اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فلز پالادیم


موارد مصرف پالادیوم

از پالادیوم برای ساخت ابزارهای جراحی، فنر ساعت و ارتباطات الکترونیکی استفاده می شود.بیشترین مصرف پالادیوم برای تبدیل کننده های کاتالیزوری در اتوموبیل است.همچنین در تاج های دندان، پر کردن دندان و جواهرات استفاده می شود.

یک الیاژ طلا که با الیاژ کردن فلز های دیگر به دست می آید طلای سفید است.که می توان از پالادیوم هم در این روند استفاده کرداز پالادیم در صنعت برق در خازن های سرامیکی استفاده می شود همچنین در موبایل و لپ تاپ هم به کار میرود از لایه های پالادیوم بین لایه های سرامیکی استفاده می شودپالادیوم یک کاتالیزور عالی برای واکنش های دهیدروژنه و هیدروژنه استاز طریق پالادیوم داغ، هیدروژن به راحتی پخش شده و یک روش برای جدا سازی و تصفیه گاز فراهم می کند.

افزایش قیمت پالادیوم نسبت به پلاتین در جواهرات

افزایش قیمت پالادیوم نسبت به پلاتین بازار این جواهرات ساخته شده با این دو فلز ارزشمند را با چالش روبرو کرده است.برای اولین بار در 16 سال گذشته، قیمت پلادیوم و پلاتین برابر شد و بعد قیمت پالادیوم از پلاتین بالاتر رفت.طلا همچنان نسبت به این دو پیشتاز است.

در اکتبر 2017 پلاتین 0.2 درصد برای هر اونس افزایش قیمت داشته است در حالی که پالادیوم 0.3 درصد با افزایش قیمت برای هر اونس روبرو بوده استاین تغییر قیمت ها باعث شده انتخاب پلاتین به عنوان بهترین انتخاب، سختتر شود.

انجمن صنایع پلاتین در اروپا در سال های اخیر، امار فروش پایینتری پیدا کرده و با کاهش فروش روبرو بوده است.با این حال برای جواهر سازان، استفاده دوباره از پلاتین، ارزان تر از طلا تمام می شود.طراحان و سازندگان میگویند فلز پلاتین از نظر کیفی از پالادیوم که فلزی سفید-نقره ای و ناخالص است، برتر استدر سال گذشته پالادیوم نسبت به سایر فلزهای گرانبها وضعیت بهتری داشته است، 20 در صد افزایش قیمت داشته است.

در سال 2016 پلاتین تنها 1 درصد افزایش قیمت داشت.تولید پالادیوم به نسبتی که در حال حاضر در جهان متقاضی دارد، کافی نیست.پالادیوم به دلیل کاربردی بودن در مبدل های کاتالیزور مربوط به تمیز کردن دود اگزوز، در صنعت هم متقاضیان زیادی دارد.

استفاده اصلی پالادیوم در صنعت است جواهرات سهم متوسطی از تقاضای این فلز را شامل می شودماجرای پلاتین کاملا برعکس است، در صنعت برای مبدلهای کاتالیزور ماشین های دیزلی استفاده می شود این در حالی ست که دیزل به عنوان سوخت خودرو، از رده خارج شده است.

استفاده از پلاتین در جواهرات بخش کوچکی از موارد مصرف این فلز استقیمت پلاتین و پالادیوم، به واسطه نیازهای صنعتی و تقاضای سرمایه گذاران، نسبت به استفاده در جواهرسازی افزایش بیشتری داشته است.به همین دلیل قیمت آنها تقریبا برابر است.سرمایع گذاران چشم انداز قیمت این دو فلز را نامشخص میدانند.

هرگونه افزایش قیمت بیشتر پالادیوم نسبت به پلاتین، چالش جدیدی برای بازار پلاتین ایجاد می کند و انتخاب پلاتینبه عنوان انتخاب اول در جواهر سازی را به مخاطره می اندازد.پلاتین در حلقه های ازدواج به کار میرود در حالی که پالادیوم بیشتر به خاطر استفاده در اکسسوری مردانه برای مراسم عروسی شناخته شده است چون مقرون به صرفه تر و روشن تر پلاتین است و مانند پلاتین نیازی به روکش ندارد.

جواهرسازان لوکسی مانند Stephen Webster و Vivienne Westwood در کالکشن های خود از قطعات پالادیومی هم استفاده می کنند.جواهرسازان معتقدند اگر قیمت پلاتین و پالادیوم یکسان باشد، تقاضای پایدار برای پالادیوم کمتر خواهد بود.Simon Johnson که رییس انجمن ملی جواهرات است میگوید پلاتین هنوز انتخاب ارجح است، به دلیل وزن، خلوص و کمیاب بودن.

اگر قیمت پالادیوم به همین صورتی که هست بماند این احتمال وجود دارد که تقاضای پالادیوم کاهش پیدا کند.در جهان پالادیوم در حال رقابت با طلا و پلاتین برای مورد استفاده قرار گرفتن در جواهرات است

بسیاری از مصرف کنندگان و خریداران جواهرات، به دلیل بازاریابی نامناسب، اسم پالادیوم را نشنیده اند به همین دلیل برای جواهرفروشان سخت است که آنها را متقاعد کنند که برای این فلز که با آن آشنا نیستند هزینه ای بپردازند.به هر حال از پالادیوم در جواهرات استفاده می شود و این هنر فروشندگان است که بتوانند آن را با قیمت بالایی که دارد، بفروشند.

موارد مصرف پالادیوم

از پالادیوم برای ساخت ابزارهای جراحی، فنر ساعت و ارتباطات الکترونیکی استفاده می شود.
بیشترین مصرف پالادیوم برای تبدیل کننده های کاتالیزوری در اتوموبیل است.
همچنین در تاج های دندان، پر کردن دندان و جواهرات استفاده می شود.
یک الیاژ طلا که با الیاژ کردن فلز های دیگر به دست می آید طلای سفید است.
که می توان از پالادیوم هم در این روند استفاده کرد

از پالادیم در صنعت برق در خازن های سرامیکی استفاده می شود همچنین در موبایل و لپ تاپ هم به کار میرود از لایه های پالادیوم بین لایه های سرامیکی استفاده می شود
پالادیوم یک کاتالیزور عالی برای واکنش های دهیدروژنه و هیدروژنه است
از طریق پالادیوم داغ، هیدروژن به راحتی پخش شده و یک روش برای جدا سازی و تصفیه گاز فراهم می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>