اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بایتم (Bytom) یکی از ارز های دیجیتال است که از یک رویکرد سه لایه منحصر به فرد در فضای توزیع شده بلاک چین (blockchain) استفاده می کند. لایه اول برای داده های تراکنش ایجاد شده است، لایه دوم به منظور انتقال ها ایجاد شده است و لایه سوم نیز لایه تعامل دارایی نام دارد. در واقع می توان بایتم را یک پروتکل (protocol) متعامل از دارایی های چند بایتی (byte) نامید.

زنجیره بایتم در این پروژه بسیار اهمیت دارد و سازمان ها و افراد را قار می سازد که به ساخت و استفاده از برنامه های مالی همتا به همتا بپردازند و به این ترتیب، ثبت و مبادله دارایی های فیزیکی و دیجیتال برای آنها آسان تر می شود. پروتکل بلاک چین بایتم، انجام این امور را از طریق توکن بایتم که BTM نام دارد، مقدور می کند. بایتم امیدوار است که پایه های یک اینترنت مبتنی بر دارایی را برای آینده ایجاد نماید.

پروتکل بایتم چگونه کار می کند؟
بایتم ساختاری سه لایه دارد و این ساختار، بهبود و ارتقایی به نسبت بیت کوین (bitcoin) یک لایه و اتریوم (Ethereum) دو لایه دارد. این سه لایه را لایه های کاربردی، دفتر کل و قرارداد می نامند. همان طور که قبلا اشاره شد، هر کدام از این لایه ها وظایف مختلفی را برعهده دارند. همه برنامه های شبکه و موبایل بر روی لایه کاربردی کار می کنند و بیشترین تعامل در این لایه اتفاق می افتد. لایه قرارداد نیز لایه ای است که مدیریت قرارداد های هوشمند را بر عهده دارد. در این لایه دو قرارداد هوشمند را می توان پیدا کرد که یکی از آنها قرارداد هوشمند پیدایش و دیگری قرارداد هوشمند عمومی نامیده می شود. لایه دفتر کل آخرین لایه است و هدف آن، اتصال به خود بلاک چین است. این لایه، لایه های دیگر را به بلاک چین مرتبط می کند.

کوین بایتم (BTM)
کوین بایتم را به اختصار BTM می نامند. این کوین از عملکرد اکوسیستم بایتم به شیوه های زیر پشتیبانی می کند:

  • برای پرداخت کارمزد های تراکنش
  • تقسیم سود سهام را ممکن می سازد
  • برای ایجاد سپرده های صدور دارایی مورد استفاده قرار می گیرد.

عرضه کل بایتم 1,407,000,000 توکن می باشد. این کوین در ژانویه 2018 به اوج قیمت خود رسید و هر کوین بایتم با قیمت 1.13 دلار معامله شد. حجم بازار این کوین در مارس 2019 حدودا 88 میلیون دلار بود و بیش از یک میلیارد توکن آن در حال حاضر در حال گردش می باشد. (در زمان عرضه اولیه، بایتم بر روی بلاکچین خود عرضه نشد و به همین دلیل در برخی موارد آن را توکن نامیده ایم) عرضه اولیه این توکن بین ژوئن و جولای 2017 برگزار شد و توزیع توکن ها به صورت زیر بود:

  • 30 درصد از توکن ها در میان مشارکت کنندگان توزیع شد و اتریوم و بیت کوین جمع آوری شده نیز برای کار هایی مانند امور مالی، بازاریابی، احداث بلاک چین مورد نظر و غیره مورد استفاده قرار گرفت.
  • بنیاد بایتم نیز 20 درصد از توکن ها را دریافت کرد و این به منظور ایجاد انگیزه برای توسعه پروژه انجام گرفت.
  • 10 درصد توکن ها نیز برای توسعه تجاری کوین بایتم کنار گذاشته شد.
  • 33 درصد نیز به منظور تامین پاداش استخراج کنار گذاشته شد. این کوین از الگوریتم گواه اثبات کار برای استخراج استفاده می کند.

تیم بایتم
تیم بایتم متشکل از تعدادی هوادار چینی ارز دیجیتال می باشد که در داخل چین واقع هستند. این افراد به شرح زیر می باشند:

  • چانگ جیا (chang jia) که بنیان گذار بایتم و خالق رسانه 8tc می باشد.
  • دن شینگزینگ (ِDan Xinxing)، یکی دیگر از بنیان گذاران بایتم است که قبلا نائب رئیس پروژه OKcoin بوده است.
  • لانگ یو (Lang Yu)، مدیر عامل بایتم
  • ژی ژیگی (Zhi Yiqi)، مدیر فناوری بنیاد این پروژه می باشد.
  • کو ژائو سیانگ (Qu Zhaoxiang) نیز مدیر ارشد عملیاتی این پروژه می باشد.
  • لی زونگچنگ (Li Zongcheng)، مدیر ارشد مالی این پروژه است.
  • جین لی (Jin Lei)، یکی دیگر از مدیران ارشد فناوری

افراد دیگری نیز در این پروژه درگیر هستند و در اینجا، ما تنها به ذکر نام اعضای مهم بسنده کردیم.

رقیبان این پروژه

  1. ریون کوین (Ravencoin) که پلتفرمی (platform) برای ایجاد و توزیع دارایی ها و توکن ها بین کاربران می باشد، از رقبای بایتم است. این پروژه در 2017 راه اندازی شده است و از فورک های (fork) بیت کوین می باشد.
  2. پلتفرم اینجین (Enjin) نیز یکی دیگر از رقبای پروژه مذکور می باشد. این پلتفرم برای تلفیق بلاک چین و صنعت بازی ایجاد شده است و به کاربران اجازه می دهد که توکن ها و قرارداد های سفارشی را بر روی این پلتفرم ایجاد نمایند.
  3. پلی مس (Polymath) نیز یکی دیگر از پلتفرم های رقیب می باشد. این پلتفرم برای مهاجرت دارایی های دلاری به بلاک چین ایجاد شده است و هدف آن این است که به اوراق بهادار، اوراق قرضه و به طور کلی به بازار سنتی اجازه دهد که از قابلیت های بلاک چین استفاده کنند و به این ترتیب، راحت تر و بهتر در دسترس افراد قرار بگیرند.

چگونه به خرید و ذخیره کوین های بایتم بپردازیم؟
در خلال عرضه اولیه بایتم، 67 درصد از توکن ها صادر شدند و 33 درصد باقیمانده نیز به مرور زمان توسط ماینر ها (miner) استخراج خواهند شد. صرافی های زیادی از این ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند که از جمله آنها می توان هیوبی (Huobi) و کوکوین (kucoin) را نام برد. BTM را می توان در کیف پول رسمی آن نگهداری کرد که برای سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و macOS در دسترس می باشد. علاوه بر این کیف پول، گزینه های دیگری نیز برای ذخیره این کوین موجود می باشند.

مزایای بایتم نسبت به رقیبان خود
بایتم از لحاظ فنی در سطح بالایی قرار دارد و بر خلاف بسیاری از پروژه های دیگر، تلفیقی از عناصر فیزیکی و دیجیتال را در یک پلتفرم فراهم می آورد. بایتم اجازه ثبت و مبادله دارایی های دیجیتال و سنتی را می دهد و گزینه آدرس عمومی آن از چندین ارز پشتیبانی می کند.

سه نوع دارایی های بایتمی وجود دارند که شامل دارایی های درآمدی، دارایی های سرمایه ای و دارایی های تبدیل شده به اوراق بهادار می باشند و همه آنها را می توان بر روی زنجیره بایتم مبادله کرد. هدف بایتم، ایجاد یک شبکه غیر متمرکز است که به دارایی های اتمی و چند بایتی اجازه ثبت و ترید (trade) بدهد. الگوریم گواه اثبات کار بایتم، استفاده از تراشه های ایسیک (ASIC) از روند خارج شده را برای استخراج ممکن می سازد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>