اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ثبت حسابداری مالیات بر ارزش افزوده


میزان مالیات بر ارزش افزوده چقدر است؟

میزان مالیات بر ارزش افزوده بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور 9 درصد  بهای یک کالا و یا خدمت بوده که مودیان مالیاتی فروشندگان محصول و یا عرضه کنندگان خدمت موظف هستند پس از دریافت آن از مشتری در اصل مالیات بر ارزش افزوده به مبلغ نهایی آن کالا و یا خدمت افزوده می گردد، آن را به صورت فصلی هر سه ماه یک بار به سازمان امور مالیاتی پرداخت نمایند.

نحوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده چگونه است؟

برای واریز این مالیات، مودیان می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری و تنها با مراجعه به سامانه اینترنتی www.evat.ir اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده خود را تکمیل کرده و در انتها مالیات مورد نظر را از طرق مختلف بانکی مانند تلفن بانک، پرداخت اینترنتی، دستگاه پوز، مراجعه حضوری به بانک و یا ای تی ام واریز نمایند.

نحوه ثبت حسابداری مالیات بر ارزش افزوده

با توضیح اجمالی که در مورد این مالیات و نحوه پرداخت آن به سازمان امور مالیاتی شد، لازم است که پیش از پرداخت، میزان آن با دقت محاسبه گردیده و ثبت گردد.برای ثبت اطلاعات مالی صاحبین کسب و کار از نرم افزار های مالیاتی استفاده می گردد که حسابداران یک شرکت و یا موسسه موظف به درج دقیق اطلاعات مالی و از جمله این مدل از مالیات در این نرم افزار ها می باشند.

به جهت ثبت مالیات بر ارزش افزوده در نرم افزارهای حسابداری لازم است که دو سر فصل با عناوین مالیات بر ارزش افزوده خرید و مالیات بر ارزش افزوده فروش  ایجاد گردد.در سر فصل اول ارزش افزوده ای که در زمان خرید محصول و یا کالا به تولید کننده می پردازیم را درج می نماییم، این ارزش افزوده از این جهت که مطالبه ما محسوب می گردد همان طور که پیش تر گفته شد در سر فصل یا زیر گروه کلی حساب های دریافتنی قرار می گرفت.

در سر فصل دوم ارزش افزوده ای که در هنگام فروش کالا و یا خدماتمان دریافت می نماییم را وارد می کنیم. از آن جایی که مبلغ دریافتی را برای فروش محصول و یا خدماتمان دریافت می نماییم در گروه بدهی ها یا سرفصل کلی حساب های دریافتنی درج می شود.

نکات ثبت حسابداری مالیات بر ارزش افزوده

در انتها ذکر دو نکته لازم است و آن این که چنان چه در دوره سه ماهه ای که بایستی مالیات بر ارزش افزوده توسط مودی به سازمان امور مالیاتی گزارش و پرداخت گردد، تنها خرید کرده اید و فروشی صورت نگرفته باشد، تمام مبلغی که بابت مالیات بر ارزش افزوده به سازمان امور مالیاتی کشور پرداخت کرده اید قابل باز ستانی می باشد.

هم چنین اگر در این دوره خریدی نکرده باشید و تنها فروش داشته باشید، تمامی مبلغ دریافت شده به عنوان مالیات بر ارزش افزوده فروش به عنوان بدهی شما به سازمان أمور مالیاتی لازم است که پرداخت شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>