اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیویک (Civic) یک پروتکل تایید هویت شخصی است که از فناوری دفتر کل توزیع شده استفاده بهینه می کند تا هویت های دیجیتال را به صورت بهتری مدیریت کند. همچنان که پروژه های بلاک چینی متمرکز بر تایید هویت برای محصولات مصرف کننده هستند، سیویک (Civic) در فکر یک روش تایید هویت ایمن تر، ارزان تر و کارامد تر برای افراد و صنایع در سراسر جهان می باشد.

تصور کنید که چند بار مجبور بوده اید که از فرآیند تایید شناخت مشتری گذر کنید. هر زمان که برای کار جدیدی تقاضا می دهید، یک حساب بانکی باز می کنید و یا در یک ICO مشارکت می کنید، مجبور به ارائه مدرک هویت و انتظار برای تایید شدن آن می باشید. با توجه به سرویس مورد نظر، این فرآیند می تواند روز ها و یا هفته ها زمان ببرد زیرا سازمان ها مجبور به سپری کردن زمان و منابع برای تایید اطلاعات با استفاده از سیستم های قدیمی و از مد افتاده خود می باشند.

سیویک (Civic) راه حلی مناسب با عصر جدید را برای این مشکل ارائه می دهد. در این راه حل، ورودی خاصی از اطلاعات هویتی شخصی شما به هر سازمان یا سرویسی اجازه می دهد که آن را بر روی بلاک چین با روش خود بررسی کند و برای این کار لازم نیست که از شما تقاضا شود که این داده های مشابه را دو بار فراهم کنید. تایید هویت شخصی که در این روش صورت می گیرد قابل انتقال از یک سرویس به سرویس دیگر می باشد. 

Civic چگونه کار می کند؟
شبکه سیویک سه موجودیت متفاوت اما وابسته به یکدیگر را در خود جای داده است که این سه موجودیت کاربران، اعتبار سنجان و فراهم کنندگان سرویس می باشد. کاربران به همه افرادی گفته می شود که دوست دارند از آن پروتکل برای ثبت یک هویت استفاده کنند. سیویک این کار را با استفاده از اپلیکیشن هویتی ایمن خود آسان و ایمن می سازد.

اعتبار سنجان مسئول تایید اعتبار یک هویت بر روی دفتر کل توزیع شده بلاک چین می باشند. آنها می توانند این اطلاعات را به فراهم کنندگان سرویسی که نیاز به تایید هویت های مشتریان خود دارند، بفروشند و این داده ها را در قبال CVC مبادله کنند. سیویک بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و از قرارداد های هوشمند برای نظارت بر تصدیق داده ها و پرداختی برای این کار استفاده می کند.

اپلیکیشن هویتی ایمن
برای شروع کار با سیویک (Civic)، لازم است اپلیکیشن هویتی ایمنی را دانلود کنید که این اپلیکیشن هم برای موبایل و هم برای وب موجود است. اپلیکیشن را تنظیم کنید، گستره ای از اطلاعات هویتی شخصی از جمله نام، آدرس، شماره تایید هویت مالیاتی یا امنیت اجتماعی، شماره گذرنامه، گواهی نامه رانندگی و غیره را وارد کنید. بدون استفاده از نام کاربری و رمز عبور و تنها با استفاده از بیومتریک چند عاملی مانند اسکن اثر انگشت می توانید اپلیکیشن را ایمن کنید و آن را کاملا در کنترل خود نگه دارید.

این اپلیکیشن همچنین به رمزگذاری اطلاعات شخصی با استفاده از یک کلید خصوصی صادر شده توسط کیف پول شخص ثالث می پردازد. این رمزگذاری واسطه ای را بین سیویک و کاربران خود فراهم می کند و به کاربران خود آسودگی خاطر می دهد زیرا سیویک به اطلاعات هویتی شخصی بدون رضایت شما دسترسی نخواهد داشت.

در واقع، سیویک هیچ اطلاعات شخصی را مستقیما بر روی بلاک چین ذخیره نمی کند. در عوض، گواهی و تصدیق این اطلاعات را برای ارجاع ذخیره می کند. ذخیره ارجاعات برای داده ها به جای خود داده ها تضمین می کند که شما همیشه در کنترل اطلاعات هویتی حساس خود باشید و در عین حال مدرک نیز فراهم می شود که اعتبار سنجان صحت داده های شما را تایید کرده اند.

اکوسیستم و پلتفرم هویتی ایمن
همچنان که قبلا مورد بحث قرار گرفت، اعتبار سنجان و فراهم کنندگان سرویس نیمه دیگر شبکه را تشکیل می دهند. در حالی که اپلیکیشن سیویک (Civic) کاربران را در صف مقدم جای می دهد، اعتبار سنجان و فراهم کنندگان مسئول سرویس های بک اند می باشند. این سرویس ها شامل گواهی هویتی و تایید هویت مشتری (KYC) می باشند.

اعتبار سنجان مسئول تایید هویت ها برای شبکه هستند که هم بر روی بلاک چین و هم برای فراهم کنندگان سرویس این کار را انجام می دهند. اگر می خواهید اطلاعات شناسایی شخصی را برای یک فراهم کننده سرویس (یک صرافی، یک بانک و غیره) ارائه دهید، اطلاعات مربوط را از اپلیکیشن سیویک خود به یک قرارداد اعتبار سنجی ارائه می دهید. این قرارداد های هوشمند به عنوان سرویس های شخص ثالث برای تراکنش عمل می کنند و داده های هویتی را برای اعتبار سنجان فراهم می آورند. بعد از گواهی این که اطلاعات معتبر هستند، اعتبار سنجان آن را در داخل شبکه مخلوط می کنند.

چیزی که در اینجا باید مورد توجه قرار داد این است که یک اعتبار سنج می تواند خودش فراهم کننده سرویس نیز باشد و در مورد اولین ارائه هویت کاربر به شبکه نیز احتمالا چنین خواهد بود. علاوه بر این، به منظور تایید هویت یک کاربر، اعتبار سنجان لازم است که اطلاعات آنها را با منبع دیگری مورد بررسی قرار دهند (مانند سوابق عمومی، سوابق مالی). به عنوان مثال یک حکومت اطلاعات زیادی را به عنوان تایید کننده هویت فراهم می آورد.

توکن CVC و بازار سیویک
زمانی که یک اعتبار سنج اطلاعات هویتی را تایید می کند، دیگر فراهم کنندگان سرویس می توانند حق دسترسی به این اطلاعات را از جانب کاربر و توسط توکن CVC دریافت کنند. اعتبار سنجان نیز می توانند حق اطلاعات را با رضایت کاربر در بازار سیویک (Civic) که اخیرا با عنوان Identity برند گذاری کرده، به فروش برسانند. وقتی که یک فراهم کننده سرویس برای اطلاعات هویتی پول می دهد، CVC در یک قرارداد اعتبار سنجی گذاشته می شود و زمانی که اعتبار سنج مدرک اطلاعات هویتی را فراهم آورد، هم او و هم کاربر در عوض CVC دریافت می کنند. این سرویس انعطاف پذیر نیز می باشد زیرا اعتبار سنجان می توانند به انتخاب و گزینش اطلاعاتی بپردازند که بنا به درخواست یک فراهم کننده سرویس باید تایید شود.

طبق گفته یکی از ارائه دهندگان خدمات نظیر شرکت اعتباری به سابقه اعتباری و اطلاعات حساب بانکی مشتری نیاز می باشد. بعد از ارتباط برقرار کردن با کاربر، فراهم کننده سرویس یک درخواست داده را به اعتبار سنج قبلی ارائه می دهد که شاید یک شرکت کارت اعتباری، بانک و یا موسسه مالی دیگری باشد. این اعتبار سنج هش را برای اطلاعات درخواستی از بلاک چین بازیابی می کند و آن را با اطلاعاتی که مشتری اخیرا فراهم کرده تصدیق می کند. اگر همه چیز تصفیه و انجام شود، اعتبار سنج برای این سرویس ها پول دریافت می کند (و همچنین کاربر) و فراهم کننده سرویس نیز هویت مشتری را تایید می کند.

تیم سیویک و نقشه راه آن
Vinny Lingham مدیر عامل و از بنیان گذاران این پروژه می باشد که مرتبا به کار آفرینی پرداخته و بیش از ده سال تجربه تجارت الکترونیک دارد. او یکی از اعضای بنیاد بیت کوین می باشد و همچنین یکی از اعضای Shark Tank South Africa می باشد. Jonathan Smith مدیر فناوری پروژه و یکی از بنیان گذاران می باشد که دارای بیش از 15 سال تجربه با شرکت هایی مانند Deloitte و RBS در زمینه های توسعه، تحلیل فنی و مدیریت می باشد.

سیویک تقریبا یک محصول کاری به صورت اپلیکیشن موبایل و شبکه دارد. و اگر مایل باشید می توانید اطلاعات خود را برای تصدیق در شبکه ارائه دهید، مادامی که اعتبار سنج برای تایید آن موجود باشد. در سه ماهه سوم 2018، بازار سیویک (Civic Marketplace) را به Identity تغییر برند داد و همچنین قرارداد های هوشمند را پیاده سازی کرد و پشتیبانی برای نرخ های فیات را نیز اضافه کرد.

به نظر می رسد که تمرکز تیم از سیویک به بازار Identity تغییر کرده باشد. نقشه راه سه ماه آخر 2018، شامل متن باز کردن Identity و فراهم کردن Validator Toolkit می باشد. اما به نظر می رسد که هیچ یک از این کار ها هنوز انجام نشده باشد. این تیم قصد دارد که در سال 2019 به ایجاد Requester و Credential Wallet Toolkits بپردازد و هدف نهایی آنها این است که تقریبا در سه ماهه دوم Identity را کاملا راه اندازی کنند.

رقیبان
از آنجا که سیویک یک راه حل مدیریت هویتی است، دو تا از بزرگ ترین رقبای بلاک چینی آن SelfKey و THEKEY می باشند. همچنان که ممکن است قبلا متوجه شده باشید، بزرگ ترین تفاوت سیویک با این دو، غیاب کلمه Key در نام آن می باشد. گرچه این سه پروژه بر مدیریت هویت متمرکز هستند اما به روش های مختلفی به آن می پردازند.

سیویک (Civic) و SelfKey از بلاک چین اتریوم استفاده می کنند، در حالی که THEKEY بر بستر بلاکچین نئو (NEO) قرار دارد. جای تعجب نیست که THEKEY بیشتر متمرکز بر بازار آسیا باشد. سیویک همچنین بر استفاده از بیومتریک تأکید می کند که دو رقیب دیگر چنین چیزی را به اشتراک نگذاشته اند.

ترید
تاریخ ترید توکن CVC حتی با در نظر گرفتن بازار خرسی اخیر ناامید کننده می باشد. این توکن بعد از رسیدن به 0.65 دلار یعنی تقریبا 0.000183 بیت کوین که بالاترین ارزش بیت کوینی تاریخ آن می باشد، یک ماه بعد از راه اندازی چیزی بجز سقوط را تجربه نکرد. اگرچه ارزش دلاری آن در بازار صعودی 2017 افزایش پیدا کرد اما ارزش بیت کوینی آن هیچ وقت به اوج خود نرسید و عملکردی ضعیف تر از بقیه کوین های بازار را ارائه داد.

حتی تبلیغات زیاد در مورد این پروژه و خرید احتمالا گران Identity.com در جولای 2018 نیز نتوانست کمکی به قیمت کند. CVC ارزش خود را از فعالیت در بازار Identity می گیرد. قبل از عملکردی شدن این محصول، مشاهده رشد قیمت دشوار می باشد. اما خبر مشارکت با یک سازمان برجسته و یا یک موجودیت حکومتی، جرقه لازم را برای افزایش قیمت فراهم خواهد کرد.

کجا اقدام به خرید CVC کنیم؟
غالب بازار CVC در بایننس می باشد و تقریبا 50 درصد حجم توکن های معامله شده 24 ساعت آن در بایننس و بر حسب بیت کوین و اتریوم می باشد. بیترکس و هیوبی دو مورد از صرافی های محبوب دیگر برای خرید این توکن می باشند.

CVC را در کجا ذخیره کرد؟
از آنجا که CVC از توکن های ERC20 می باشد، می توان آن را در یک کیف پول هایی که از اتریوم پشتیبانی می کنند ذخیره کرد. MyEtherWallet، Ledger Nano S، Trezor و MetaMask می توانند از انتخاب های شما باشند.

کلام پایانی
با استفاده از سیویک (Civic)، شناخت مشتری قابل استفاده مجدد و اطلاعات هویت شخصی می توانند تایید هویت را برای هر سرویس مرتبطی ساده و موثر کند. فراهم کنندگان سرویس مجبور به صرف تلاش و هزینه زیاد برای تایید هویت یک کاربر نمی باشند. تا زمانی که یک اعتبار سنج بر روی شبکه زحمت آنها را کشیده باشد، آنها تنها لازم است هزینه ای را به صورت سیویک (Civic) بپردازند تا بتوانند به پردازش اطلاعات به صورت آنی دسترسی داشته باشند. کاربران همچنین مجبور به ارائه مجدد این اطلاعات به سازمان های مختلف نیستند و این به معنی صرفه جویی در زمان و تلاش است.

از همه اینها که بگذریم، وعده امنیت و صحت هویتی عالی تر در میان است. رمزگذاری اپلیکیشن سیویک و مکانیسم های قفل بیومتریک برای کاربران کنترل کامل هویت های خود را فراهم می آورد. این در حالی است که رمزگذاری خود بلاک چین و ماهیت توزیع شده آن، این اطلاعات را مصون از دزدی و در معرض خطر قرار گرفتن نگه می دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>