اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

طبق وبسایت دوج کوین (Dogecoin)، این کوین یک ارز دیجیتال همتا به همتای متن باز است. این آلتکوین ابتدا به عنوان یک جوک ایجاد شد که به شوخی اینترنتی درباره سگ شیبا اینو اشاره داشت و سپس در سطح اینترنت محبوبیت زیادی کسب کرد. در عین حال، از زمان ایجاد دوج کوین (Dogecoin)، محبوبیت و ارزش آن رشد چشمگیری داشته است. طی چند سال، یک جامعه آنلاین بسیار عظیم نیز با وجود بسیاری از طرفداران وفادار این کوین توسعه یافته است. این جامعه کارهای شگفت انگیزی با دوج کوین انجام داده است. این اقدامات از استفاده از این ارز دیجیتال به منظور جذب سرمایه برای تیم لوژ سواری جاماییکا برای شرکت در المپیک زمستانی سوچی تا جذب سرمایه برای پروژه ساخت چاه آب در کنیا و دسترسی مردم به آب شرب متفاوت است. اخیرا دوج کوین به ارزش بازار بیش از یک میلیارد دلار رسیده است. علی رغم شروع شوخی وار، دوج کوین امروز به معنای واقعی کلمه در آسمان ها سیر می کند. به لطف اقدامات جذب سرمایه، برنامه ریزی شده است که یک سکه طلا با نقش و طراحی دوج کوین در سال 2019 به سطح ماه فرستاده شود.

دوج کوین چکار می کند؟
دوج کوین بر اساس شبکه لایت کوین می باشد، این بدان معناست که تمام تغییرات و به روزرسانی های لایت کوین برای دوج کوین نیز اعمال خواهد شد. دوج کوین هیچ گاه قرار نبوده است که فناوری پیشرفته ای وارد بلاک چین کند یا کار جدیدی انجام دهد. دوج کوین تنها یک پلتفرم تراکنش ارز دیجیتال با شکل یک سگ بر روی خود می باشد. کم بودن ارزش دوج کوین حفظ شده است و کارمزد تراکنش های آن نیز بسیار کم می باشد. این ویژگی ها باعث می شود این کوین همان ارز دیجیتالی شود که مردم به جای نگهداری به عنوان سرمایه، از آن استفاده کنند. دوج کوین به محبوب ترین کوین جهت جایزه دادن به مردم تبدیل شده است.

برای مثال هنگامی که فردی بخواهد در سایت ردیت از نظر کاربر دیگری تشکر کند و 10 سنت برای او ارسال کند، می تواند از دوج کوین استفاده کند. اگر این کاربر بخواهد بیت کوین ارسال کند، 10 سنت حدود 0.000006 بیت کوین (BTC) می شود اما همین مقدار حدود 6.02 دوج خواهد شد. به علاوه اینکه این تراکنش نسبت به بیت کوین، سریع تر و ارزان تر می باشد. به این دلیل، دوج کوین به محبوب ترین کوین برای استفاده به عنوان پاداش به سایر کاربران تبدیل شده است. در توییتر و سایت ردیت، پاداش دادن کاربران به یکدیگر برای مطالب جالب و با استفاده از دوج (DOGE) بسیار رایج می باشد. جکسون پالمر موسس دوج کوین در این خصوص بسیار خوشحال بود و طی مصاحبه ای گفت: دوج کوین یکی از اندک ارزهای دیجیتال است که به جای نگهداری به عنوان سرمایه، به صورت ارز در حال مبادله می باشد. مردم به جای نگهداری و انتظار برای نوسان بازار و فروش دوج کوین، در حال مبادله و پاداش دادن آن می باشند. این شرایط بسیار عالی است چون دلیل وجود ارزهای دیجیتال همین است. موضوع دیگری که دوج کوین را از سایر کوین ها متمایز می کند، جامعه دوستانه، آزاد و بزرگ آن است. دوج کوین در سایت ردیت بیش از 100 هزار دنبال کننده دارد که به یکدیگر دوج جایزه می دهند. این جامعه که خود اعضا آن را شیباها یا shibes می خوانند، معمولا بسیار مثبت، دوستانه و استقبال کننده می باشد.

به پست یکی از کاربران نگاهی می اندازیم که نوشته است: با بالا رفتن قیمت دوج کوین باید بیشتر تلاش کنیم که این جامعه را برای یکدیگر دوستانه حفظ کنیم. پول باعث خراب شدن جامعه می شود و متنفرم از اینکه ببینم جامعه زیبای ما به دیو گرسنه پول تبدیل شود. مهم است که به یاد بیاوریم چه چیزی دوج کوین را منحصر به فرد می کند. باید راهی برای رشد و رونق دوج کوین پیدا کنیم، درحالی که محیط دوستانه نیز حفظ شود.

کاربر دیگری با این نظر موافق بوده و می گوید: شوخی ها و میم های دوج باعث خندیدن مردم می شود. این موضوع باید هدف دوج کوین باشد.

جامعه دوج کوین در واقع سازمان غیرانتفاعی به اسم موسسه دوج کوین تأسیس کرده است. هدف این موسسه تسهیل استفاده از دوج کوین در اقدامات خیرخواهانه می باشد. اولین اقدام آن ها برای جذب سرمایه در ژانویه 2014 بود که جامعه دوج کوین 50 هزار دلار به صورت دوج برای تیم لوژ سواری جمع آوری کرد. این تیم به المپیک زمستانی سوچی راه یافته بود اما توان مالی شرکت در این مسابقات را نداشت. به لطف دوج کوین، این تیم توانست در المپیک زمستانی شرکت کند. با الهام گیری از این موفقیت، موسسه دوج کوین شروع به جمع آوری کمک های مالی برای ساخت چاه آب در کنیا کرد. این موسسه با کمک 4000 اهدا کننده به هدف خود که جمع آوری 40 میلیون دوج به ارزش 30 هزار دلار بود رسید. در تاریخ 24 مارس، جامعه دوج کوین به طور موفقیت آمیز به هدف خود یعنی جمع آوری 67.8 میلیون دوج به ارزش 55 هزار دلار برای حمایت مالی از جاش وایز راننده مسابقات اتومبیل رانی ناسکار (NASCAR) رسید. وی با طرح دوج کوین بر روی خودروی خود در چندین مسابقه شرکت کرد.

جذب دوج کوین
جامعه دوج کوین حتی موفق به جمع آوری سرمایه کافی برای ارسال سکه واقعی این کوین به ماه در سال 2019 شد. ظاهرا دوج کوین به ماه می رود. می توانیم انتظار داشته باشیم که جامعه دوج کوین به جمع آوری سرمایه برای اقدامات با ارزش مختلف ادامه دهد.

تاریخچه دوج کوین
در تاریخ 27 نوامبر 2013 جکسون پالمر بازاریاب ساکن سیدنی استرالیا جوکی با این مضمون در توییتر خود نوشت: در دوج کوین سرمایه گذاری کنید. مطمئن باشید آینده در دست ابن کوین است. این جوک علاقه بیلی مارکوس را به خود جلب کرد. وی مهندس نرم افزار ساکن پورتلند بود و با پالمر در خصوص به واقعیت رساندن دوج کوین ارتباط برقرار کرد. چند هفته بعد در تاریخ 6 دسامبر، قابلیت استخراج و معامله ارز دیجیتال دوج کوین برای کاربران فراهم شد. در فضای اینترنت در خصوص رشد چشمگیر این کوین سر و صدا به پا شد. چیزی که در ابتدا جوکی در خصوص افراد علاقه مند به ارزهای دیجیتال بود، سریعا خود نیز به ارز دیجیتال تبدیل شد.

جکسون پالمر معتقد است دوج کوین یک ارز دیجیتال قانونی و واقعی است و در این خصوص گفت: دلیلی که باعث شد از موضع قبلی خودم در خصوص مسخره کردن ارز دیجیتال به موقعیت کنونی برسم این بود که می خواستم چیزی بسازم که عملکرد خوبی داشته باشد. بین ارزهای دیجیتالی که می شناسم و حتی بیت کوین، دوج کوین فعال ترین جامعه را دارد. اعضای جامعه به خود سخت نمی گیرند و از دوج کوین به طور ویژه برای پاداش دادن به سایر کاربران استفاده می کنند. این موضوع من را متقاعد کرد که دوج کوین یک طرح کلاهبرداری و مشهور به پونزی نمی باشد. پالمر در خصوص اتفاقات آینده بیان کرد: تا زمانی که جامعه به خود سخت گیری نکند، همواره پشتیبان آنها خواهم بود. به محض آنکه افراد بگویند، بیاییم تلاش کنیم قیمت دوج کوین هزاران دلار شود و سپس از آن پول درآوریم، من نیز می گویم که به سلامت! زیرا نمی خواهم خود را درگیر یکی از طرح های پونزی موجود در فضای کریپتو کنم. ابن دقیقا همان دلیلی است که در ابتدا به خاطر آن ارزهای دیجیتال را مسخره می کردم.

دو ماه پس از معرفی این کوین، ارزش بازار آن به 50 میلیون دلار رسید. تا اواسط سال 2015، 100 میلیارد کوین در گردش وجود داشت. متاسفانه موفقیت عظیم مالی ارزهای دیجیتال، اشخاص حریص را به این حوزه جلب کرده است. یکی از کلاهبرداران مبلغ 750 هزار دلار از حامیان دوج کوین جمع آوری کرد تا استارت آپ کریپتوی خود را که هیچ گاه به وجود نیامد را ایجاد کند. هکرها نیز هزاران دلار دوج از کیف پول کاربران سرقت کرده اند. پالمر سریعا پس از تجاری شدن ارز دیجیتال خود واکنش نشان داد. وی هیچ گاه برای خود دوج کوین جمع آوری نکرد تا در هنگام سر و صدای این کوین، کسب سود کند. وی هم چنین پیشنهاد 500 هزار دلاری شرکت سرمایه گذاری استرالیایی را رد کرد. پالمر در سال 2015 اعلام کرد قصد ترک دوج کوین را دارد و قول داد اگر کاربران بخواهند جوک او را جدی بگیرند این کار را خواهد کرد. وی در مصاحبه ای بیان کرد: بازار ارز دیجیتال همانند آزادی خواهانی است که دور میز نشسته اند و بدون انجام هیچگونه اقدامی انتظار دارند از طریق ایده های خام و پوچ پولدار شوند. در این شرایط نیز قیمت و محبوبیت این کوین افزایش می یابد. اگرچه برای مدتی این ارز دیجیتال دچار رکود شد، با این وجود اخیرا قیمت آن رشد یسیار زیادی داشته است و در اواخر دسامبر 2017 ارزش بازار آن به یک میلیارد دلار رسید.


تیم دوج کوین
تیم دوج کوین (Dogecoin) کاملا از داوطلبان تشکیل شده است. موسسان این ارز دیجیتال جکسون پالمر و بیلی مارکوس می باشند. مارکوس خود را شیبتوشی ناکاموتو (Shibetoshi Nakamoto) می خواند که حالت شوخ طبعانه ای از ساتوشی ناکاموتو موسس بیت کوین است. توسعه دهندگان دوج کوین نیز مکس کلر، راس نیکول و پاتریک لادر می باشند.

رقبا و چالش های دوج کوین
رقبای دوج کوین شامل تمام ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین، اتریوم و ریپل می باشند. ذکر این نکته مهم است که هدف ایجاد دوج کوین هیچ گاه تبدیل به با ارزش ترین ارز دیجیتال بازار نبوده است. موسسان این کوین می خواستند که قیمت دوج کوین پایین بماند تا به عنوان پاداش های کوچک و کم قیمت استفاده شوند. بزرگ ترین چالش پیش روی دوج کوین در حال حاضر این است که طی 2 سال هیچ به روزرسانی عرضه نکرده اند. اگر دوج کوین نتواند با دنیای دائما در حال تکامل کریپتو همراه شود، ممکن است که کاملا از بین برود.

هرچند حتی بدون هیچ به روزرسانی، باز هم دوج کوین به رشد خود ادامه می دهد. به نظر می رسد که این موضوعی مثبت باشد اما برای جکسون پالمر این شرایط بسیار نا امید کنندست. وی در این خصوص گفت: من به تیم اصلی توسعه دوج کوین در خصوص حفظ با ثبات و ایمن آن بسیار ایمان دارم اما به نظرم شرایط موجود و اینکه یک ارز دیجیتال به شکل سگ که بیش از دو سال است به روز رسانی ارائه نداده است و ارزش بازار بیش از یک میلیارد دلار دارد درباره شرایط فضای ارز دیجیتال حرف های بسیار زیادی برای گفتن دارد.

پالمر نه تنها توسط مسیری که دوج کوین به آن کشیده شده است، بلکه توسط کل فضای ارز دیجیتال به شدت به مشکل برخورده است. در حالی که جامعه دوج کوین و توسعه دهندگان آن، افزایش قیمت این ارز دیجیتال را جشن می گیرند، پالمر معتقد است که همگی آن ها هدف اولیه این ارز دیجیتال را فراموش کرده اند. پالمر در این خصوص توضیح داد: این نکته که اکثر صحبت رسانه ها و افراد بر موضوع پتانسیل سرمایه گذاری دوج کوین تمرکز دارد، نگران کننده می باشد زیرا توجه همگان را از فناوری مورد نظر و هدفی که این جنبش بر روی آن بنا نهاده شده است دور می کند. اگرچه موسس دوج کوین اینطور احساس می کند، اما اکثر اعضای جامعه دوج کوین درباره آینده این ارز دیجیتال خوش بین می باشند.

نحوه خرید و ذخیره دوج کوین
چندین روش برای کسب دوج کوین (Dogecoin) وجود دارد. طبق راهنمایی که در بخش دوج کوین سایت ردیت وجود دارد، اگر در اروپا زندگی می کنید بهترین مکان برای خریدن دوج کوین، AnyCoinDirect و LiteBit می باشد. کاربران خارج از اروپا ابتدا باید مقداری لایت کوین از کوین بیس خریداری کنند و سپس آن را با دوج کوین مبادله کنند. روش دیگر برای کسب دوج کوین و بدون نیاز به خرید، مشارکت در جامعه دوج کوین بر روی سایت ردیت می باشد. اگر فعال باشید و مطالبی ارسال کنید که سایر کاربران بپسندند، می توانند کوین دوج به شما پاداش دهند. برای ذخیره این کوین به کیف پول هماهنگ با دوج کوین نیاز دارید. کیف پول مختص به دوج کوین نیز وجود دارد که می توانید از این لینک آن را دانلود کنید. کیف پول های بسیار زیادی وجود دارند که با دوج کوین هماهنگ می باشند. یکی از کیف پول های محبوب، کوینومی Coinomi می باشد.

جمع بندی
چیزی که ابتدا برای شوخی کردن با جنون ارز دیجبتال ایجاد شده بود به یکی از برترین ارزهای دیجیتال بازار تکامل یافته است. ممکن است دوج کوین (Dogecoin) ویژگی های چشمگیری یا هدفی برای تغییر بلاک چین نداشته باشد اما یکی از بزرگ ترین جامعه های رو به رشد ارزهای دیجیتال با محیطی دوستانه و اعضای مهربان دارد. این ویژگی ها، دوج کوین را از تمام ارزهای دیجیتال جدا کرده و باعث موفقیت این کوین می شود. جامعه وفادار دوج کوین از سایر کاربران با آغوش باز استقبال می کنند و به جای نگهداری این کوین، واقعا از آن استفاده می کنند. اگرچه موسس دوج کوین سال ها قبل این پروژه را ترک کرد، اما این ارز دیجیتال به رشد خود ادامه داده است و تمام این موضوع به لطف جامعه با ذوق دوج کوین می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>