اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ظهور فناوری بلاک چین جهان جدیدی از احتمالات را به روی صنعت مالی باز کرد. همزمان با صنایع دیگر که تقریبا در حال حرکت به سمت فضای دیجیتال هستند، بلاک چین این امکان را برای صنعت مالی فراهم نموده که تماما دیجیتال شود. یکی از حوزه های رضایت بخش در بلاک چین، دیجیتالی شدن دارایی می باشد. این به معنی ارائه یک دارایی فیزیکی بر روی بلاک چین می باشد. ریون کوین (Ravencoin) یک پروژه بلاک چینی است که متمرکز بر مقدور کردن انتقال دارایی ها از یک کاربر به کاربر دیگر می باشد. ریون کوین (Ravencoin) طراحی شده تا نیاز عصر دیجیتال برای ترید دارایی ها و اوراق بهادار در بین مرز ها را برآورد کند؛ درست مانند بیت کوین که اجازه انتقال پول در سراسر جهان را به شیوه ای روان می دهد. ریون کوین (Ravencoin) یک پروژه متن باز است.

ریون کوین (Ravencoin) چه کار می کند؟
ریون کوین (Ravencoin) بر روی فورکی از کد بیت کوین ساخته شده است. ریون کوین (Ravencoin) از چندین منظر متفاوت از بیت کوین است. از جمله این موارد می توان به پاداش زمان بلاک (1 دقیقه)، تعداد کوین های صادر شده (21 میلیون RVN)، ایجاد دارایی و قابلیت های انتقال پیام اشاره کرد. کاربران پروتکل Raven می توانند توکن ها را بر روی بلاک چین ریون کوین (Ravencoin) بر اساس هر نوع دارایی صادر کنند. این توکن ها نیازی به استخراج ندارند. آنهایی که توکن ها را صادر می کنند، همه ویژگی های توکن را تعریف می کنند.

توکن ها سپس قابل انتقال می شوند و با همان آسانی بیت کوین حرکت می کنند. دارایی هایی که می توانند بر روی پلتفرم ریون کوین (Ravencoin) توکنیزه شوند شامل شمش های طلا، قباله های زمین، سکه های نقره ای، کارت های هدیه، امتیازات پاداش و غیره می باشند. برای ایجاد یک توکن دارایی بر روی این پلتفرم، کاربران باید مقداری توکن RVN را از بین ببرند و یک نام توکنی بی مانند فراهم کنند. سپس ویژگی های این توکن تعیین می شود. از جمله این ویژگی ها می توان تعداد توکن ها، تعداد ارقام اعشار و عرضه ثابت یا افزایشی در آینده را می توان نام برد.

از RVN می توان برای پاداش دادن به دارندگان یک توکن ایجاد شده بر روی بلاک چین ریون کوین (Ravencoin) استفاده کرد. همچنین درست مانند توکن ERC-721، این پروژه قابلیت ایجاد توکن های متمایز را ارائه می دهد. توکن های متمایز توکن هایی هستند که اعتبار و صحت را اثبات می کنند زیرا از چنین توکن هایی تنها یک نوع موجود است. این برای کاربرد هایی مانند کلکسیون هنری، فراهم کردن پروانه نرم افزار و غیره مفید می باشد.

ریون کوین (Ravencoin) همچنین یک وسیله ارتباطی بین صادر کننده توکن و دارنده توکن ایجاد می کند. دارندگان توکن اگر مایل باشند می توانند از این ارتباط به انتخاب خود خارج شوند. به عنوان مثال، پیامی از جانب صادر کننده توکن می تواند دارنده توکن را از رخ دادن یک رای گیری مطلع کند. و می توان یک توکن رای گیری را برای هر دارنده توکنی صادر کرد تا کار رای گیری آسان شود.

اجماع در Ravencoin
مکانیزم اجماع ریون کوین (Ravencoin) مشابه بیت کوین یعنی گواه اثبات کار است. البته الگوریتم هش آن از بیت کوین متفاوت است. بیت کوین الگوریتم هش SHA-256 را پیاده می کند، در حالی که ریون کوین (Ravencoin) از الگوریتم X16R استفاده می کند. این الگوریتم اجازه استخراج از طریق اسیک (ASIC) را نمی دهد. ریون کوین (Ravencoin) به عنوان جایگزینی برای بیت کوین و یا پروتکل های انتقال ERC-20 ایجاد شد. مکانیزم اجماع گواه اثبات کار (PoW) به خاطر محافظت از داده های کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. پاداش استخراج ریون کوین (Ravencoin) از 5000 RVN شروع شد که بیت کوین در مقایسه با آن 50 BTC بود.

تاریخچه و تیم ریون کوین (Ravencoin)
ریون کوین (Ravencoin) در 3 ژانویه 2018 راه اندازی شد یعنی در نهمین سالگرد راه اندازی بیت کوین. همچنان که در توییت پایین نشان داده شده است، استخراج ریون کوین (Ravencoin) در این روز شروع شد. ریون کوین (Ravencoin) با یک ICO و فروش توکن شروع نکرد. هزینه تیم اصلی این پروژه توسط Medici Ventures تامین می شد که در مالکیت Overstock قرار دارد. این کوین مسترنود ندارد و استخراجی از قبل از شروع پروژه موجود نبوده است. هیچ درصدی از کوین ها برای بنیان گذاران کنار گذاشته نشده است و یا به نوعی محبوس نشده است. این پروژه متن باز است و بر ساختن فناوری مفید با یک جامعه در حال رشد متمرکز است. وایت پیپر ریون کوین (Ravencoin) توسط Bruce Fenton نوشته شده است که یکی از اعضای بنیاد بیت کوین و Tron Black است.

نقشه راه و دستاورد ها
نقشه راه ریون کوین (Ravencoin) در دومین مرحله توسعه می باشد. مرحله اول که تقریبا کامل شده شامل چیدمان اصلی شبکه Raven می باشد. مرحله 2 که در حال حاضر در حال توسعه است شامل مقاومت در برابر اسیک، حمایت دارایی، قابلیت های پاداش و داده های ابری می باشد. مرحله 3 شامل اجازه پرداختی های RVN به دارندگان توکن می شود. مرحله 4 برای توسعه دارایی های متمایز و بی نظیر است و مرحله 5 برای نمای انتقال پیام و مرحله 6 نیز برای رای گیری است. Patrick Byrne مدیر عامل OverStock در مصاحبه ای در فوریه 2018 ابراز داشت که آنها میلیون ها دلار در تیم هایی که در حال کار بر روی ریون کوین (Ravencoin) هستند، سرمایه گذاری کرده اند. اخیرا اضافه شدن ریون کوین (Ravencoin) به بایننس، این پروژه را بسیار تقویت کرده است.

چالش ها و رقبا
بر خلاف دیگر پروژه های بلاک چینی، فشاری بر روی ریون کوین (Ravencoin) وجود ندارد زیرا هیچ فروش توکنی موجود نبوده و بنابراین هیچ انتظار برگشت سرمایه ای مد نظر نیست. اما این پروژه هم چالش های خودش را دارد. به عنوان یک شبکه غیر متمرکز، پیش نویس یک یادداشت قانونی که RVN اوراق بهادار نیست، چالش برانگیز است زیرا این برای لیست شدن در بعضی صرافی ها مورد نیاز است. یکی از داوطلبان در جامعه این کوین که وکیل است در این امر کمک کرد و در مقاله ای ثابت نمود که RVN اوراق بهادار نیست. در فضای توکنیزه کردن دارایی ها در صنعت بلاک چین رقیب هایی برای ریون کوین (Ravencoin) وجود دارند. از جمله این رقبا ویوز (Waves) می باشد که به کاربران اجازه می دهد که توکن های خودشان را ایجاد کنند. Polymath نیز متمرکز بر اوراق بهادار می باشد. Bytom رقابت نزدیک تری با ریون کوین (Ravencoin) دارد. تفاوت بین این دو پروژه این است که Bytom اجازه استخراج با اسیک را می دهد و فروش توکن داشته است.

توکن RVN
توکن RVN کوین بومی بلاک چین ریون کوین (Ravencoin) می باشد. از آن برای پرداخت کارمزد ها در شبکه و به عنوان ارزی برای پاداش به توسعه دهندگان و ماینر ها استفاده می شود. مقدار RVN در حال گردش در حال حاضر 3.5 میلیارد است. یکی از روش ها برای به مالکیت خود درآوردن توکن های RVN از طریق استخراج می باشد. این پلتفرم یک راهنمای استخراج برای افراد علاقه مند به استخراج RVN فراهم نموده است.

RVN را می توان در بایننس، بیترکس و Cryptobridge خرید. در میان این صرافی ها تنها بیترکس از خرید آن با ارز فیات پشتیبانی می کند. در دیگر صرافی ها می توان RVN را با بیت کوین و اتریوم خرید. ریون کوین (Ravencoin) دارای کیف پول دسکتاپ، اندروید و iOS برای ذخیره RVN می باشد. تیم این پروژه در حال رایزنی با جکس (Coinomi، (Jaxx و Ethos برای پشتیبانی RVN می باشد. اخیرا یک کیف پول مبتنی بر وب نیز برای آن توسعه داده شده است. هنوز کیف پول سخت افزاری سازگار با آن وجود ندارد اما تیم این پروژه در حال مذاکره با Ledger و Keepkey می باشد.

نتیجه گیری
توکنیزه کردن دارایی ها و اوراق بهادار مزیت مهمی است که فناوری بلاک چین برای بخش مالی به ارمغان می آورد. در حالی که فعالانی در این عرصه وجود دارند اما ریون کوین (Ravencoin) با مدل PoW خود و مقاومت در برابر اسیک از بقیه متمایز است. به مرور زمان که تقاضا در این زمینه بالا رود، ریون کوین (Ravencoin) تبدیل به گزینه ای عالی برای انتقال دارایی های دیجیتال خواهد شد. ریون کوین (Ravencoin) بر خلاف بسیاری از پروژه های بلاک چینی که می خواهند دو یا چند مشکل را همزمان حل کنند، تنها متمرکز بر انتقال دارایی است. این نوع تمرکز از نقاط قوت این پروژه خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>