اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آگور (Augur) یک پلتفرم بازار پیش بینی غیر متمرکز است که از شبکه اتریوم استفاده می کند. در یک بازار پیش بینی، می توانید در مورد نتیجه رویداد های آینده پیش بینی کنید تا جوایز پولی دریافت کنید. هرچه احتمال روی دادن یک واقعه کمتر باشد، پاداشی که با پیش بینی موفقیت آن به دست می آورید، بزرگ تر خواهد بود. آگور (Augur) از خرد جمعی به دست آمده از پیش بینی کنندگان در پلتفرم برای ایجاد داده های پیش بینی به روز استفاده می کند که این داده ها اغلب بسیار دقیق تر از متخصصان برجسته هستند. با وارد کردن فناوری بلاک چین در جامعه پیش بینی، آگور گزینه ای با کارمزد کمتر، قابلیت دسترسی عالی تر و صحتی بهتر از بازار های دیگر فراهم می کند. در این راهنمای آگور در مورد موارد زیر بحث خواهیم کرد:

  • آگور چگونه کار می کند؟
  • توکن های REP
  • تیم و پیشرفت آگور
  • ترید
  • از کجا REP بخریم؟
  • کجا REP را ذخیره کنیم؟
  • آگور چگونه کار می کند؟

دو اقدام اولیه موجود بر روی آگور ایجاد بازار ها و سهام رویداد ترید می باشد.

ایجاد بازار ها
لازم است برای ایجاد یک بازار آگور مقدار کمی اتریوم را خرج کنید. این بازار ها می توانند هر چیزی مانند "آیا قیمت بیت کوین قبل از انتهای 2019 به 20000 دلار خواهد رسید؟" یا "آیا فضایی ها در سال 2018 در زمین حاضر خواهند شد؟" باشند. وقتی که یک بازار ایجاد می کنید در ابتدا باید هزینه خرید و فروش سهام را در آن بازار تنظیم کنید. اما حالا ایجاد کنندگان بازار یک هزینه ایجاد کننده را نیز تعیین می کنند و هزینه های خرید و فروش سهام در بازار بالاتر می باشد. هزینه ایجاد کننده درصدی از پاداش هایی است که تریدر های برنده دریافت می کنند. به عنوان یک ایجاد کننده بازار، شما این کارمزد را دریافت می کنید و این کارمزد می تواند بین صفر و 50 درصد از پاداش های برندگان می باشد. به عنوان یک ایجاد کننده بازار، شما می خواهید کارمزد ایجاد کننده را به اندازه کافی پایین نگه دارید تا مردم را به خرید و معامله در بازار خود ترغیب کنید. اما این هزینه باید به اندازه ای نیز باشد که اتریوم هزینه شده برای ایجاد بازار را پوشش دهد.

ترید سهام یک رویداد
علاوه بر ایجاد بازار ها، شما می توانید به خرید و ترید سهامی بپردازید که ارائه دهنده احتمالات روی دادن آن واقعه در بازار هستند. به عنوان مثال شما بازار "آیا بیت کوین کش تا 2020 به 6000 دلار می رسد؟" را می بینید. برای سهولت در این مقاله به بازار های باینری یعنی بازار های بله و خیر می پردازیم. از آنجا که کوین بیس اخیرا بیت کوین کش را به پلتفرم خود اضافه کرده است، این بازار شما را به خود علاقه مند می کند. شما نسبتا مطمئن هستید که قبل از 2020 به 6000 دلار می رسد، بنابراین معامله می کنید و 50 سهم را هر کدام با قیمت 0.6 اتریوم می خرید. سهام، ارزشی بین 0 تا 1 اتریوم دارند. هر چه قیمت سهمی که می خرید بالاتر باشد، باور دارید که به احتمال بیشتر این واقعه روی خواهد داد. دو روش برای کسب درامد به عنوان تریدر موجود است. اولی با استفاده از نوسانات قیمت سهام می باشد که می توانید در قیمت پایین تر پوزیشن ببندید و بعد که احساسات بازار تغییر می کند، سهام را با قیمت بالاتر بفروشید. عوامل موجود در جهان واقعی ممکن است باعث شوند که احتمال وقوع یک رویداد کمتر یا بیشتر شود. شما همچنین اگر یک رویداد را به درستی پیش بینی کنید می توانید پول به دست بیاورید و وقتی که بازار بسته می شود سهام را نگه دارید. مقدار پرداختی شما مساوی است با تعداد سهام ضربدر قیمت که حاصل را باید تقسیم بر تعداد کوچک ترین نوسانات قیمت کرد. تعداد کوچک ترین نوسانات قیمت، تعداد نقاط قیمتی ممکن بین قیمت های کمینه و بیشینه در یک بازار می باشد. در این بازار ها می توان به فروش استقراضی هم دست زد. هر زمان که برنده می شوید باید کارمزد تصفیه را پرداخت کنید. کارمزد های تصفیه شامل کارمزد ایجاد کننده می باشند که توسط ایجاد کننده بازار تعیین و تنظیم می شوند و کارمزد گزارش در سیستم اوراکل (Oracle) غیر متمرکز مورد استفاده قرار می گیرد. هرچه عایدی شما بیشتر باشد، کارمزد هایی که مجبور به پرداختش خواهید بود، بالاتر می رود.

توکن های REP
توکن REP نیروی محرکه سیستم اوراکل غیر متمرکز آگور می باشد. شما باید REP را گرو بگذارید تا بتوانید به گزارش نتیجه رویداد ها برای بازار های مختلف بپردازید. فرآیند گزارش نسبتا پیچیده است که در اینجا سعی می کنیم مرحله به مرحله آن را تجزیه کنیم. وقتی که شما یک بازار ایجاد می کنید، لازم است که Designated Reporter (گزارشگر تعیین شده) را انتخاب کنید و No-Show Bond (ضمانت عدم نمایش) را پست کنید. بعد از اینکه رویداد بازار روی می دهد، Designated Reporter سه روز فرصت دارد تا نتیجه رویداد را گزارش دهد (باکس a در پایین). اگر Designated Reporter در گزارش نتیجه با شکست مواجه شود، شما به عنوان ایجاد کننده بازار، No-show Bond را از دست می دهید و رویداد متمرکز بر Open Reporting Phase (مرحله گزارش باز) می شود (b). در Open Reporting Phase، هر فردی می تواند نتیجه رویداد را گزارش کند. اولین فردی که این کار را انجام دهد No-Show Bond را دریافت می کند که باید آن را گرو بگذارد. اگر Designated Reporter با موفقیت نتیجه را گزارش دهد، شما No-Show Bond خود را پس می گیرید. Designated Reporter باید درگیر گروگذاری برای نتیجه ای که گزارش می کند شود.

آگور
بعد از هر کدام از این سناریو ها که اتفاق افتد، بازار وارد مرحله Waiting for Next Fee Window to Begin می شود (c) و بازار یک نتیجه آزمایشی می دهد. به دنبال این مرحله، نگهدارندگان REP می توانند به مباحثه در مورد نتیجه آزمایشی بپردازند و این در حالی است که این افراد مقداری از وجوه خود را گرو می گذارند. سرانجام نتیجه نهایی می شود. ریزه کاری های این فرآیند بسیار پیچیده تر می باشد که اگر به یادگیری بیشتر علاقه مند باشید باید سند رسمی آگور را در این باره مورد بررسی قرار دهید.

تیم آگور و پیشرفت آن
آگور (Augur) در اکتبر 2014 به عنوان یکی از اولین پلتفرم های ساخته شده بر روی اتریوم راه اندازی شد. آگور یک استثنا در جهان کریپتو می باشد. Jack Peterson و Joey Krug این تیم 13 نفره را هدایت می کنند. هر دوی آنها تجربه کاری فراوانی با فناوری بلاک چین دارند و قبلا Sidecoin را ایجاد کرده اند که یکی از فورک های بیت کوین می باشد. ویتالیک بوترین خالق اتریوم نیز مشاور آگور می باشد. این تیم اولین نسخه عمومی آگور را در ژوئن 2015 بیرون داد. مدت کمی بعد از آن، کوین بیس آگور را به عنوان یکی از مهیج ترین پروژه های بیت کوینی 2015 انتخاب کرد. نسخه آزمایشی آن در مارس 2016 بیرون داده شد. بعد از یک دوره آزمایشی چند ساله، تیم آگور سرانجام شبکه اصلی رسمی خود را در جولای 2018 بیرون داد. دو هفته بعد، تیم این پروژه kill switch خود را از بین بردند که کدی بود که در صورت وجود یک اشکال جدی به آنها کنترل بر شبکه آگور را می داد. با انجام این کار، پروژه بیشتر غیر متمرکز شد و دیگر موجودیت مرکزی کنترلی نداشت. برخی تصور می کنند که تیم آگور این کار را برای این انجام داده که در صورت ظهور بازار های غیر قانونی در شبکه، خود را تبرئه کنند. آنها امکانات زیادی را به نسخه دوم پلتفرم اضافه کرده اند. نقش راه آنها شامل ادغام DAI، بازخرید و سوزاندن سیستم کارمزد می باشد و پشتیبانی ERC-777 در میان ویژگی های دیگر اضافه شده می باشد. آنها هنوز تاریخ بیرون دادن را اعلام نکرده اند.

رقابت
بزرگ ترین رقیب آگور Gnosis می باشد. هر دوی این پروژه ها تیم هایی با بازار پیش بینی برجسته ای دارند و هر دو دارای تجربه در حیطه بلاک چین می باشند و از فناوری مشابهی برای ایجاد محصولات تقریبا همسان استفاده می کنند. تفاوت اصلی بین این دو پروژه در مدل های اقتصادی آنها می باشد. آگور کارمزد ها را بر اساس حجم ترید جمع آوری می کند و این در حالی است که کارمزد های Gnosis متناسب با سهام نگهداری شده می باشد. حتی با وجود محصولات مشابه، بازار به اندازه کافی بزرگ است که هر دوی این پلتفرم ها بتوانند در واقعیت با هم موجود باشند.

ترید
آگور در آگوست 2015 یک ICO برگزار کرد که در آن 8.8میلیون توکن REP توزیع شد. تنها 11 میلیون توکن REP در گردش هستند و در گردش خواهند بود. REP فورا بعد از ICO با قیمت 1.5 تا 2 دلار معامله شد. از آن زمان تا کنون قیمت آن چندین خیزش برجسته را شاهد بوده است. اولین آنها در مارس 2016 و در نتیجه آن بیرون دادن آزمایشی روی داد. دومین آنها در اکتبر 2016 و زمانی روی داد که سرمایه گذاران توکن های REP خود را از ICO دریافت کردند. این باعث افزایش سریع قیمت شد و بعد از لیست شدن این توکن در صرافی ها، قیمت افت کرد. اگرچه این به نظر رفتار عجیبی می رسد اما این رویداد بعد از ICO ها رایج است. بسیاری از سرمایه گذاران این کار را برای کسب سود انجام می دهند و از افزایش قیمتی که بین زمان ICO و زمان بیرون دادن توکن ها توسط شرکت روی می دهد، استفاده می کنند. سومین و بزرگ ترین افزایش قیمت در اواخر 2017 و اویل 2018 اتفاق افتاد. آن به بالاترین قله خود یعنی کمی کمتر از 115 دلار رسید و سپس اکثر سال 2018 را به حرکت نزولی گذراند. در خلال این حرکت نزولی، قیمت آن دو بار به طور برجسته ای بالا رفت که یکی از آنها در ماه آپریل و می بود و دیگری مصادف با راه اندازی شبکه اصلی در ماه جولای بود. این پلتفرم هنوز به پذیرشی که سرمایه گذاران امیدوارند، دست پیدا نکرده است و قیمت حال حاضر آن نمایان گر این موضوع می باشد. بیرون دادن نسخه دوم شبکه ممکن است منجر به حرکت مثبت قیمت و همچنین پذیرش بیشتر این ارز دیجیتال شود.

از کجا REP بخریم؟
بایننس برای خرید REP سفارش می شود. پولونیکس و بیترکس نیز REP را پشتیبانی می کنند. مانند بیشتر آلتکوین های دیگر تنها با مبادله بیت کوین یا اتریوم می توان آگور را تهیه کرد. برای شروع می توانید در پلتفرمی مانند Gemini به خرید بیت کوین یا اتریوم بپردازید و آن را به صرافی دلخواه خود انتقال دهید. در آنجا شما می توانید به معامله بپردازید و REP دریافت کنید. علاوه بر این، می توانید در صرافی کراکن مستقیما با یورو اقدام به خرید REP کنید. با مراجعه به سایت CoinMarketCap می توانید لیست کاملی از صرافی های موجود برای REP را مشاهده کنید.

REP را در کجا ذخیره کنیم؟
آگور کیف پول خاصی برای توکن REP درست نکرده است. اما هنوز گزینه های زیادی برای نگهداری آن وجود دارد. جکس و اکسودس دو کیف پول آنلاین معتبر هستند که ارز های مختلفی از جمله REP را پشتیبانی می کنند. از آنجا که آگور یک توکن ERC20 است، هر کیف پولی که از ERC20 پشتیبانی کند از آگور هم پشتیبانی می کند.

توصیه می شود که REP را در یک کیف پول سخت افزاری ذخیره کنید. استفاده از کیف پول سخت افزاری از وجوه شما در مقابل هکر ها و نرم افزار های مخرب محافظت می کند. کیف پول های Ledger Nano S و Trezor از توکن های REP پشتیبانی می کنند و هر دو گزینه هایی ایمن و عالی هستند.

نتیجه گیری
آگور یکی از قدیمی ترین پروژه های موجود می باشد و یکی از اولین پروژه هایی بود که بر روی اتریوم ساخته شد. این پلتفرم یک بازار غیر متمرکز برای بازار های پیش بینی و ترید سهام احتمال رویداد ها می باشد. آگور از خرد جمعی برای جمع آوری داده های پیش بینی و نتایج رویداد گزارشی استفاده می کند. تیم آن دارای تجربه کار در بازار های پیش بینی می باشد و برای بیش از دو سال است که روی محصول خود کار می کنند. آگور در صورتی که با موفقیت راه اندازی شود، راه را برای برنامه های غیر متمرکز دیگر در شبکه اتریوم باز می کند. البته تنها زمان خواهد گفت که آگور پذیرش کافی برای انجام این نقش را خواهد یافت یا نه.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>