اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نانو (NANO) به طور رسمی در اواخر ژانویه 2018 برند خود را از RaiBlocks به نانو (NANO) تغییر داد. در آن زمان تیم پشت این ارز دیجیتال اعلام کردند که این کوین از RaiBlock به نانو (NANO) تغییر برند داده است. نانو (NANO) همان طرح اولیه بیت کوین را دنبال می کند و هدفش این است که جایگزین ارز های سنتی شود و پول دیجیتال را وارد استفاده روزمره کند. نانو (NANO) در تلاش برای پیشی گرفتن از بیت کوین، مشکلات اساسی شبکه بیت کوین را مورد خطاب قرار می دهد که این مشکلات به شرح زیر هستند:

  • مشکلات مقیاس پذیری که باعث نگرانی هایی برای کاربران در زمینه افزایش کارمزد های تراکنش در شبکه بیت کوین شده است.
  • مسائل محاسباتی که ناگزیر باید در رابطه با پوشیدگی زمان های تراکنش انجام شود که به طور متوسط این زمان 164 دقیقه است.
  • مصرف انرژی در حال اوج گرفتن است و استخراج بیت کوین بیش از 159 کشور برق مصرف می کند.

نانو (NANO) با مخاطب قرار دادن این چالش ها راه حلی را فراهم می کند که این ارز دیجیتال را نسبت به بیت کوین برتری می دهد. ساختار شبکه بلاکی نانو (NANO) باعث انجام تراکنش هایی با کارمزد صفر می شود و به طور قابل توجه ای انرژی کمتری از بیت کوین مصرف می کند.

چگونه این سیستم کار می کند.
بر خلاف دیگر فناوری های بلاک چینی که بسیاری از ارز های دیجیتال خود را با آنها وفق داده اند، در نانو هر اکانت بلاک چین خود را دارد. هر زنجیره اکانت، همچنان که همیشه به آن اشاره شده است، توسط مالک اکانت به روز رسانی می شود و در عوض به صورت ناهمگام بقیه شبکه بلاک را به روز رسانی می کند و این منجر به زمان تراکنش سریع می شود. از آنجا که هر کاربر بلاک خود را به روز رسانی می کند، ارسال و دریافت وجوه نیازمند دو تراکنش است. یکی از اینها تراکنش ارسالی است که مقدار ارسال شده توسط ارسال کننده را از موجودیش کم می کند و به همین شیوه تراکنش دریافتی، مقدار دریافت شده را به اکانت دریافت کننده اضافه می کند. این دو تراکنش لازم نیست که همزمان انجام شوند، دریافت کننده می تواند در هر زمانی تراکنش را بپذیرد.

توضیح معماری شبکه بلاک
نانو (NANO) از یک معماری شبکه بلاک نمودار غیر جهت دار مستقیم (DAG) استفاده می کند که در آن به هر فردی بلاک چین خاص خودش اختصاص داده می شود. بر خلاف دیگر معماری های بلاک چینی که مقادیر تراکنش را پیگیری می کنند، شبکه بلاک موجودی های اکانت را ثبت می کند. این روش داده های انباشته شده را با استفاده از روش تقلیل پایگاه داده کم می کند. هر بلاک چین اطلاعات مربوط به اکانت فرد را منعکس می کند و تنها توسط مالک به روز رسانی می شود. سپس هر بلاک چین به صورت غیر همگام به نسبت بقیه شبکه بلاک به روز رسانی می شود. از آنجا که هر کاربری بلاک چین خود را کنترل می کند، پروتکل هایی مانند گواه اثبات کار (Proof of Work) و گواه اثبات سهم (Proof of Stake) در تصمیم گیری در مورد وضعیت دفتر کل مورد نیاز نیستند.

ایجاد اکانت
کاربران لازم است که یک تراکنش باز را شروع کنند. این تراکنش در هر زنجیره اکانت اولین است و به محض دریافت اولین بلاک تراکنش ایجاد می شود.

موجودی های اکانت
همه موجودی ها درون زنجیره اکانت کاربران ثبت می شوند. به جای ثبت مقدار تراکنش، فرآیند تایید نیازمند بررسی تفاوت بین موجودی بلاک ارسالی قبلی و بلاک حال حاضر است. بلاک جدید با توجه به موجودی نهایی بر روی بلاک دریافتی جدید افزایش یا کاهش می یابد. این برای بهبود سرعت پردازش در زمان دانلود تعداد بالایی از بلاک های تراکنش انجام می شود.

ارسال از یک اکانت
آدرس ارسال باید از قبل یک بلاک باز داشته باشد و بنابراین باید یک موجودی داشته باشد. زمانی که یک تراکنش شروع می شود، بعد از تایید دیگر غیر قابل بازگشت می باشد. زمانی که تراکنش به داخل شبکه انتشار یافت، وجوه فورا از موجودی ارسال کنندگان کاسته می شوند و معوق می مانند تا زمانی که طرف دریافت کننده بلاک را برای پذیرش وجوه امضا می کند. در هنگام پذیرش در حال انتظار، وجوه را باید از جانب اکانت ارسال کنندگان خرج شده تلقی کرد، اگرچه هنوز وجه دریافت نشده است اما ارسال کننده نمی تواند تراکنش را فسخ کند.

دریافت تراکنش ها
برای کامل کردن فرآیند تراکنش، دریافت کننده بلاکی را در اکانت خود ایجاد می کند تا وجه ارسال شده را پذیرش کند. زمانی که بلاک ایجاد و منتشر می شود، موجودی اکانت با موجودی جدید به روز رسانی می شود.

نکته جالب در مورد زیرساخت شبکه بلاک
به دلیل سبک بودن این پروتکل و هزینه اجرای نود تقریبا صفر، تراکنش ها بدون کارمزد پردازش می شوند. هر تراکنش در شبکه مطابق با بسته UDP می باشد و به طور مستقل مدیریت می شود که این مشکلات مربوط به اندازه بلاک را از میان برمی دارد. همچنین زمانی که تراکنشی ارسال شد، کیف پول ها برای تراکنش بعدی از قبل ذخیره شده اند و این باعث فوری شدن تراکنش ها می شود زیرا هم فرستنده و هم دریافت کننده دارای گواه اثبات کار آماده هستند.

قیمت نانو (NANO) در طی زمان
نانو (NANO) که نماد آن در بسیاری از صرافی ها XRB است، با ثبات بوده است و تقریبا از زمان پیدایش در کف قیمت خود ثابت باقی مانده بود. در اواخر 2017 بود که شاهد افزایش قیمت این کوین بودیم و در 12 دسامبر 2017 به قله 4.02 دلار رسید. از آن زمان به بعد نانو (NANO) شروع به افزایش قیمت کرده است و قله 33.14 دلار را تجربه کرده است. در حال نوشتن این مقاله قیمت آن بعد از برگشتی که داشته است حدود 0.98 دلار می باشد. واضح است که بعد از اعلامیه تغییر برند، نانو (NANO) مورد توجه عموم قرار گرفته است و تعداد مناسبی از مردم این ارز دیجیتال را پذیرفته اند.

نانو (NANO) را از کجا بخریم؟
نانو (NANO) از همان ابتدا بعد از تغییر برند به صرافی های برجسته ای اضافه شد. این ارز دیجیتال را می توان با ارز های اصلی مانند بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین، تتر، دوج کوین و ارز های فیات مبادله کرد. نانو (NANO) را می توان در صرافی های بایننس، Kucoin، RightBTC، Bit-Z، Mercatox، OKEx و CoinFalcon مبادله کرد. در صرافی BitFlip می توان نانو (NANO) را با استفاده از پول نقد خرید.

کیف پول های سازگار نانو (NANO)
چند گزینه محدود برای ذخیره و انجام تراکنش با نانو (NANO) وجود دارد. شما می توانید نانو (NANO) خود را در کیف پول های زیر نگهداری کنید:

  • یک کیف پول مبتنی بر وب رسمی وجود دارد که بر دامنه raiwallet.com میزبانی می شود. RaiWalletBot یک بات تلگرامی است که کلید های خصوصی شخص را مدیریت می کند و به کاربران اجازه دسترسی، ارسال و دریافت این کوین را بر روی برنامه تلگرام می دهد.
  • یک کیف پول دسکتاپ هم موجود است که برای همه سیستم عامل ها می توان آن را دانلود کرد.
  • می توانید از کیف پول سخت افزاری Ledger هم برای نگهداری این کوین استفاده کنید.

طرح هایی برای آینده
هدف نانو (NANO) متحول کردن معماری بلاک چین است و بدون شک آینده درخشانی دارد. جامعه کریپتو کمک کرده که این ارز دیجیتال در تعدادی از صرافی ها قرار بگیرد که باید به زودی انتظار پذیرش این کوین را از جانب صرافی های بیشتر داشته باشیم. کیف پول های موبایلی در حال حاضر در حال آزمایش هستند و در اوایل 2018 برای آیفون و اندروید عرضه شدند.

نتیجه گیری
آنچه که نانو (NANO) قصد دارد به آن برسد آسان است. هدف نانو (NANO) جایگزین شدن ساختار داده های حافظه اشتراکی مرسوم با مدل انتقال پیام که در آن کاربران بلاک چین خود را دارند، می باشد که این بلاک چین تنها با شبکه اصلی همگام می شود. نانو (NANO) تنها ارز دیجیتالی است که از شبکه بلاک استفاده می کند و کاربران را از پرداخت کارمزد به ماینر ها و انتظار برای به روز رسانی دفتر کل شبکه رها می کند و همچنین زمان تایید طولانی تراکنش اجتناب می کند. با راه حل هایی که نانو (NANO) پیشنهاد می دهد، ارز های دیجیتال مخصوصا نانو (NANO) آن پول دیجیتالی خواهند بود که جایگزین ارز فیات برای کاربرد روزانه می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>