اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فورک در دنیای ارزهای دیجیتال خیلی اتفاق می افتد. حتی بیت کوین نیز به این شیوه با چندین فورک و شاخه مختلف مواجه شده است. یکی از بزرگ ترین و مورد بحث ترین فورک های بیت کوین در اواخر سال 2017 رخ داد. بیت کوین گلد (Bitcoin Gold)، هارد فورکی از ارز دیجیتال متن باز و اصلی بود که در 24 اکتبر 2017 صورت گرفت. اگرچه هارد فورک ها به دلایل مختلفی نظیر اهداف مقیاس پذیری با افزایش تعداد کاربران ارز دیجیتال یا به دلیل اختلاف نظر و تفاوت در اهداف توسعه دهندگان ایجاد می شود، اما بیت کوین گلد هدف خود را "غیرمتمرکزسازی مجدد بیت کوین" بیان کرد. در ظاهر، ایده غیرمتمرکزسازی مجدد بیت کوین به نظر غیرعقلانی می رسد. بیت کوین مانند تمام ارزهای دیجیتال دیگر طوری طراحی شده است که از ابتدا غیرمتمرکز باشد. بیت کوین به هیچ بانک مرکزی و به خصوص به هیچ دولت و حکومتی متصل نیست. یکی از بزرگ ترین مشکلات بیت کوین که منجر به توسعه بیت کوین گلد شد، اصلا ارتباطی با موضوع صدور متمرکز آن نداشت. در عوض مربوط به فرآیند ماینینگ بود. توسعه دهندگان بیت کوین گلد معتقد بودند که با پذیرش الگوریتم های جدید برای فرآیند ماینینگ، شاخه جدید بیت کوین نمی تواند مطابق عملیات ماینینگ بزرگ باشد.

دموکراتیک کردن فرآیند ماینینگ
ماینینگ بیت کوین بسیار سودمند است اما فرآیندی است که منابع بسیار زیادی مصرف می کند. اغلب اوقات سودآورترین اقدامات ماینینگ با ترکیب چندین دستگاه ماینینگ حاصل می شود که به تجهیزات گران و مخصوصی نیاز دارد. افرادی که به تنهایی در صدد استخراج بیت کوین می باشند یا باید سرمایه هنگفت و زمان زیادی را در ایجاد دستگاه های ماینینگ خود سرمایه گذاری کنند یا در این فرآیند شکست می خورند، زیرا رایانه های آنها نمی تواند با سیستم های حرفه ای رقابت کند. یکی از اصلی ترین اهداف بیت کوین گلد، تغییر الگوریتم استخراج این ارز دیجیتال بوده است، به طوری که فرآیند ماینینگ در تجهیزات تخصصی نتواند سریعتر از رایانه های معمولی انجام شود. بیت کوین گلد اولین هارد فورک مهم بیت کوین نبود. بیت کوین کش نیز از ارز دیجیتال اولیه و در آگوست 2017 فورک زده شد. در سال 2018 چندین فورک سخت از بیت کوین انجام شد و باعث شد بعضی از افراد پیش بینی کنند که با افزایش انشعاب های بیت کوین در بازار، سود سرمایه گذاران کاهش یابد.

توزیع، محافظت، شفافیت
علیرغم غیرمتمرکزسازی مجدد بیت کوین، توسعه دهندگان بیت کوین گلد هم چنین بر مسائل مرتبط با توزیع، محافظت و شفافیت نیز متمرکز شده بودند. در این خصوص وبسایت بیت کوین گلد بیان کرد: هارد فورک بلاک چین بیت کوین به طور موثر و کارآمد، بلافاصله دارایی دیجیتال جدیدی به مردم سراسر جهان که به ارز دیجیتال علاقه مند هستند توزیع می کند. در دنیای ارزهای دیجیتال، تهدیدات هکرها و سایر نهادهای مخرب یک دغدغه دائمی است. به این دلیل، بیت کوین گلد از زمان عرضه خود، اقدامات ایمنی و محافظتی بیشتری به منظور ایمن کردن کوین ها و حساب های مشتریان در دستور کار خود قرار داده است. این اقدامات شامل محافظت بازپخش و آدرس های منحصر به فرد کیف پول می شود. این نکته که بیت کوین گلد، پروژه نرم افزاری متن باز و رایگان است که توسط توسعه دهندگان داوطلب ایجاد شده است و حمایت روز افزون جامعه مشتاقان بیت کوین سراسر جهان را در اختیار دارد باعث جذب کاربران بیشتری می شود.

بیت کوین گلد (Bitcoin Gold) در صرافی ها
یکی از مهم ترین عوامل برای تمام ارزهای دیجیتال که موفقیت کوتاه مدت و بلندمدت آنها را تعیین می کند، موجود بودن آنها در صرافی های ارز دیجیتال است. کاربران باید در صرافی ها به ارزهای دیجیتال مورد نظر دسترسی داشته باشند تا به تراکنش آنها بپردازند. طبق مطالب منتشر شده در وبسایت بیت کوین گلد، تا ماه مارس 2018، این ارز دیجیتال در صرافی های بیت هامب، بیتفینکس، بایننس، بیترکس، HitBTC، آپهولد، یوبیت، Gate.io، چنجلی، شیپ شیفت، بیت بی، آبوکوینز، Change Now، اورکوین، تیداکس، بیت سِین، بیت استارکس، QuadrigaCX، Cex.io، OKEx، انیبیتز، بست ریت، بیت مارکت، اینداکوین، کوین سوییچ و اونوکوین در حال معامله بوده است. در آینده نزدیک نیز صرافی های بیشتری بیت کوین گلد را ارائه خواهند داد. این ارز دیجیتال هم چنین از طریق چندین خدمات کیف پول نظیر کیف پول ترزور، کیف پول لجر، اکسدس، کوینومی، بیت پای، گواردا، فری والت، BTGWallet و Kasse در دسترس می باشد. طبق مطالب موجود در وبسایت بیت کوین گلد، این ارز دیجیتال تا ماه ژانویه 2018 در 46 بازار و 26 صرافی لیست شده است.

عرضه و مباحث پیرامون آن
توسعه دهندگان بیت کوین گلد (Bitcoin Gold) پس از عرضه آن، از پسا استخراج استفاده کردند. این امر، استخراج از قبل انجام شده 100 هزار کوین پس از اجرایی شدن فورک می باشد. روش انجام این نوع استخراج، از طریق ماینینگ سریع 8 هزار. بلاک می باشد. این کوین ها به عنوان کمک اهدایی کنار گذاشته می شود تا برای رشد و حفظ شبکه بیت کوین گلد استفاده شود. حدود 5 درصد از این 100 هزار کوین به عنوان جایزه برای هر کدام از 6 عضو تیم اصلی کنار گذاشته شده است. در زمان عرضه، تمام دارندگان بیت کوین به همان اندازه که بیت کوین داشتند، بیت کوین گلد دریافت کردند. کوین بیس که یکی از بزرگ ترین صرافی های ارز دیجیتال جهان می باشد، در زمان عرضه بیت کوین گلد درباره این ارز دیجیتال بدبین بود. نمایندگان کوین بیس بیان کردند که این صرافی نمی تواند از بیت کوین گلد پشتیبانی کند زیرا توسعه دهندگان آن، کد این ارز دیجیتال را برای نقد و بررسی در دسترس عموم قرار نداده اند، و این موضوع، خطر امنیتی بسیار مهمی است. تا تاریخ 4 مارس 2018، بیت کوین گلد دارای 253 نود فعال بود. کشورهای دارای بیشترین نود شامل آلمان (46 نود)، آمریکا (38 نود)، فرانسه (37 نود) و روسیه (18 نود) می باشند. در ماه فوریه 2018، بیت کوین گلد، مرورگر خود به اسم اینسایت را با این توضیح عرضه کرد که این مرورگر کاملا کاربردی است و رابط کاربری و API اینسایت را ارائه می دهد. همانند اکثر ارزهای دیجیتال، بیت کوین گلد نیز مخالفان و مباحث پیرامون خود را دارد. دقیقا یک روز پس از عرضه، ماینرها یکی از توسعه دهندگان بیت کوین گلد را متهم به افزودن 0.5 درصد کارمزد ماینینگ کردند که از دید جامعه ماینینگ پنهان بود.

آینده بیت کوین گلد
طبق مطالب موجود در وبسایت بیت کوین گلد، این ارز دیجیتال برنامه های بلندپروازانه ای برای گسترش در آینده دارد. برای مثال در سه ماهه اول سال 2018، هدف بیت کوین گلد شامل یکپارچگی کتابخانه متن باز آن با BitcoinJS، BitcoinJ و CoPay و هم چنین همکاری های آکادمیک و دانشگاهی و طراحی و برندینگ می باشد. در سه ماهه دوم سال 2018، این ارز دیجیتال قصد داشت شبکه لایتنینگ و استخراج غیر متمرکز از طریق P2Pool را ترکیب و یکپارچه کند. همچنین برنامه ای برای ادغام یک برنامه کارت اعتباری یا دبیت کارت و سایر سیستم های پرداخت نیز وجود داشت. در پایان سال 2018، این ارز دیجیتال قصد داشت تا "مبادلات اتمی بین زنجیره ای و زنجیره جانبی" و همچنین تعدادی از ملاقات ها و کنفرانس های توسعه دهندگان، توسعه دانشگاهی و موارد دیگر را ایجاد کند. با نگاهی به آینده تا سال 2019، بیتکوین گلد اهداف خود را در مورد ترکنش های خصوصی و بورس و کمک هزینه تحصیلی و یا پشتیبانی تحقیقاتی پیگیری می کند. در بلند مدت، بیتکوین گلد تحقیقاتی را درباره قراردادهای هوشمند و دموکراسی بلاک چین انجام خواهد داد و همچنین یک شبکه کوچک کارگزاری غیر متمرکز فیات-کریپتو را ایجاد خواهد کرد.

توسعه دهندگان بیتکوین گلد به ارتباط بین این ارز دیجیتال، بیت کوین اصلی و دنیای ارز دیجیتال آگاهی دارند. به همین ترتیب، آنها توضیح دادند که "پیشرفت های اصلی که ما در حال حاضر مشغول کار بر روی آنها هستیم، بسیار گسترده می باشند و صرفا مخصوص بیت کوین گلد نیست و در سطح گسترده تری نظیر بیت کوین و ارزهای دیجیتال جهانی تأثیرگذار است." آنها بیان کردند این پیشرفت های قابل اجرا یک جانبه ممکن است شامل راه های مقیاس پذیری برای اداره هارد فورک ها، "مکانیسم های رای گیری هوشمند"، و تصمیم گیری غیرمتمرکز برای توسعه ارز دیجیتال باشد. سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و ICO ها به شدت پر ریسک و بر اساس گمانه زنی ها می باشد و این مقاله شما را به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و ICO ها تشویق نمی کند. از آنجایی که شرایط هر فرد متفاوت است، فرد حرفه ای و باتجربه باید همواره قبل از تصمیم گیری در امور مالی به مشورت بپردازد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>