اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آراگون (Aragon) یک برنامه غیرمتمرکز بر بستر بلاک چین اتریوم است که به تمام افراد امکان می دهد تا سازمان غیرمتمرکز ایجاد و مدیریت کنند. این پروژه به صورت متن باز می باشد و توسط بنیاد آراگون اداره می شود و هم چنین شامل توکنی به اسم ANT می باشد که به منظور تصمیم گیری در خصوص مسیر توسعه های آتی به دارندگان آن حق رای می دهد. تیم توسعه دهنده امیدوار است که این پروژه به برنامه غیرمتمرکز و سازمان مستقل و کاملا غیرمتمرکزی تبدیل شود که تمام افراد بتوانند با استفاده از آن، سازمان مورد نظر خود بر بستر بلاک چین را ایجاد کنند.

سازمان های سنتی بودجه قابل توجهی برای عملکردهای مدیریتی دارند. به علاوه تراکنش آنها با سایر سازمان ها باعث ایجاد کارمزدها، تاخیرها و واسطه های زیادی می شود. این امر باعث افزایش هزینه های جانبی در اقتصاد کل می شود. چشم انداز آراگون حذف این هزینه ها با سازمان های غیرمتمرکزی است که بر بستر پلتفرم های به اشتراک گذاشته شده فعالیت می کنند.

تقریبا تمام سازمان ها دارای چند عملکرد اصلی مدیریتی مشترک می باشند. سازمان ها باید برابری را بین سرمایه گذاران ایجاد کنند و به سهامداران امکان دهند تا در خصوص تصمیمات نظارتی، جذب سرمایه، پرداخت حقوق کارمندان و پیمانکاران و ارائه دسترسی برای اهداف حسابرسی و مدیریت ریسک حق رای داشته باشند. این عملکردها به عنوان بخش استانداردی از برنامه غیرمتمرکز آراگون برای تمام سازمان های جدیدی است که بر بستر این شبکه ایجاد شده اند.

چشم انداز تیم توسعه دهنده، ساده و آسان کردن ایجاد و مدیریت سازمان ها بر بستر بلاک چین می باشد. این پروژه با استفاده از ابزارهای متن باز و امنیت بلاک چین اتریوم در صدد افزایش پذیرش سازمانی فناوری بلاک چین برای استفاده عملی می باشد. در این مقاله به نحوه کار آراگون خواهیم پرداخت و متوجه خواهید شد که آیا این پروژه می تواند تغییر چشمگیری در پذیرش بلاک چین ایجاد کند یا خیر.

موانع موجود برای ورود به بلاک چین
شرکت های بسیار زیادی به آزمایش راهکارهای بلاک چین برای امور مربوط به سهامداران، پرداخت ها و نظارت علاقه دارند. هرچند موانع متعددی وجود دارد که برداشتن اولین قدم برای شرکت ها را دشوار می سازد. بزرگ ترین مانع را می توان عدم وجود متخصصان عنوان کرد. اکثر شرکت ها در میان کارمندان خود، فرد متخصص بلاک چین ندارند. در نتیجه نمی دانند توسعه قراردادهای هوشمند، برنامه ها و سازمان های غیرمتمرکز را از کجا شروع کنند.

هم چنین مشکلات دیگری نیز در خصوص بلاک چین وجود دارد که باعث نگرانی سازمان ها می شود. ایده دفترکل غیرقابل تغییر بسیار ایده خوبی است اما در صورتی که اشتباهی رخ دهد و آن را نتوان سریعا اصلاح کرد این ویژگی مقداری نگران کننده می شود. در مورد توسعه قراردادهای هوشمند نیز همواره احتمال وجود باگ در کدها می باشد. بدین ترتیب، نرم افزار باید به آسانی قابل به روزرسانی باشد و باید مکانیزم باگ یابی همراه با جایزه وجود داشته باشد تا کاربران به کشف و اصلاح باگ ها تشویق شوند. آراگون در حال کار بر روی این راهکارها می باشد.

به علاوه، آراگون به مسائل موجود در آسیب پذیری ها و نفوذهای قراردادهای هوشمند می پردازد. در هر قرارداد هوشمند می توانید بسیاری از آسیب پذیری های احتمالی قرارداد را کدگذاری کنند. هرچند مسائل بیشتری مخصوصا در روابط پیچیده تر وجود دارد. آراگون سیستم واسطه ای برای تناقضاتی ایجاد می کند که صراحتا در کد قرارداد هوشمند به آنها پرداخته نشده است.

عملکردهای خلاقانه
آراگون چندین ویژگی اصلی و مهم را ارائه می دهد و دارای ویژگی مدیریت هویت و ویژگی های مرتبط با مالکیت و کنترل دسترسی می باشد. سایر ویژگی ها شامل رای گیری سهامدارن، جذب سرمایه از طریق تولید توکن، ارائه لیست و پرداخت حقوق نیروهای انسانی و پرداخت ها یا دریافت های حساب ها می باشد. با در نظر گرفتن تمام این ویژگی ها، عملکرد اصلی آراگون شامل جنبه های مهم حسابداری، نظارت و هویت است که باعث فعال بودن شرکت های مدرن می باشند.

همانطور که می دانید این ویژگی ها باعث ایجاد شدن اکثر عملکردهای مدیریتی می شود که شرکت یا سازمان های مدرن به آن نیاز دارند. ذکر این نکته مهم است که این ویژگی ها به صورت جداگانه قابل فعال و غیرفعال شدن می باشند و بر اساس نیاز شرکت ها قابل شخصی سازی است. به علاوه، تمام کدهای آراگون به صورت متن باز می باشند. تیم توسعه دهنده شرکت مورد نظر می تواند این کدها را بر اساس نیازهای شرکت ویرایش کند.

ویژگی های قابل شخصی سازی
طراحی ماژولار و قابل شخصی سازی آراگون باعث متوقف شدن ویژگی های اصلی و استاندارد آن نمی شود. همانطور که شرکت ها می توانند ویژگی های موجود را ویرایش کنند، قادر به این موضوع نیز هستند که مدل های کاملا جدیدی توسعه دهند. هم چنین می توانند مدل هایی بر بستر اطلاعات و ساختار مدل های موجود و به منظور افزایش کارایی ایجاد کنند.

چشم انداز بنیاد آراگون این است که نرم افزار اصلی بتواند کاربردهایی فراتر از کسب و کارهای سنتی فعلی داشته باشد. کاربردهای احتمالی آراگون که امکان پیدایش آنها کاملا ممکن است عبارتند از:

  • انتخابات کشوری: قراردادهای هوشمند می توانند یک مدل پیش بینی ایجاد کنند که بررسی کنند آیا مسئولین منتخب به وعده های انتخاباتی خود عمل می کنند یا خیر.
  • پرداخت پیمانکاران: وارد کردن افراد و حتی شرکت ها به عنوان پیمانکار و پرداخت حقوق آنها به صورت مستقل.
  • حسابداری و تحلیل پیشرفته: افزودن اطلاعات تصویری و تحلیل ها بر پایه اطلاعات رای گیری، هویت و حسابداری تولید شده از جانب سازمان مورد نظر.
  • ماهیت قابل شخصی سازی آراگون به همراه ویژگی متن باز بودن آن به معنای این است که می توانیم از اکوسیستم کاملا ارزانی استفاده کنیم که ظرفیت های گسترده ای به سازمان ها ارائه می دهد.

اختیارات قضایی دیجیتال
آراگون صراحتا بیان کرده است که هدف آن، ایجاد اختیارات قضایی دیجیتال می باشد. دقیقا همانند کشورها که در خصوص مسائل حقوقی بر روی شهروندان اختیارات قضایی دارند، آراگون نیز می خواهد اولین دادگاه دیجیتال را ایجاد کند. این دادگاه بر اساس مرزبندی کشورها فعالیت نمی کند، بلکه به تشکیل قراردادهای دیجیتال بین سازمان های موجود در پلتفرم آراگون کمک می کند.

آراگون وان (Aragon One)
آراگون در روزهای اول توسعه خود به بنیاد غیرانتفاعی آراگون متکی بود تا سمت و سوی فعالیت پروژه را مشخص کرده و از شروع فعالیت های این پروژه حمایت کند. آراگون وان که اولین قدم در غیرمتمرکزسازی این پروژه بود جایگزین بنیاد آراگون شد. آراگون وان شامل تیم بنیاد آراگون از جمله Luis Cuende مدیرعامل آراگون و سرپرست سابق پروژه می باشد. در آینده این پلتفرم کاملا غیرمتمرکز و توسط جامعه کنترل خواهد شد. دارندگان توکن ANT حق رای در خصوص تمام مسائل پیرامون این پروژه خواهند داشت.

تیم توسعه دهنده
آراگون یک پروژه متن باز و غیرانتفاعی است و اعضای بسیار زیادی دارد. می توان گفت که آراگون از نظر فنی مدیرعامل یا مدیر ارشد فنی ندارد. در عوض این پروژه کار خود را با سرپرست پروژه شروع کرد. هرچند به دلیل اهداف غیرمتمرکزسازی این پروژه، سرپرست پروژه پس از ایجاد آراگون وان از سمت خود کناره گیری کرد.

سرپرستی این پروژه را Luis Cuende به عهده داشت. در سال 2011 وی جایزه بهترین برنامه نویس زیر 18 سال اروپا را کسب کرد و در فهرست 30 فرد برتر زیر 30 سال فوربز قرار گرفت. اگرچه وی فردی جوان است اما قابلیت های فنی و رهبری خوبی دارد. وی به قائم مقام کمیسیون اروپایی مشاوره ارائه داده است و از منتخبان خلاق زیر 35 سال دانشگاه MIT می باشد. هم چنین چندین استارت آپ تأسیس کرده و اولین توزیع لینوکس دارای تشخیص چهره را ایجاد کرده است. هرچند هدف نهایی این پروژه این است که آراگون نیازی به تیم توسعه دهنده نداشته باشد. توسعه دهندگان امیدوارند که اعضای جامعه وارد این موضوع شوند و از برنامه های آتی پشتیبانی کنند و بنیاد نیز صرفا نقش کوچکی در هماهنگی های مورد نیاز خواهد داشت.

نقشه راه
آراگون در سال 2018 با عرضه نسخه های 0.1 و 0.5 مشغول بوده است و اخیرا نیز در تاریخ 30 اکتبر نسخه 0.6 را عرضه کرده است که به کاربران امکان می دهد تا سازمان های مورد نظر خود را بر بستر شبکه اصلی اتریوم ایجاد کنند. در بلاگ رسمی تیم توسعه دهنده آراگون در نسخه 0.6 گفته شده است که "امروز سازمان های غیرمتمرکز به حقیقت می پیوندند." از زمان عرضه اولیه، بیش از 15 هزار سازمان با استفاده از این پلتفرم ایجاد شده اند. اقدام بعدی این پروژه در جهت غیرمتمرکزسازی بیشتر و در نهایت اجرای کامل این پلتفرم توسط جامعه می باشد.

توکن ANT
همانطور که اشاره شد، توکن ANT بیانگر سهم نظارت بر آراگون می باشد. این توکن، حق رای در خصوص پروپوزال های توسعه را اعطا می کند. مقدار توکنی که در اختیار کاربران می باشد قدرت رای دهی آنها را مشخص می کند.

سابقه معاملات
توکن ANT با استفاده از ICO در ماه می 2017 عرضه شد. در آن زمان، آراگون یکی از موفق ترین ICO ها بود که توانست طی 15 دقیقه 24 میلیون دلار سرمایه جذب کند. قیمت توکن ANT برخلاف سایر ارزهای دیجیتال شاهد رشد چشمگیری نبوده است. توکن ANT از زمان عرضه بدون سروصدا به فعالیت خود ادامه می دهد و در حال حاضر بین 200 ارز دیجیتال برتر از لحاظ ارزش بازار می باشد.

توکن ANT همراه با سایر ارزهای دیجیتال موجود در بازار در ژانویه 2018 به بالاترین قیمت خود یعنی 7.73 دلار رسید اما در می 2018 نیز به بالاترین قیمت خود یعنی 4.48 دلار در ماه های اخیر دست یافت. هنوز دلیل مشخصی برای افزایش قیمت این توکن در ماه های آوریل و می مشخص نشده است. پس از این ماه، قیمت توکن ANT به تدریج کاهش یافت و در چند ماه گذشته در حدود 0.75 دلار باقی مانده است که نشان دهنده افت چشمگیر حتی نسبت به قیمت ICO خود می باشد.

نکته جالب این است که عرضه شبکه اصلی آراگون هیچ تأثیری بر قیمت توکن ANT نداشته است. این عدم تغییر قمیت می تواند نشانه این موضوع باشد که روزهای احتکار توکن ها در جامعه کریپتو پایان یافته است. تنها نکته ای که می تواند اثر مثبتی بر قیمت داشته باشد پذیرش است.

نحوه خرید توکن ANT
توکن ANT در بسیاری از صرافی های مهم در دسترس می باشد. هرچند هیچ درگاهی برای خرید ANT با ارز سنتی وجود ندارد. اگر می خواهید توکن ANT خریداری کنید باید ابتدا بیت کوین یا اتریوم بخرید زیرا محبوب ترین جفت های معاملاتی با ANT می باشند. توکن ANT در صرافی های بیترکس، لیکوی، HitBTC، اتردلتا و IDEX و سایر صرافی ها در دسترس می باشد.

نحوه ذخیره سازی توکن ANT
از آنجایی که آراگون یک برنامه غیرمتمرکز بر بستر بلاک چین اتریوم می باشد، توکن ANT یک توکن ERC-20 است. بدین ترتیب می توانید با استفاده از تمام کیف پول های مطابق با اتریوم به ذخیره سازی توکن ANT بپردازید. کیف پول مای اتر والت به دلیل ذخیره سازی آسان و ایمن خود انتخاب محبوبی به شمار می آید. اگر می خواهید بالاترین سطح امنیت را داشته باشید، کیف پول های سخت افزاری نظیر ترزور یا لجر نانو اس را مد نظر قرار دهید. اگر کیف پول شما در شناسایی توکن ANT پس از انتقال با مشکل مواجه شد، اتراسکن را بررسی کنید تا آدرس و اعداد قرارداد را به دست آورید تا کیف پول بتواند توکن ها را شناسایی کند.

نتیجه گیری
آسان شدن ایجاد و مدیریت سازمان ها در بلاک چین، اقدامی مهم برای کاربردهای این فناوری می باشد. آراگون در مأموریت خود، اقدامات رو به جلوی بسیاری انجام داده است تا سازمان های مختلفی را به سمت پلتفرم خود بکشاند. باید منتظر بمانیم و مشاهده کنیم که آیا این پلتفرم به غیرمتمرکزسازی کامل دست می یابد یا خیر و نتیجه نسخه 0.6 آراگون چه خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>