اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اگر با دنیای ارزهای دیجیتال آشنایی دارید احتمالا می دانید که بیت کوین اولین ارز دیجیتال جهان است که توسط ساتوشی ناکاموتو ایجاد شده است. از آنجایی که بیت کوین مشکلات عمده ای دارد که برطرف کننده نیاز کاربران نیست بسیاری از ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین کش از بلاک چین این ارز دیجیتال هارد فورک زدند تا ارزی بهتر از بیت کوین ایجاد کنند. بیت کوین SV نیز یکی از همان ارزهاست که مدعی است قصد دارد ارز دیجیتالی بهتر از بیت کوین ارائه دهد. اگر نمی دانید بیت کوین SV چیست و چه اهدافی دارد پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه نمایید.

بیت کوین SV یا بیت کوین ساتوشی ویژن (Bitcoin Satoshi Vision) ارز دیجیتال جدید و تأثیرگذاری است که اخیرا به بازار وارد شده است. بیت کوین SV پس از آنکه ارزش بازار آن رشد چشمگیری یافت، از لحاظ ارزش بازار در میان ده ارز دیجیتال اول قرار گرفت. این ارز دیجیتال تاکنون در جایگاه خود باقی مانده است و این مطلب نشانگر آن است که چنین پروژه ای را نباید نادیده گرفت و می توان آن را رقیب جدی بیت کوین کش به حساب آورد.

بیت کوین ساتوشی ویژن (Bitcoin Satoshi Vision) چیست؟
بیت کوین ساتوشی ویژن که به طور اختصار به آن بیت کوین SV می گویند نتیجه هارد فورک اخیر بیت کوین کش است. این کوین یک نوع ارتقا و آپگریت تحمیلی بود که در بلاک چین بیت کوین کش صورت گرفت. پس از هارد فورک بیت کوین کش، بخشی از زنجیره مسیر جدیدی یافت و این مسیر جدید به عنوان بیت کوین SV شناخته است و پیدایش آن ماه ها به طول انجامیده است.

ساتوشی ویژن (Satoshi Vision) به چه معناست؟
ساتوشی ویژن یا همان دیدگاه ساتوشی به ایده اولیه ای اشاره می کند که زیربنای ایجاد بیت کوین بوده است. در اینجاست که مسئله پیچیده می شود زیرا خالق بیت کوین و ارز دیجیتال فرد یا افرادی هستند که خود را ساتوشی ناکاموتو معرفی کرده اند. البته هیچ کس نمی داند که ساتوشی ناکاموتو کیست اما با توجه به اسنادی که پیرامون ایجاد بیت کوین در دسترس هستند، واضح است که ساتوشی ایده یک ارز دیجیتال جهانی را داشته است که غیرمتمرکز باشد و کنترل ارز را در اختیار مردم قرار دهد. ساتوشی تقریبا دیدگاه مارکسیستی داشته است و فکر کرده که اگر مردم بتوانند ابزار تولید پول را به تصرف خود دربیاورند، قدرت دوباره به آنها باز خواهد گشت. این دیدگاه سرانجام منجر به توسعه بیت کوین شد.

از زمان حضور بیت کوین، شاهد شکل گیری هارد فورک هایی زیادی از این ارز دیجیتال بوده ایم. بیت کوین کش نیز در نتیجه هارد فورک بیت کوین به وجود آمد و بیت کوین SV نیز هارد فورکی از بیت کوین کش است. بیت کوین SV نسخه ای از بیت کوین است که ادعا می کند قصد دارد دیدگاه اولیه ساتوشی را دوباره احیا کند و تبدیل به محبوب ترین و مقبول ترین ارز دیجیتال جهان شود و کاملا غیرمتمرکز باشد. در سایت بیت کوین SV ذکر شده است: بیت کوین SV پیاده سازی نود کامل از بیت کوین کش (BCH) است و بر حفظ دیدگاه بیت کوین که توسط ساتوشی ناکاموتو در وایت پیپر سال 2008 ابراز شده، پافشاری می کند. بر اساس این وایت پیپر، بیت کوین یک سیستم نقدی الکترونیک همتا به همتا است و بیت کوین SV هم رسالتش تحقق این دیدگاه بیت کوین است. این پروژه قصد دارد دیدگاه ساتوشی (Satoshi Vision) را ارائه دهد که به اختصار SV نامیده می شود. بیت کوین SV که به درخواست شرکت پیشرو در استخراج بیت کوین کش یعنی کوین گیک (CoinGeek) و سایر شرکت ها ایجاد شده است در صدد ارائه پیاده سازی شفافی از بیت کوین کش برای ماینرها است و به کسب و کار ها اجازه می دهد که برنامه ها و وبسایت ها را بر بستر آن به طور مطمئن ایجاد کنند.

در حال حاضر دیدگاه واقعی بیت کوین SV متمرکز بر چهار موضوع مهم و کلیدی است و هدف این دیدگاه آن است که بیت کوین SV را تبدیل به ارزی بهتر از بیت کوین کش و بیت کوین کند. بیت کوین SV در ابتدای امر به موضوع پایداری می پردازد: دیدگاه این ارز دیجیتال تضمین پایداری تنها با اعمال تغییرات محدودی است تا پروتکل بیت کوین را به صورت طرح اولیه خود احیا کند و بر بستر پروتکل پایه پایدار، نوآوری را امکان پذیر سازد. بخشی از اهداف آنها احیا کد عملیاتی ساتوشی می باشد تا کسب و کار ها و تیم های توسعه در سراسر جهان را قادر سازند که راهکارهای ممکن را بر روی بلاک چین بیت کوین کش ایجاد کنند. از جمله این راهکارها می توان قرارداد های هوشمند، توکنیزه کردن، مبادلات اتمی و بسیاری از موارد دیگر را نام برد.

موضوع بعدی مسئله مقیاس پذیری است: برای اینکه بیت کوین کش واقعا بتواند به عنوان یک پلتفرم پول جهانی عمل کند، لازم است ثابت کند که آمادگی برای پردازش حجم تراکنش در مقیاس مورد نیاز را دارد. خط مشی بیت کوین SV در درجه اول متمرکز بر افزایش ظرفیت است که قصد دارد آن را از طریق اندازه بلاک قابل تنظیم ماینر و بهبود در عملکرد ایجاد کند.

همچنین در سایت بیت کوین SV در مورد امنیت بیان شد: بیت کوین کش ارز دیجیتال جهانی خواهد بود. برای اینکه چنین موضوعی محقق شود نیاز است که یک سطح امنیتی متناسب با سیستم پول جهانی فراهم شود. از اینرو، پروژه بیت کوین SV بر روی برنامه تضمین کیفیت نرم افزار نود استخراج متمرکز شده است.

تراکنش های آنی برای پرداخت های بیت کوین کش، همچون کلیدی برای بازکردن درب های بازار تجاری سنتی می باشد. بهبود های امنیتی می توانند تراکنش های فوری ایمن و بهتری را برای آینده فراهم آورند و خط مشی بیت کوین SV، تراکنش های فوری ایمن را به عنوان اولویتی کلیدی مد نظر قرار می دهد.

آینده بیت کوین SV
چنانچه مشخص است تیم بیت کوین SV تمرکزی اساسی بر اهداف آینده خود دارد. این تیم حرکتی جسورانه را آغاز کرده و می خواهد فضای بیت کوین را به اهدافی که ساتوشی ناکاموتو در ابتدا مد نظر داشته است، نزدیک تر کند. خط مشی این ارز دیجیتال بر دوام این چهار موضوع کلیدی تأکید دارد و تیم این ارز دیجیتال به تحقیق و راه اندازی یک طرح شفاف برای توسعه بیت کوین SV خواهد پرداخت. در حال حاضر خط مشی این ارز دیجیتال به طور خلاصه مطرح شده است و انتظار می رود که به مرور زمان گسترش یابد و جزئیات بیشتری به آن اضافه شود. در حال حاضر انتظار می رود که این ارز دیجیتال کمی بی ثبات باشد و احتمالا مدت زمان زیادی در میان ده ارز دیجیتال اول باقی نماند اما اگر این موضوعات را کنار بگذاریم می توان گفت که بیت کوین SV کمی تأثیرگذار عمل کرده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>