اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

الگوراند (Algorand) یک بلاک چین با عملکرد بالا است و بر اساس نسل سوم فناوری است که پروتکل گواه اثبات سهام را به همراه عملکرد های شبه تصادفی پیاده سازی می کند. بسیاری این پروژه را نسل سوم بلاک چین می نامند؛ زیرا قادر به حل مشکل معروف مقیاس پذیری است که مدت هاست بیت کوین را آزار می دهد. این پروژه در ضمن حل این مشکل، عدم تمرکز و امنیت خود را نیز حفظ می کند. الگوراند توسط سیلویو میکالی (Silvio Micali) بنیان گذاری شده که فرد معتبری است و از این منظر در میان دیگر بلاک چین ها اعتبار دارد. عملکرد، امنیت و شفافیت این شبکه غیر متمرکز از بهترین ویژگی های آن هستند. توان تراکنش الگوراند با سیستم های پرداخت سنتی رقابت می کند.

ویژگی های مهم الگوراند
الگوریتم اجماع الگوراند Pure PoS نامیده می شود و امنیت شبکه آن وابسته به صداقت اکثریت است. این الگوریتم به مجازات افراد متخلف نمی پردازد و در عوض مجازات، انجام تخلف را برای آنها غیرممکن می کند. اقلیت در اینجا نمی توانند به منافع اکثریت لطمه وارد کنند. تا زمانی که دو سوم کاربران صادق باشند، شبکه همچنان به کار خود ادامه خواهد داد.

بلاک ها در الگوراند در دو مرحله ساخته می شوند. بلاک ها از قرعه کشی هایی گذر می کنند که قرعه کشی های رمزنگاری نام دارند و خاتمه سریع را امکان پذیر می سازند. دوران انتظار برای بیش از 30 تایید و ساعت های بیشتر برای اطمینان از تایید تراکنش، کم کم در حال به پایان رسیدن است.

مرحله اول مرحله پیشنهاد است و در این مرحله، یک توکن به صورت تصادفی انتخاب می شود و بلوک بعدی توسط مالکان پیشنهاد می شود. در مرحله دوم نیز کمیته ای متشکل از مالکان 1000 توکن انتخاب می شوند تا بلاکی را که اولین کاربر پیشنهاد کرده است، تصویب کنند. این انتخاب تصادفی اعضای کمیته، امنیت بسیاری را فراهم می کند.

توکن ALGO
در ژوئن 2019، الگوراند یک عرضه اولیه برگزار کرد و طی آن توانست بیش از 60 میلیون دلار جمع آوری کند و 25 میلیون توکن را بفروشد. البته الگوراند ابراز داشته که این ابتدای کار است و سالانه 600 میلیون توکن را به همین شیوه می فروشد. کلا 10 میلیارد توکن ALGO عرضه خواهد شد. متاسفانه تابستان 2019 برای آنهایی که در این عرضه اولیه شرکت کردند، خوب نبود و قیمت این توکن در سپتامبر به حدودا 39 سنت رسید و کل حجم بازار این توکن به 113 میلیون دلار کاهش یافت.

تیم الگوراند
همان طور که گفته شد، این پروژه توسط سیلویو میکالی بنیان گذاری شده که استاد موسسه فناوری ماساچوست و دارنده چندین جایزه معتبر است. میکالی تیمی از متخصصان دانشگاهی و تجاری را در کنار یکدیگر قرار داده است. الگورند بسیار متفاوت از دیگر پروژه ها می باشد که تیم آنها تنها متشکل از چند کارآفرین موجود در حیطه ارز های دیجیتال است.

  • استیو کوکینوس (Steve Kokinos) مدیر عامل الگوراند است که قبلا مدیر عامل Fuze بوده است و در زمینه کارآفرینی و تجارت تجربه دارد.
  • شان فورد (Sean Ford) نیز مدیر ارشد عملیاتی الگوراند است که چندین سال تجربه تجاری دارد.
  • کلی کالاگان (Keli Callaghan) نیز مسئول بخش بازاریابی الگوراند است. او دارای سال های تجربه در زمینه بازاریابی و پشتیبانی از مشتری است. او در همین سمت در Avid نیز کار کرده است و در همان جا بود که ریاست تلاش های بازاریابی مشترک با مایکروسافت (Microsoft) را عهده دار بود.
  • سرگئی گوربونف (Sergey Gorbunov) مدیر رمزنگاری الگورند است. او محقق و استادیار دانشگاه واترلو (Waterloo) است که علاقه خاصی به رمزنگاری و پروتکل های بلاک چینی دارد.

افراد دیگری هم در حال حاضر بر روی این پروژه کار می کنند که زیاد نیستند. علاوه بر این تیم، بنیاد الگورند نیز در پشت این پروژه است که یک سازمان مدیریت و تحقیق است.

خرید و ذخیره ALGO
بیشترین حجم ترید ALGO در صرافی هات بیت (Hotbit) است. البته این توکن در بایننس (Binance)، هیوبی (Huobi) و تعدادی از صرافی های دیگر نیز لیست شده است. حجم سالمی از این توکن در صرافی های مختلف توزیع شده است و برای ترید لازم نیست که به یک صرافی خاص متکی بود. الگورند یک کیف پول موبایلی را فراهم آورده است که برای ابزار های اندروید و iOS موجود است. کیف پول کوینومی (Coinomi) نیز از این توکن پشتیبانی می کند.

همکاران این پروژه
در حال حاضر، بسیاری از پروژه های برجسته فضای ارز های دیجیتال از الگوراند حمایت می کنند که از ان جمله می توان AlgoCapital، USV، Pillar و غیره را نام برد. این پروژه توانست در اکتبر 2018، بیش از 66 میلیون دلار بودجه سهام کسب کند.

رقیبان
یکی از رقیبان این پروژه، ایاس (EOS) است. ایاس یک پروتکل مبتنی بر بلاک چین است که هدف آن، ایجاد یک بلاک چین غیر متمرکز با قابلیت پردازش سریع و رایگان تراکنش ها است. ایاس همچنین با ایجاد قرارداد های هوشمند سعی می کند که توسعه دهندگان را قادر به بیرون دادن برنامه های غیر متمرکز کند. نانو (NANO) از دیگر رقبای این پروژه است. نانو یک پلتفرم پرداخت با زمان واکنش کم است و از کوچک ترین منابع برای فراهم آوردن بلاک چین شخصی برای افراد استفاده می کند. پروتکل کاسپر اتریوم (Ethereum Casper Protocol) نیز از دیگر رقبای موجود است. کاسپر یک هارد فورک اتریوم است که می خواهد اتریوم را تبدیل به یک بلاک چین گواه اثبات سهم کند و به این ترتیب، پذیرش عام آن را سبب شود.

مزیت های مهم الگوراند در مقایسه با رقیبان

  • الگوراند از پروتکل مبتنی بر اجماع Byzantine استفاده می کند.
  • تراکنش های الگوراند در کمتر از 5 ثانیه تایید می شوند و پول انتقال داده شده فورا موجود خواهد بود.
  • الگوراند کاملا غیر متمرکز است و هر تصمیمی بر اساس اجماع اکثریت صورت می گیرد.
  • الگوراند یک نود را به صورت تصادفی انتخاب می کند و این افرادی که به صورت تصادفی انتخاب شده اند، در مورد بلاک جدید رای می دهند. این روش بسیار سریع، ایمن و بدون نیاز به اعتماد است که بسیار نیز مقیاس پذیر است و احتیاجی به ماینر ندارد.
  • توزیع توکن آن روشی منحصر به فرد و به سبک حراج های هلندی است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>