اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بنسای

چرا نباید گل های «بن سای» و «بامبو» را بخریم؟


لاکی بن سای
یک گیاه شناس در خصوص ممنوعت واردات گل های زینتی «بامبو» و «لاکی بن سای»، گفت: گاهی گونه های بیگانه با ورود به کشور تبدیل به گونه مهاجم می شوند و همچنین احتمال دارد حامل آفات و بیماری هایی باشند.

به گزارش مشرق، رئیس سازمان حفظ نباتات به دلیل آلودگی های متعدد و خطرناک گل های زینتی «بامبو» و «لاکی بن سای»، واردات این دو گونه به کشور را ممنوع اعلام کرده است. از دو سال پیش هیچ مجوزی برای واردات رسمی گل «بن سای» و «لاکی بامبو» صادر نشده، اما دلیل این ممنوعیت چیست؟

حسن جعفری عضو هیأت علمی دانشکده علمی کاربردی و گیاه شناس گفت: دلیل ممنوعیت ورود گونه های گیاهی و جانوری بیگانه به کشور این است که گاهی این گونه ها تبدیل به گونه مهاجم می شوند.

جعفری اظهار افزود: این گونه ها افزون بر اینکه احتمال تبدیل شدن به گونه مهاجم و از بین بردن گونه های بومی را دارند، حامل آفات و بیماری هایی هستند.

بامبو

این گیاه شناس تصریح کرد: گونه های غیربومی می توانند حامل بیماری و آفاتی باشند که در محل بومی خود بروز پیدا نکنند و با تغییر اقلیم و ورود به یک اقلیم جدید به عنوان میزبان آفات و بیماری ها عمل می کنند.

جعفری ابراز داشت: در واقع این گونه های غیربومی اکوسیستم را تهدید می کند مثل کهور پاکستانی وارد ایران شد و در مناطق کم آب ایران سازگاری خوبی نشان داد، اما دلیل این سازگاری این بود که این گونه ریشه اش را عمیق تر کرده و به آب های زیرزمینی دسترسی پیدا کرد، در نتیجه سطح سفره های آب زیرزمینی پایین تر رفت و کهور ایرانی دیگر به آب های زیرزمینی دسترسی نداشت و در واقع کهور پاکستانی تهدیدی برای کهور ایرانی شد.

این عضو هیأت علمی دانشکده علمی. کاربردی، تأکید کرد: ممکن است بامبو و بن سای نیز از سوی سازمان حفظ نباتات به عنوان گونه مهاجم و حامل آفات شناخته شده باشند به همین دلیل توصیه می شود مردم از خرید این گونه ها دوری کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>