اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آمریکا

دنیای اقتصاد: پیش بینی می شود که همچنان بخش بزرگی از شغل های از بین رفته در دوره اوج همه گیری کرونا دوباره به بازار کار بازگردد و افرادی که شغل خود را از دست داده اند به کارهای سابق خود بازگردند. اما در همین راستا تحلیلگران بانک آمریکایی گلدمن ساکس هشدار داده اند که این امکان وجود دارد که بخش قابل توجهی از این شغل ها برای همیشه از بین رفته باشند. تحلیلگران این بانک پیش بینی کرده اند که این احتمال وجود دارد که یک چهارم شغل های از دست رفته در دوره کرونا دائمی باشد.
در گزارش این بانک آمریکایی آمده است با وجود اینکه بازگشت بیکاران موقتی می تواند بهبود آمارهای بازار کار ایالات متحده را منجر شود، اما پیش بینی تحلیلگران این بانک این است که این احتمال وجود دارد که 2 میلیون نفر از این افراد تا پایان سال 2021، در پیدا کردن شغل مناسب ناکام بمانند. همچنین این گزارش هشدار می دهد در صورتی که کمک های مالی دولت ادامه پیدا نکند وضعیت بازار آمریکا می تواند دوباره رو به وخامت بگذارد.

آمریکا

بهبود نسبی وضعیت بازار کار
در اوج دوره همه گیری کرونا و در حالی که اقتصاد جهان با شوکی بزرگی روبه رو شده بود، 22 میلیون نفر در آمریکا شغل های خود را از دست دادند. با این وجود هنوز دلگرمی برای اقتصاد وجود داشت با این استدلال که بخش اعظمی از این بیکاری به صورت موقتی خواهد بود و پس از بهبود وضعیت پاندمی کرونا، دوباره این موقعیت ها در بازار کار احیا خواهد شد. این استدلال در اوایل بازگشایی اقتصاد آمریکا شواهدی نیز در راستای تایید خود دریافت کرده بود. در ماه های ابتدایی بازگشایی اقتصادی یعنی ماه های مه، ژوئن و جولای بازگشت بخشی از بیکاران کرونایی سبب بهبود وضعیت بازار کار آمریکا و کاهش نرخ بیکاری شد. با این وجود هنوز میلیون نفر به عنوان بیکاران موقتی در اقتصاد آمریکا وجود دارند. همچنین پیش بینی می شود که در ادامه سال جاری بازار کار آمریکا آماده احیای مجدد شغل های از دست رفته در ابعاد بزرگ باشد.

در هر صورت تعداد سرسام آور بیکاران موقتی به دلیل بحران کرونا، مانعی بزرگ بر سر راه ریکاوری بزرگ ترین اقتصاد دنیا باشد. بسیاری از افرادی که گمان می کنند به صورت موقت شغل هایشان را از دست داده اند انتظار دارند چشم انداز شغلی مناسبی پیش روی آنها باشد و این افراد به بیکاران دائمی بدل نشوند. در همین راستا گلدمن ساکس پیش بینی کرده است که بازار کار آمریکا در ادامه سال جاری در حدود 6/ 5 میلیون شغل خالص را مجددا به چرخه اقتصاد این کشور بازگرداند.

آمریکا

بدبینی گلدمن ساکس
اما بخش تاریک ماجرا آنجاست که اقتصاددانان بانک گلدمن ساکس بر اساس الگوهای آماری خود پیش بینی می کنند که چشم انداز استخدام مجدد افراد بیکار شده روند رو به نزولی را از ماه جولای آغاز کرده است. در همین راستا کارشناسان این بانک تخمین می زنند که در حدود یک چهارم افرادی که به دلیل کرونا شغل شان را از دست داده اند، تبدیل به بیکاران دائمی شوند. همچنین پیش بینی می شود که دو میلیون نفر از این افراد تا پایان سال 2021، یعنی در حدود یک سال و چهار ماه دیگر، همچنان در یافتن شغل مناسب ناکام بمانند. همچنین این گزارش هشدار داده است در صورتی که اقدامات حمایتی مالی از سوی دولت آمریکا در ماه های آینده ادامه پیدا نکند، وضعیت بازار کار این کشور وخامت بیشتری پیدا خواهد کرد. این در حالی است که کشمکش ها میان مقامات کاخ سفید و نمایندگان کنگره آمریکا باعث به تعویق افتادن تصویب بسته جدید حمایتی شده است.

همزمان گزارشی از مرکز تحقیقات دانشگاه شیکاگو نیز نشان می دهد که تعداد بیکارانی که نسبت به بازگشت به شغل های سابقشان بدبین هستند به طور فزاینده ای در حال افزایش است.

جوزف بریگس اقتصاددان در گلدمن ساکس درباره این گزارش عنوان کرد در حالی که بازگشت بیکاران موقتی می تواند موجب بهبود آمارهای بازار کار آمریکا در ادامه سال جاری میلادی شود، اما با گذشت زمان و فاصله گرفتن افراد با شغل قبلی شان می تواند آنها را وارد بیکاری دائمی کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>