اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کارگزار کیست

کارگزار در واقع وکیل مالی سرمایه گذار می باشد که به جای سرمایه گذار در بازار بورس و فرابورس، اقدام به سرمایه گذاری می کند.فعالیت هایی که کارگزاران انجام می دهند مستلزم اخذ مجوز تأسیس و فعالیت از سازمان بورس اوراق بهادار می باشند و این که کارگزار باید در کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، عضو باشد.

کارگزار کیست

کارگزار به شخص یا شرکتی گفته می شود که با اجرای ثبت سفارشات خرید و فروشی که توسط سرمایه گذار صورت می گیرد، کارمزد دریافت می کند.همچنین، ممکن است کارگذار شخص یا شرکتی باشد که به عنوان نماینده، خرید و فروش سهام را برای سرمایه گذاران به عهده می گیرد و در برابر ارائه خدمات، دستمزد دریافت می کند.

وظایف کارگزار ها

  • تعیین ارزش بازار
  • تبلیغ سهام برای فروش
  • نشان دادن سهام به خریداران احتمالی
  • دادن مشاوره به سرمایه گذاران در مورد مسائل مرتبط

شرکت های کارگزاری

شرکت های کارگزاری، به بنگاه های معاملاتی گفته می شود که داد و ستد سهام توسط آنها صورت می گیرد. آنها عملیات خرید و فروش سهام را به نمایندگی از خریداران یا فروشندگاه انجام می دهند و حقوق و دستمزد دریافت می نمایند.

همچنین یکی از کار هایی که کارگزاران به عهده می گیرند، آموزش به سهام داران و سرمایه گذاران توسط افراد خبره و با تجربه می باشد که آشنایی کافی به مسائل مالی دارند و به راحتی شرایط اقتصادی را تحلیل می کنند.کارگزاران همچنین، به قوانین و مقررات بورس و سرمایه گذاری، آشنایی کامل دارند و می دانند بهترین اقدام برای خرید و فروش اوراق بهادار و انواع سهام، چه زمان و به چه صورتی است.

کار کارگزاری ها دارای درجه بالایی از حساسیت می باشد زیرا تمامی سهامداران از طریق کارگزاری ها فرآیند داد و ستد سهام را انجام می دهند. لذا شرایط و مقرراتی برای این کار لازم است که باید به آنها عمل شود.اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت های کارگزاری باید دارای صلاحیت حرفه ای باشند و سازمان بورس آنها را تایید کند.

خدمات شرکت های کارگزاری

  • ارائه خدمات مالی
  • ارائه خدمات در حوزه های مختلف 
  • دسترسی راحت سرمایه گذار به کارگزار
  • تخفیف کارمزد و ارائه خدمات اعتباری
  • ایجاد سامانه معاملاتی آنلاین
  • تحلیل، مشاوره و آموزش به سهامداران
  • خدمات پشتیبانی برای سرمایه گذاران
  • ایجاد صندوق های سرمایه گذاری

برخی از تفاوت های کارگزار ها

کارگزار ها و شرکت های کارگزاری، دارای تفاوت های عمده ای می باشند که در زیر به برخی از مهم ترین آنها اشاره می شود.

اقلام معاملاتی

نوع معامله سرمایه گذار، با این وابسته است که با افتتاح حساب در یک بروکر، چه اقلامی را می تواند خرید و فروش نماید.در هر کارگزاری، اقلامی مشخص شده است که می توان آنها را معامله کرد. این اقلام با اقلام سایر کارگزاری ها ممکن است متفاوت باشد.

قوانین مالی و ساز و کار های معاملاتی: در روند کار کارگزاری ها، قوانین و مقرراتی مشخص شده است که برای انجام معاملات باید به آنها توجه شود. روند کار کارگزاری ها تقریبا شبیه یکدیگر می باشد و تنها در موارد جزیی با هم تفاوت دارند.

نظارت و رگولاتوری: بروکر ها زیر نظر نهاد های قانونی می باشند و با نظارت آنها فعالیت می کنند. رگولاتور ها از طریق برخی قوانین و مقررات، از سلامت مالی معاملات مطمئن می شوند.

رگوله: کارگزار های تحت نظر رگولاتوری، در زبان فارسی رگوله نامیده می شوند که این کارگزاری ها از نظر امنیت و سلامت مالی، از بروکر ها بهتر هستند.

کیفیت خدمات معاملاتی

از پارامتر های کیفی خدمات بروکر ها که در طول زما توسط نرم افزار ها اندازه گیری می شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت اجرای معاملات
  • عدم لغزش نرخ
  • ارائه بهترین نرخ بهره ممکن
  • ارائه خدمات پشتیبانی

انواع کارگزار

کارگزار ها دارای انواع زیر می باشند.

کارگزار بورس

کارگزار بورس، یک شخصیت حقوقی می باشد که مجز فعالیت خود را از سازمان بورس می گیرد و واسطه بین خریدار و فروشنده سهام می باشند.این کارگزاران، دستور های داد و ستد سهام را از سرمایه گذاران دریافت نموده و در سیستم معاملات آنها را ثبت می کنند.

کارگزار املاک

این نوع کارگزار به شخصیت حقیقی یا حقوقی گفته می شود که بر اساس مهارت هایی که دارد، منافع خریدار و فروشنده را در جریان خرید و فروش ملک حفظ می نماید.این کارگزار، مجموعه ای از فعالیت های مورد نیاز و ضروری بین خریدار و فروشنده را با توجه به مسئولیت قبلی که خریدار و فروشنده به او واگذار کرده اند، انجام می دهد تا در شرایط مشخص و امن موضوع مورد معامله و هزینه های اصلی و جانبی آن صورت گیرد.

کارگزار بازار فارکس

به واسطه بین سرمایه گذاران و بازار جهانی فارکس، کارگزار فارکس می گویند که نقش اساسی معاملات را به منظوز جا به جایی معاملات، ایفا می کند.در بازار فارکس، معامله گر باید با یک کارگزار قرارداد ببندد و مبلغی به عنوان سپرده در بانک کارگزار نگه دارد و کارگزار انجام معاملات ارزی وی را بر عهده گیرد.

کارگزار فارکس در ازای فراهم کردن معاملات خرید و فروش، درصدی از هر معامله را به عنوان کارمزد کسر کرده و به حساب خود واریز می کنند البته هزینه این معاملات به صورت اتوماتیک محاسبه می شود و به حساب بروکر منتقل می گردد.برخی از کارگزار ها تنها از اختلاف قیمت بین خرید و فروش ارز سود خود را تامین می کنند و از معاملات، کارمزد نمی گیرند.بعضی بروکر ها از قوانین اسلامی تبعیت می کنند یا حساب ویژه ای برای مشتریان مسلمان خود دارند.

کارگزار نشریات

افزایش روز افزون هزینه نشریات و چاپ آنها از یک سو و لزوم دسترسی به موقع به این نشریات و تکمیل آرشیو آنها از سویی دیگر، کتابخانه ها را به سمت انتخاب کارگزاری متمایل می کند.این نوع کارگزاری، قادر است که نشریات را در کوتاه ترین زمان ممکن با قیمت مناسب تهیه نماید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>