اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سود بانکی

هنگامی که از سود بانکی سخن می گوییم دو سوال پیش می آید.

  1. این که در چه بانکی سرمایه گذاری کنیم.
  2. این که چه طرحی را برای سپرده گذاری انتخاب کنیم که سود بیشتری دریافت نماییم.

در این نوشتار سعی کرده ایم در مورد انواع سپرده گذاری ها، تأثیر بانک یا موسسه مالی در میزان دریافت سود  صحبت کنیم به گونه ای که راهنمای شما برای کسب سود بیشتر باشد.

البته در نظر داشته باشید که با توجه به شرایط مالی و نوع شغل شما، تنها یک مشاور مالی زبده می تواند پیشنهاد قاطعانه برای انتخاب بانک و نوع طرح سپرده گذاری در اختیار شما قرار دهد زیرا برای این مورد کسب اطلاعات جامع در زمینه شغل و سطح مالی مورد احتیاج است تا بدانیم چگونه می توانید به سود بیشتر و مطمئن تر برسید.

آیا سود بانکی همیشه برایمان سود دارد ؟

بسیاری از افراد نمی دانند بهترین راه سرمایه گذاری بانکی برای آن ها چیست، به همین دلیل و با توجه به نیاز به قرار دادن پول در بانک، به ناچار بانک یا موسسه مالی را انتخاب می کنند و بدون اطلاعات کافی پول خود را سرمایه گذاری می کنند.اما نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که سود بانکی همیشه ما را به سود نمی رساند.

برای بسیاری از کسب و کارها پیشنهاد بهتری از سپرده گذاری در بانک وجود دارد و آن هم این که بهتر است اقدام به اخذ وام از بانک مربوطه کرده و با این پول به رشد و ارتقاء کسب و کار خود بپردازند.پس خاطرتان باشد که با توجه به شرایط شما ممکن است سود بانکی گزینه خوبی برایتان نباشد و بهتر باشد به جای آن و با مشورت متخصصان، پول خود را در گردش انداخته و به سودهای بزرگ تر فکر کنید.

از این نکته غافل نشویم که سود بانکی برای بسیاری از افراد بهترین پیشنهاد است، مثل افرادی که علاقه ای به سرمایه گذاری در کسب و کار و بیزینس ندارند و یا اهل ریسک نیستند، افرادی که به درآمد شاید محدود اما در عوض پایدار فکر می کنند، بنابراین این افراد با سرمایه گذاری در یک یا چند بانک و موسسه اعتباری می توانند به افزایش درآمدشان با یک روش مطمئن امیدوار باشند.

قدم اول انتخاب یک بانک مناسب است

انتخاب یک بانک مناسب برای سرمایه گذاری بسیار حائز اهمیت است. نکته ای که باید بدان توجه داشته باشید پیشنهادهای وسوسه برانگیز برخی بانک های خصوصی و موسسات اعتباری است که تعداد زیادی افراد را به خود جذب کرده اما در نهایت به انجام هیچ کدام از مسئولیت های خود متعهد نیستند. با توجه به شهرت یک بانک یا موسسه، سال های فعالیت آن و سابقه ای که دارد می توان امنیت آن را حدس زد.

موسساتی که تحت نظر بانک مرکزی به فعالیت می پردازند هم معتبر هستند و هم سودهایی بیشتر از بانک های دولتی برای مشتریان در نظر می گیرند. بانک های دولتی هم که مسلما در این زمینه کاملا قابل اعتماد هستند، اما در اکثر موارد میزان سود آن ها پایین تر از موسسات خصوصی است.

انتخاب طرح مناسب برای سرمایه گذاری

موضوع مهم بعدی این است که چه طرحی برای سرمایه گذاری انتخاب می کنید. همان طور که می دانید طرح های مختلف و با شرایط متفاوت برای سپرده گذاری موجود است. انتخاب این که کوتاه مدت و یا بلند مدت سرمایه گذاری کنید بسیار انتخاب مهمی است و باید قبل از تصمیم گیری بررسی های لازم را انجام دهید.

موضوعی که باعث شده افراد نسبت به سپرده گذاری بلند مدت خوش بین تر شوند و تمایل بیشتری نشان دهند تصویب و اجرای قانونی توسط شورای پول و اعتبار است، طبق این قانون حساب های کوتاه مدت به جای این که سود را به صورت روز شمار محاسبه کنند این کار را به صورت ماه شمار انجام می دهند. البته باز هم شرایط شما تعیین می کند که کدام مورد از سود کوتاه یا بلند مدت برایتان بهتر است مثلا ممکن است شرایط خاصی داشته باشید که بر اساس آن نتوانید سرمایه گذاری بلند مدت انجام دهید.

نحوه محاسبه سود بانکی

سود بانکی برای سپرده گذاری های کوتاه مدت و بلند مدت به روش های متفاوتی محاسبه می شود.در مورد سپرده بلند مدت محاسبه این سود بسیار ساده است بدین صورت که باید مبلغ سپرده خود را در نرخ سود ضرب کنید. مثلا اگر شما 10 میلیون سپرده گذاری نموده اید و نرخ سود بانک مربوطه 15 درصد است، شما به صورت سالانه 1.5 میلیون تومان سود دریافت می کنید که این مبلغ به صورت ماهانه و به میزان تقسیم این عدد بر 12 به شما پرداخت خواهد شد، یعنی ماهانه 125 هزار تومان سود دریافت می کنید.

در مورد سپرده های کوتاه مدت نحوه محاسبه متفاوت است. با در نظر گرفتن قانون جدید ماه شمار کمترین مانده حساب ماهانه، مبنای محاسبه سود در نظر گرفته می شود و در این نوع سپرده حداکثر سود پرداختی 10 درصد است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>