اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فلز پالادیوم

ویژگی های منحصر به فرد این گروه از فلزات، کاربردهای آنها را در بسیاری از صنایع از جواهر تا الکترونیک گسترش داده است. در این میان اما تعداد محدودی از کشورها پالادیوم مورد نیاز جهان را تولید می کنند که در ادامه به آن پرداخته می شود.به گزارش صمت، به نقل از ماینینگ امروز صنعت خودرو بزرگ ترین مصرف کننده فلزات پلاتینی به شمار می آید.

بیشترین مصرف این فلزات در مبدل های کاتالیزوری اگزوز وسایل نقلیه برای کاهش آلودگی است. انتظار می رود تولید خودروهای پاک در سال های آینده افزایش یابد که به همان نسبت میزان تقاضا برای گروه فلزات پلاتینی نیز افزایش خواهد یافت. گفتنی است کشورهای محدودی جزو تولیدکنندگان فلزات پلاتینی هستند؛ افریقای جنوبی و روسیه بزرگ ترین عرضه کنندگان این فلزات به شمار می روند، اگرچه چند کشور دیگر نیز در رتبه بندی پس از آنها قرار می گیرند.

در ادامه، تولیدگنندگان برتر پالادیوم بر اساس داده های سازمان زمین شناسی ایالات متحده در سال گذشته میلادی به این شرح معرفی می شوند. تولید معدنی پالادیوم روسیه در سال 2016 میلادی  چیزی حدود 82 تن بوده به طوری که با افزایش تولید معدنی پالادیوم از 81 تن به 82 تن گوی سبقت را از افریقای جنوبی ربود. روسیه در سال 2016 میلادی بیشترین تولید پالادیوم را در جهان داشته است، البته در آن زمان مقدار تولید معدنی افریقای جنوبی از 83 تن در سال 2015 میلادی به 73 تن در سال 2016 کاهش یافته بود.

شرکت نوریلسک نیکل پیش تر اعلام کرده بود که قصد دارد تا سال 2017 میلادی چیزی حدود 2/6تا 2میلیون اونس پالادیوم از مواد اولیه در روسیه تولید کند.افریقای جنوبی یکی دیگر از تولیدکنندگان اصلی پالادیوم در جهان است. تولید پالادیوم در سال 2016 میلادی برای افریقای جنوبی 73 تن بوده است. این کشور بزرگ ترین ذخایر شناخته شده فلزات پلاتینی را به میزان 63 هزار تن در اختیار دارد.

افریقای جنوبی به علت کاهش نرخ فلزات گروه پلاتین در اواخر سال 2015 و اوایل سال 2016میلادی، در کنار کم شدن مصرف و نیز توسعه فرآیندهای استخراج، میزان تولید فلزات پلاتینی خود را در سال 2016 به یک درصد کاهش داد. البته نکته جالب توجه آن است که تولید فلزات پلاتینی افریقای جنوبی از سال 2011 تا 2016 میلادی به میزان 13 درصد کاهش یافته است.

زیمباوه 10 تن از پالادیوم جهان را در سال 2016 میلادی تولید کرده است. شرکت زیم پلتس بزرگ ترین تولیدکننده فلزات گروه پلاتین در این کشور است و البته 87 درصد از سهام آن متعلق به شرکت امپالاپلاتینوم هلدینگز  افریقای جنوبی است که در قسمت عظیمی از معادن زیمباوه سهم دارد.شایعه هایی مبنی بر اینکه دولت زیمباوه قصد دارد بعضی از معادن در اختیار این شرکت را تصاحب کرده و آن را به شرکت های جدید واگذار کند، زنگ خطری برای شرکت های افریقای جنوبی به شمار می آید.

سود شرکت امپالا در پایان سال 2016 میلادی به 21 میلیون دلار رسید و انتظار می رود به دلیل افزایش فروش فلزات پلاتینی، این میزان سوددهی نیز افزایش یابد.کانادا تولید پالادیوم خود را در سال 2016 میلادی به 23 تن رساند. تولیدات بالای پالادیوم کانادا باعث می شود این کشور در بازار فلزات پلاتینی نقش فعالی داشته باشد. همچنین برخی منابع، خبر از اکتشافات ذخایر جدید در کانادا داده اند.

شرکت نورس امریکن پالادیوم  نیز یکی از تولیدکنندگان بزرگ پالادیوم در جهان است که معدن آن در استان انتاریو در کانادا واقع است. این شرکت از سال 1993 میلادی تولید محصولات داشته و در 3 ماه دوم سال گذشته میلادی، بیش از 50/222 اونس حدود 1/4 تن پالادیوم تولید کرد که به میزان قابل توجهی بیشتر از سال گذشته است.

تولید پالادیوم در سال 2016 میلادی در امریکا 13/2 تن برآورد شد. شرکت معدنی استیل واتر تنها تولیدکننده گروه فلزات پلاتینی در امریکا بود تا اینکه در مه 2017 از سوی شرکت معدنی سیبانی گلد در افریقای جنوبی تصاحب شد. این معامله 2/2 میلیارد دلاری به شرکت سیبانی اجازه داد نفوذ خود را در امریکا گسترش داده و وابستگی معادن افریقای جنوبی را به شرکت های امریکایی کاهش دهد.

در 20 سال گذشته، روسیه و افریقای جنوبی بیشترین سهم تولید پالادیوم را از آن خود کرده اند. علاوه بر این، 5 کشور شرح داده شده، سهم بسیار بزرگی در تولید پالادیوم دارند و سهم سایر کشورهای جهان در مقابل مجموع تولید آنها بسیار کم است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>