اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

Nexo یک سیستم وام دهی بر بستر بلاک چین است که به کاربران اجازه می دهد با ارز دیجیتال وام بگیرند. سازنده این پلتفرم وام دهی شرکت Credissimo است که یک شرکت فناوری مالی شناخته شده و معتبر در اروپا است و از سال 2007 فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت بیش از ده سال است که در زمینه وام دهی فعالیت دارد و در سراسر اروپا بسیار محبوب می باشد. شرکت Credissimo از فناوری نوآورانه و اختصاصی برای خدمات رسانی به مشتریان خود استفاده کرده است تا به آنها وام های آنلاین و فوری دهد. روش تجاری نکسو Nexo بدین صورت است که به کاربران اجازه می دهد کاربران با دارایی های دیجیتال خود وام بگیرند و ارز دیجیتال را به عنوان وثیقه استفاده کنند و سپس بدهی خود را پرداخت کنند و ارز دیجیتال خود را پس بگیرند. در این روش نیازی به فروش ارزهای دیجیتال نیست.

وام دهی با پشتوانه ارز دیجیتال چیست و چه مزایایی دارد؟
اگر کاربر بخواهد وام بگیرد به محض وثیقه دادن ارز دیجیتال خود می تواند مبلغ وام درخواستی را دریافت کند و همچنین اگر بتواند میزان وام خود را پس دهد در هر زمانی که اقدام کند می تواند ارز دیجیتال خود را پس بگیرد.

Nexo چیست؟
طبق گفته این سایت نکسو (Nexo) یک پلتفرم پیشرفته برای وام دهی است که بر بستر بلاکچین می باشد و پشتوانه یا وثیقه آن ارزهای دیجیتال می باشد. کاربران می توانند از ارزهای دیجیتالی که این پلتفرم پشتیبانی می کند برای وثیقه استفاده کنند و با ارائه کوین خود به عنوان وثیقه وام آنی به صورت 45 ارز فیات همانند یورو و دلار و یا استیبل کوین ها دریافت کنند. نکسو (Nexo) از بیش از 20 ارز دیجیتال نظیر بیت کوین، اتریوم، XRP، کاردانو، مونرو، BNB و غیره پشتیبانی می کند. پرداخت وام ها نیز به صورت ارز فیات، تتر، بیت کوین و اتریوم و توکن NEXO است. گزینه های متنوعی برای وام وجود دارد که در ادامه با جزییات بیشتر به آنها می پردازیم.

نحوه کار Nexo چگونه است؟
طبق گفته این سایت نکسو (Nexo) اولین سیستم وام دهی آنی کریپتوی جهان می باشد. نکسو به گونه ای است که با استفاده از مدل نوآورانه و خاص خود اقدام به وام دهی می کند و هر وام توسط ارزش دارایی که مشتری برای وثیقه وام قرار می دهد مشخص می شود. دریافت وام بسیار ساده می باشد و طی چند دقیقه انجام می شود. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که سقف وام به قیمت فعلی ارزهای دیجیتال داخل کیف پول بستگی دارد. یعنی اگر ارزش ارز مورد استفاده افزایش یابد، اوراکل نکسو به طور خودکار سقف وام را افزایش خواهد داد. حداقل مقدار وام 500 دلار و حداکثر مقدار آن نیز 2 میلیون دلار است.

نحوه کار سیستم وام دهی نکسو چگونه است؟
برای درخواست وام ابتدا مشتری باید در سایت نکسو ثبت نام کند. سپس ارز دیجیتال خود را به کیف پول نکسو (Nexo) واریز کند. این پلتفرم از ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم، XRP، لایت کوین، XLM، استیبل کوین تتر، NEXO و BNB پشتیبانی می کند. پس از آن باید تایید هویت مقدماتی را انجام دهند. سپس ارزهای دیجیتالی که انتقال داده شده اند توسط بلاک چین تایید خواهند شد و در نهایت اوراکل نکسو به طور خودکار جزییات مربوط به محدودیت های وام را محاسبه می کند و سپس وام را برای کاربر ایجاد می کند. با ورود به صفحه Withdraw Loan (دریافت وام) می توانید مقدار وام موجود را مشاهده کنید. سپس روش دریافت مورد نظر خود را انتخاب و حساب بانکی یا آدرس تتر خود را وارد کنید. البته با توجه به مسائل احراز هویت و همچنین بررسی های قانونی و ضد پولشویی ممکن است دریافت وام تا 1 روز کاری برای انتقال های محلی و 3 تا 5 روز کاری برای انتقال های بین المللی طول بکشد. پس از این مراحل، مشتری وام خود را به صورت ارز فیات نظیر دلار و یا استیبل کوین دریافت می کند. پرداخت با استیبل کوین معمولا یک نصفه روز طول می کشد. کاربران می توانند انتخاب کنند که مبلغ وام را با کدام ارز دریافت کنند. این وام را می توانید به صورت انتقال بانکی یا کارت اعتباری نکسو، بیش از 45 ارز فیات یا استیبل کوین تتر دریافت کنید. برای بازپرداخت وام نیز می توانید در هر زمان و هر مقدار که می خواهید بازپرداخت وام را به صورت ارز فیات یا کریپتو انجام دهید. ارزهای فیات قابل پرداخت ارزهای دلار، یورو، پوند، دلار استرالیا، دلار نیوزیلند می باشند. ارزهای دیجیتال مورد قبول لراب بازپرداخت بیت کوین، اتریوم، XRP، استیبل کوین ها و توکن NEXO می باشند.

ویژگی، مزایا و معایب Nexo
کاربران نکسو (Nexo) از سطح بالای نقدینگی دارایی ها بهره مند می شوند که در حوزه کریپتو رایج نیست. اگرچه برداشت سرمایه زیاد همچنان دشوار است، اما این شرکت کارت های اعتباری رایگان به مشتریان خود ارائه می دهد که می توان از آن برای انجام پرداخت های روزانه استفاده کرد. هم چنین قابل ذکر است که با استفاده از این سرویس، مشتریان می توانند از سرمایه خود سود دریافت کنند و از سایر مزایا بهره مند گردند. انواع جدیدی از وام ها هر روزه به وجود می آیند. استفاده از دارایی های ارزهای دیجیتال برای وثیقه وام ها روشی بسیار خوب برای دور زدن مالیات فروش وام است. نکسو در این زمینه از اولین پلتفرم های موجود است. وام نکسو (Nexo) شاید تا حدودی شبیه به وام های معمولی باشد اما تفاوت هایی دارد که می توان به نحوه پرداخت وام اشاره کرد. برای وام های معمولی شما باید پرداخت های ماهانه انجام دهید اما در اینجا شما می توانید خودتان مشخص کنید که نحوه پرداختتان به چه نحوی باشد. وام نکسو دارای نرخ درصد سالانه ثابت است که هنگام استفاده از توکن های NEXO برای بازپرداخت از 8 درصد شروع می شود. این نرخ برای بازپرداخت با استفاده از سایر ارزها 24.9 درصد است. نکته قابل توجه در نکسو این است که هر چند باری که بخواهید می توانید از اعتبار خود وام دریافت کنید تا زمانی که نسبت وام به ارزش دارایی های شما حفظ شود و ضمانت کافی در حساب نکسو داشته باشید. بدین شکل هر زمان که بخواهید می توانید بازپرداخت انجام دهید. یکی از ایراداتی که می توان به این پلتفرم وام دهی گرفت متمرکز بودن آن است. این تیم معتقد است که غیرمتمرکز بودن ممکن است موجب ایجاد مشکلاتی شود اما متمرکز بودن هم با مشکلات قانون گذاری مواجه خواهد شد. نیازی نیست که کارمزد برداشت، تراکنش یا کارمزد پلتفرم پرداخت شود. هم چنین مالیات اضافی که شامل 39 درصد درآمدهای کاربر می شود کسر خواهد شد. نکسو (Nexo) هیچ بررسی اعتباری که ممکن است رتبه اعتباری کاربر را کاهش دهد تا به کاربر وام تعلق نگیرد را انجام نمی دهد زیرا در اینجا ارزش دارایی های کریپتوی واریز شده به کیف پول نکسو کاملا ضامن وام است. مالکیت اصلی دارایی های کریپتو توسط قراردادهای هوشمند شفاف، محافظت و تضمین می شود. این قراردادهای هوشمند را پس از ثبت شدن در دفترکل بلاک چین نمی توان اصلاح کرد.

تیم Nexo
یکی از بنیانگذاران Credissimo کاستا کانچف (Kosta Kantchev) در واقع پروژه Nexo را ایجاد کرده است. طبق رزرومه این فرد، وی بیش از ده سال است که در زمینه فناوری مالی فعالیت می کند. با توجه به سابقه کاری کاستا، وی خیلی زود با بیت کوین آشنا می شود و کاربرد بلاک چین را فراگرفت. وی مدیر شریک و یکی از بنیانگذاران Nexo است. Georgi Shulev نیز سابقه زیادی در بانکداری و خدمات بانکی دارد و طی کار با شرکت Credissimo تبدیل به یکی از متخصصین فینتک شده است. وی نیز یکی از بنیانگذاران نکسو می باشد.  آنتونی ترنچف (Antoni Trenchev) نیز از سال 2011 با کریپتو آشنا شده است. آنتونی نیز یکی از هم بنیانگذاران نکسو می باشد.

Nexo شرکای شناخته شده و معتبری نظیر بیت گو (BitGo) و TrueUSD را دارد. بیت گو (BitGo) شرکت امنیت بلاک چین و دارایی های کریپتویی است که خدماتی را برای کیف پول کریپتویی ارائه می دهد. این شرکت واقع در کالیفرنیا آمریکا است و از سال 2013 کار خود را آغاز کرده است. TrueUSD نیز استیبل کوینی است که با دلار آمریکا پشتیبانی می شود. این استیبل کوین توسط تراست توکن (TrustToken) ایجاد شده است و از اعتبار خوبی در این بازار برخوردار است. 

توکن NEXO
توکن NEXO توکنی مطابق با قوانین SEC است که پشتوانه آن، دارایی های موجود در پورتفولیوی سیستم وام دهی نکسو می باشد. مشتریان نکسو در سراسر جهان دسترسی آنی به پول نقد دارند. قیمت توکن نکسو که در اوایل ماه جاری در بازار کریپتو عرضه شده است ثابت مانده است. اما در حال حاضر این کوین با کاهش قیمت مواجه شده است و ارزش آن در حال کاهش است. توزیع توکن NEXO به صورت زیر می باشد:

  • توکن های NEXO اولین توکن های اوراق بهادار چندمنظوره با پشتوانه کریپتو و مطابق با قوانین SEC می باشد.
  • توکن های NEXO توسط پورتفولیوی دارایی های وام پشتیبانی می شود. نکسو 30 درصد سود خالص خود را به صورت مشتقات بیت تمام دارندگان توکن NEXO که توکن های خود را در حساب نکسو نگه داشته اند، توزیع کرده است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>