اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع خدمات مالی

یکی از مهم ترین و نخستین بخش هایی که همیشه مورد توجه قرار داشته است، نظام مالی است. موسسات مالی دارای نقش کلیدی در اقتصاد هر کشور هستند به همین دلیل همیشه مورد توجه ناظران اقتصادی قرار گرفته اند.اهمیت موسسات مالی در اقتصاد هر کشور باعث شد که بانکداران و سایر نهادهای مالی که بازارهای مالی را نظارت می کنند، در صدد باشند که رویکردهای جدیدی با هدف افزایش کارآمدی این نهادها ارائه دهند.

خدمات مالی

خدمات مالی شامل خدماتی است که از طریق خرید و فروش و انجام معاملات گوناگون مانند خرید و فروش اوراق بهادار ارائه می شود که طی دهه های اخیر تحولات زیادی در این خصوص صورت گرفته است.

خدمات مالی هم چنین برای ادارات و بخش هایی که وظیفه آن ها گردش ارز و پول است، مانند بانک های سرمایه گذاری، بیمه های مختلف و مؤسسه های عرضه کننده هر نوع کارت اعتباری، مورد استفاده قرار می گیرد.

ضرورت استفاده از خدمات مالی

با توجه به پیچیدگی های کنونی در امکان سنجی امور مالی و مدیریت آن، لازم است برای پیشگیری از وقوع اتفاقات زیان بار اقداماتی صورت گیرد. به همین دلیل نیاز است شخص حقیقی یا حقوقی مدیریت خدمات مالی مربوطه را به عهده گیرد که در انجام آن دارای تخصص کافی باشد.استفاده از دانش و تجربه مشاوران مالی و انجام توصیه های آنها سبب یکپارچگی در سیستم مالی گشته و باعث می شود که کسب و کار مربوطه با درصد زیادی از رشد و سوددهی روبرو گردد.

یک مشاور مالی خبره با انجام فرایندهای حرفه ای و اساسی و ارائه راهکارهای اجرایی در جهت توسعه شرکت می تواند برای رسیدن به اهداف کلان آن شرکت، بسیار موثر باشد. از جمله خدمات مالی مورد توجه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تدوین و ارائه اظهارنامه های مالیاتی و آماده کردن مدارک رسمی

اسناد و مدارک می بایست مطابق با اساسنامه اجرایی تدوین مدارک قانونی آماده شود که این از خدمات مالی سازمان های حسابداری به شمار می رود.در صورتی که شامل قوانین مالیات های مستقیم می شوید و یک مودی مالیاتی به حساب می آیید، در هنگام ثبت شرکت یا مؤسسه خود باید کد اقتصادی و شناسه ملی مربوطه را دریافت کرده و در بخش مالیاتی مربوط به محل کسب و کار یعنی محدوده دفتر مرکزی، نام نویسی کنید.

در حال حاضربا توجه به پیشرفت فناوری اطلاعات، بیشتر کارهای مالیاتی مودیان، بدون مراجعه به سازمان های مالیاتی و بدون به کارگیری کاغذ و پر کردن فرم ها صورت می گیرد.یکی از ضروری ترین تکالیف مودیان گرامی، گزارش اظهارنامه مالیاتی است که چهار ماه بعد از به پایان رسیدن سال تجاری، لازم است که تحویل داده شود. تدوین اظهارنامه، مطابق با تدوین صورت های مالی و ارائه رویدادهای مالی در تاریخ دقیق وقوع آن و طبق استانداردهای حسابرسی و در بخش حسابداری انجام می پذیرد که این امر وظیفه بازرسان ارشد در رشته حسابداری است.

در شرایطی که موسسه ای فعالیتی نداشته باشد، لازم است مالک آن مدارک قانونی مربوط به دفاتر روزنامه و کل پلمپ شده را دریافت کند و اظهارنامه مالیاتی را در بازه زمانی معین شده ارائه کند تا شامل جریمه عدم ارائه اظهارنامه نشود.

نام نویسی و تدوین اظهارنامه مالیاتی مالیات بر ارزش افزوده

آماده کردن و تدوین اظهارنامه مالیاتی بر ارزش افزوده و واریز آن در مهلت مقرر و نام نویسی سیستمی، مبحثی است که مربوط به بخش خدمات مالی مؤسسات حسابداری و حسابرسی می باشد.

وصول گواهی ارزش افزوده، از ضروری ترین تکالیف سالانه سازمان های اقتصادی - مالیاتی می باشد که در بعضی اوقات تسویه صورت حساب های وضعیت پایانی پیمانکاران، به وصول گواهینامه ارزش افزوده بستگی دارد.دریافت گواهینامه ذکر شده در حوزه خدمات مالی مؤسسات حسابداری و حسابرسی می باشد.

مالیات فعالیت مؤسسه ها و مالیات های تکلیفی

مالیات های تکلیفی و مالیات فعالیت ها، مبحثی است که تمامی سازمان ها در هر بخشی در همه نقاط کشور، مشمول آن می شوند و لازم است که به صورت ماهانه و سالانه، مالیات های تکلیفی و فعالیت های خود را محاسبه کرده و با استناد به آن، مبلغ حاصل را به حساب دارایی بپردازند.

در این زمینه سازمان های حسابداری و حسابرسی که مسئول ارائه خدمات مالی به مودیان هستند، با تدوین گزارش های مالی و آماده کردن اسناد قانونی، مشاور کارهای مربوط به مالیات فعالیت و مالیات های تکلیفی مودیان گرامی خواهند بود.

تنظیم و تدوین گزارش معاملات فصلی ماده 169 مکرر مالیات های مستقیم

آماده کردن و تدوین گزارش های فصلی طبق ماده 169 مکرر از دیگر وظایف سازمان های مشمول مالیات می باشد.مطابق با این بند، تمامی افرادی که مکلف به نام نویسی در سیستم مالیاتی می باشند، لازم است که برای اجرای معاملات تجاری خود، گزارشی از صورت حساب خود را مطابق با شکلی که دارایی اعلام می کند، صادر کرده و کد اقتصادی خود و طرف مقابل معامله را در گزارش صورت حساب ثبت کنند. علاوه بر این، اطلاعات مذکور را در مدارک مالی مربوطه هم درج کنند.

تهیه گزارش صورت معامله های فصلی و فرستادن آنها در پایگاه اینترنتی اداره امور مالیاتی

از خدمات مالی بسیار مهمی که بنگاه ها می بایست به آن توجه کنند، تسلیم گزارش معامله های فصلی به شکل اینترنتی است که باید از طریق کارشناسان متخصص حسابداری که ارائه دهنده خدمات مالی هستند، اجرا گردد تا شامل جریمه های مختلف نشوند.گزارشات فصلی، از تکالیفی می باشد که سازمان ها هر نود روز، مکلف به تسلیم آن تا چهل و پنج روز بعد از آخر هر فصل هستند.

عدم تسلیم، شامل جریمه ای برابر با یک درصد وجه معامله و عدم صدور صورتحساب شامل جریمه دو درصد وجه معامله خواهد بود.تدوین صورت معامله های فصلی، عملی منظم و کارگشا می باشد و در نتیجه آن سازمان ها با جریمه ای مواجه نخواهند شد.

تنظیم و نوشتن مدارک روزنامه و دفتر کل و مدارک مربوط به درآمد و هزینه

یکی از رایج ترین خدمات مالی که به وسیله بنگاه های حسابداری به مشمولین مالیاتی عرضه می شود، تدوین اسناد قانونی مطابق با اساسنامه اجرایی تحریر مدارک روزنامه و مدارک کل می باشد.عدم نوشتن درست مطابق با معیارهای حسابداری، باعث رد مدارک و محروم شدن از معافیت های مالیاتی خواهد شد. بنابراین، یکی از اساسی ترین خدمات مالی که واحدهای حسابداری ارائه می دهند، تدوین درست مدارک با هدف دفاع از فعالیت اقتصادی سالیانه است.

مشکلات عدم استفاده از خدمات مالی

با توجه به رشد روزافزون جامعه و ایجاد راهکارها و مشکلات فراوان و همچنین با توجه به اینکه غالبا افراد سعی می کنند بدون آگاهی از مسائل روز دنیا و بدون استفاده از تجارب دیگران، مدیریت منابع مالی خود را به عهده بگیرند، باعث ایجاد مشکلات و زیان های جبران ناپذیری در این عرصه می شوند.

همچنین برخی افراد به دلیل عدم آگاهی جامع و کامل و بی اطلاع بودن از برخی قوانین و مقررات مالی و مالیاتی، باعث ارتکاب جرائم مالی و مالیاتی می گردند که برای موسسه و نهاد آنها زیان بار خواهد بود.یک مدیر مدبر و کاردان با مراجعه به مشاوران مالی خبره می تواند خدمات اساسی و درست را در زمینه مالی دریافت کرده و باعث اثربخشی و بهبود مسائل مالی خود گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>