اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صرافی Okex از سال 2014 شروع به فعالیت کرد و اکنون به یکی از بزرگ ترین صرافی ها در خارج از آمریکا تبدیل شده است. این صرافی به بیش از 20 میلیون مشتری خدمات می دهد و از لحاظ حجم معاملات، در لیست بزرگ ترین صرافی های ارز دیجیتال قرار گرفته است. توکن OKB، توکن بومی این صرافی است که توسط موسسه OK Blockchain صادر شده است. این توکن توسط Okex پشتیبانی می شود و کاربرد آن در همین صرافی است. هودلرهای توکن OKB می توانند از مزایایی مانند تخفیف در کارمزدها، رای دادن به پروژه های مختلف و دریافت پاداش بهره مند شوند.

نکات کلی درباره صرافی Okex و توکن OKB
صرافی Okex جفت های معاملاتی سنتی را در کنار اوراق مشتقه و دیگر امکانات معاملاتی ارائه می دهد.

توکن OKB یک سرویس تخفیف در کارمزد برای هودلرها، رای دهی به پروژه هایی که در صرافی لیست شده اند، و دیگر مزایا را ارائه می دهد.
صرافی Okex دارای توسعه دهندگانی است که بر روی رشد استارتاپ ها تمرکز دارند. همچنین این صرافی با تعدادی از کسب و کارهایی که پتانسیل رشد در سال های آینده را دارند، همکاری می کند.
رهبران صرافی Okex
مدیر عامل تیم Okex، جی هائو (Jay Hao)
مدیر ارشد امنیتی، آلیسا ژو (Alysa Xu)
مدیر بازارهای مالی لنیکس لی (Lennix Lai)
هائو یک تکنولوژیست با تجربه است و رهبری این صنعت را با مقداری مهندسی ترکیب کرده است. او قبل از ملحق شدن به Okex، بر روی برنامه های پخش زنده ویدیو و بازی های موبایلی مبتنی بر بلاک چین متمرکز بود. همچنین قبل از ورود به فضای بلاک چین، هائو بیش از 20 سال سابقه در صنعت نیمه رساناها داشت.

بنابر اطلاعات اخیری که از وب سایت Skew منتشر شده، صرافی Okex (که دفتر اصلی آن در مالت قرار دارد)، از نظر حجم معاملات آتی بیت کوین در ماه آوریل، در مقام دوم بعد از صرافی بیتمکس قرار دارد.

مختصری درباره توکن OKB

  • نام اختصاری OKB
  • نوع توکن ERC20
  • عرضه کل 300,000,000
  • مقدار در گردش 279,328,416
  • رتبه در CoinGecko 15
  • قیمت در زمان نگارش مقاله 4.90 دلار
  • مارکت کپ 1,366,803,571 دلار
  • حجم معاملات در 24 ساعت 136,380,848 دلار
  • بالاترین قیمت ثبت شده 7.40 دلار در تاریخ 16 فوریه 2020
  • پایین ترین قیمت ثبت شده 0.580608 دلار در تاریخ 14 ژانویه 2019
  • وب سایت رسمی okex.com
  • مرورگرها etherscan.io - ethplorer.io - blockchair.com

تنوع محصول و نوآوری پیوسته
صرافی Okex ابزارهای متنوعی برای ترید ارائه می دهد که شامل معاملات لحظه ای (Spot)، ترید مارجین، قرادادهای آتی، سواپ دائمی و معاملات آپشن هستند. این صرافی می تواند خدمات مختلف را برای کاربران گوناگون ارائه دهد؛ این خدمات شامل استخر ماینینگ Okex، کیف پول های صرافی، Okex Cloud و امکانات کسب درآمد و وام دهی هستند، که به کاربران اجازه نگهداری و صرفه جویی کوین هایشان را می دهند تا با این کار، آنها بتوانند سود دریافت کنند. حجم معاملات روزانه در قراردادهای آتی بیت کوین این صرافی، معمولا بیش از 1.5 میلیارد دلار است. به علاوه، بر طبق گزارش منتشر شده از سایت Skew، صرافی Okex در زمان شروع به کار، از نظر حجم معاملات در قراردادهای آتی بیت کوین، رتبه نخست را در لیست صرافی ها داشت.

موفقیت همیشه آسان نیست!
کار برای این صرافی پیشرو و جاه طلب، همیشه آسان نبوده است؛ انتقادهای زیادی به Okex برای دست داشتن در تجارت شستشوی ماه مارس سال 2019 شده است. مدیر عامل این صرافی متوجه شد که مورد اتهام سایت CryptoBriefing واقع شده است. اما او اشاره کرد که این قضیه، "رفتار بازار" بوده است. او گفت:

بر طبق ساختار منحصر به فرد کارمزدی که در این صرافی ارائه می شود، بسیاری از مشتریان Okex تلاش می کنند که به صورت هوشمندانه ترید کنند. من می گویم که معاملات مشکوک زیادی در این صرافی دیده شده و ما بر روی جلوگیری از این اتفاقات کار می کنیم.

Okex یکی از 12 شریک اولیه اتحادیه حسابرسی و شفافیت (DATA) است. این اتحادیه، توسط Coinmarketcap بنیانگذاری شده و هدف آن تبدیل شدن به یک سازمان Self-Regulated است. این سازمان بر روی استانداردسازی قوانین و مقررات صرافی ها تمرکز دارد؛ درست مانند فدراسیون جهانی بازار سهام (FINRA) در آمریکا، و جامعه اقتصاد جهانی.

برنامه های آینده صرافی Okex و نقش OKB Token
این صرافی در حال توسعه بلاک چین اختصاصی خود به نام OkChain است و توکن OKB قرار است به عنوان توکن بومی این شبکه به کار رود. از کاربردهایی که OKB Token در این بلاک چین خواهد داشت، می توان به کاهش کارمزدهای تراکنش در برنامه های غیرمتمرکز (Dapp) و دیفای (Defi) اشاره کرد. بلاک چین OkChain چیزی شبیه به Binance Chain خواهد بود که اکوسیستم خود را دارد و توکن OKB نیز قرار است با یک الگوریتم اجماع پرسرعت، به منظور مقیاس پذیری بهتر کار کند.

OkChain برنامه دارد تا به یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) تبدیل شود و برنامه های غیرمتمرکز (Dapp) مالی مثل دیفای را پشتیبانی کند. این برنامه ها سبب می شوند که همکاری های زیادی بین این صرافی و دیگر شرکت های معتبر شکل بگیرد، که باعث رشد صرافی می شوند. در آینده، شما با OKB Token قادر به رای دادن به سوپرنود کاندید (مثل EOS) در آینده می شوید. همچنین پروژه ها، توکن OKB را به عنوان کارمزد تراکنش خدمات، به سوپرنودها پرداخت خواهند کرد. همچنین یک توکن کاربردی که به صورت IEO در صرافی لیست می شود، تنها با توکن OKB قابل خرید است.

موارد استفاده توکن OKB
توکن OKB تنها برای ارائه تخفیف در کارمزدهای ترید به کار نمی رود؛ این توکن یک اکوسیستم قدرتمند خواهد داشت، که کاربران می توانند از دیگر امکانات توکن OKB استفاده کنند. پس بیایید نگاهی به موارد استفاده کنونی این توکن بیاندازیم؛ البته در طول زمان، توکن OKB به رشد خود ادامه خواهد داد.

امنیت با توکن OKB
پروژه های SlowMist، Boesin و Certic؛ هر سه پروژه کاملا بر روی امنیت بلاک چین تمرکز دارند.

  • تمرکز SlowMist بر روی حسابرسی است و می توان گفت که محافظ شخصی شماست. این پروژه از صرافی ها، کیف پول ها، زنجیره های عمومی و قراردادهای هوشمند محافظت می کند.
  • Boesin نیز بر روی امنیت سایبری، دقیقا مانند پروژه قبلی تمرکز دارد. البته به صورت داخل زنجیره ای نیز بررسی هایی انجام می دهد. Certic اولین پروژه ای است که برای محافظت در برابر هکرها ساخته شده و دارای صدها بازبینی امنیتی است. نکته اصلی اینجاست که برای استفاده از این خدمات، شما باید هزینه را به صورت توکن OKB پرداخت کنید.

کاربرد و سرگرمی با OKB Token
پروژه های متعدد و جالبی وجود دارند که هزینه آنها را باید به صورت توکن OKB پرداخت کنید. در زیر به چند مورد اشاره می کنیم:

  • Litex برای امنیت موبایل و کارت سوخت استفاده می شود.
  • BitTorrent به مردم اجازه می دهد تا اشتراک هر چیزی را بخرند.
  • Tripio یک خدمات بوکینگ (Booking) کریپتویی است که می توانید با آن، ملزومات سفر خود را کرایه کنید.
  • FishChainGame یک بازی بلاک چین هیبریدی است که به شما تخفیف می دهد.
  • TrueChain در کشورهای کره، تایلند و ویتنام، فروشگاه های فیزیکی را پشتیبانی می کند.
  • QLC برای امنیت موبایل استفاده می شود.
  • و Lucia به شما اجازه می دهد تا اتاق کرایه کنید.

خدمات مالی - دیفای با استفاده از توکن OKB
در زیر، سه نمونه از خدمات مالی را معرفی می کنیم که برای استفاده از آنها، باید هزینه را با توکن OKB بپردازید.

  • KCash یک کیف پول است که از توکن OKB استفاده می کند.
  • BitPie نیز یک کیف پول است که به کاربران اجازه خرید، فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال را می دهد.
  • LinkEye به کاربران اجازه می دهد تا اعتبار خود را با استفاده از یک پلتفرم مالی (که از توکن OKB استفاده می کند) به اشتراک بگذارند.
  • Molecular Future به کاربران اجازه می دهد تا توکن OKB خود را به عنوان ضمانت به وثیقه بگذارند تا بتوانند ارزهای دیجیتال دیگر را وام بگیرند.


خلاصه ای درباره توکن OKB
بیایید نگاهی به توکن بومی صرافی Okex، یعنی توکن OKB بیاندازیم و امکانات، عملکرد و عرضه آن در بازار ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم. در ابتدای عرضه، مقدار اولیه عرضه کل برای توکن OKB، یک میلیارد توکن، با 300 میلیون توکن در چرخه بازار بود. طبق گزارش این صرافی، 700 میلیون توکن عرضه نشده، سوزانده شدند. طبق عملکرد کل بازار کریپتو و بازارهای جهانی، توکن OKB نیز سقوط قیمت را تجربه کرد و اکنون با قیمت 4.90 دلار معامله می شود. توکن OKB با استاندارد ERC20 عرضه شده و یک انتقال توکن (Swap Token) نیز برای انتهای سال 2020 برنامه ریزی شده است.

انتقال توکن (token swap) چیست و چگونه کار می کند؟
توکن OKB دقیقا مانند بایننس کوین (BNB)، یک توکن کاربردی است. در ماه می سال 2019، صرافی Okex طرح "بازخرید و سوزاندن" را بر روی توکن OKB پیاده سازی کرد، تا 300 میلیون توکن در چرخه بازار را بازخرید کند و بسوزاند. صرافی برای این کار، 30 درصد از درآمد کارمزدهایی که از ترید بازار لحظه ای نگه می دارد، اختصاص داده است؛ Okex آنها را به منظور سوزاندن، به یک آدرس سیاهچاله انتقال می دهد. تا امروز، هفت مرتبه پروسه بازخرید و سوزاندن انجام شده و در مجموع، 20 میلیون و 671 هزار توکن OKB به ارزش 107 میلیون دلار سوزانده شده اند.

توکن OKB، چندین برنامه داخلی و خارجی دارد که از جمله آنها می توان پوشش پرداخت ها، اطلاعات بازار، کیف پول، مدیریت وام دهی و ثروت، امنیت سایبری، مسافرت، سبک زندگی و برنامه های سرگرمی را نام برد؛ این برنامه ها به هودلرها اجازه می دهند تا با توکن های OKB خود، این خدمات و محصولات را خریداری کنند.

به صورت روزانه، به ارزش حدود 100 میلیون دلار توکن OKB معامله می شود. جفت های اصلی این توکن، تتر (USDT)، بیت کوین و اتر هستند؛ البته توکن OKB با جفت های زیادی در صرافی Okex ترید می شود. همچنین این توکن با بیش از 40 ارز دیگر، به صورت همتا به همتا (P2P) در صرافی های غیرمتمرکز (DEX) و بازارهای لحظه ای معامله می شود؛ شامل BKEx، Coinall، DragonEX و بیت مکس (BitMax) که 141 کشور و ایالت را در سراسر دنیا پشتیبانی می کنند.

صرافی Okex یک کیف پول اختصاصی برای نگهداری توکن OKB دارد. البته این توکن در هر کیف پولی که استاندارد ERC20 را پشتیبانی می کنند، قابل ذخیره است. این کیف پول ها شامل MyEtherWallet، Trust Wallet و کیف پول های سخت افزاری مثل لجر، ترزور و آرکوس (Archos) هستند.

بیایید به اعداد Okex نگاهی بیاندازیم!
به غیر از در دسترس بودن صرافی ها، یکی از فاکتورهای دیگری که کاربران از صرافی ها انتظار دارند، هزینه و کارمزد است. Okex از یک ساختار کارمزد Maker/Taker استفاده می کند؛ این بدین معنی است که شما اگر بیش از 30 روز در آن ترید کنید، سطح شما ارتقا می یابد و شما از تخفیف در کارمزدها بهره مند می شوید. همچنین نگهداری توکن OKB بیشتر، باعث تخفیف بیشتر در کارمزدهای ترید می شود. صرافی Okex بیش از 170 توکن را تا امروز لیست کرده، و بیش از 550 جفت معاملاتی برای ترید موجود هستند.

طرح های تخفیف در کارمزدها با استفاده از توکن OKB
چند طرح برای ارائه تخفیف در کارمزد تریدها وجود دارد؛ این که کاربران باید 500 توکن OKB را نگهداری کنند و برای دریافت بیشترین تخفیف، باید 2000 توکن OKB را هودل کنند؛ البته صرافی Okex یک برنامه اضافی برای تخفیف کارمزدها ارائه می دهد، که مبتنی بر حجم معاملات است؛ این برنامه بیشترین تخفیف در کارمزدها را ارائه می دهد. طبق نظرسنجی این صرافی، کاربران با این طرح بیشتر موافق بودند. این صرافی هرگز مشتریانش را مجبور به نگهداری صدها و هزاران توکن OKB نمی کند. تریدرهای حرفه ای و سرمایه گذاران سازمانی که با حجم بالا در صرافی ترید می کنند، می توانند از تخفیف کارمزدها بدون نگرانی از قیمت توکن OKB استفاده کنند.

جمع بندی
صرافی Okex مرتبا در حال نوآوری و ساخت است؛ پس باید انتظار خدمات بیشتری را در آینده داشته باشیم. با این که این صرافی برای استفاده شهروندان آمریکایی مجاز نیست، اما با این حال یکی از بزرگ ترین صرافی های ارز دیجیتال دنیاست. بسیاری از پروژه هایی که خرید آنها باید با توکن OKB انجام گیرد، باعث کاربردی تر شدن آن می شوند. اگر تعداد کاربران صرافی Okex نیز بیشتر شوند، باز هم استفاده از توکن OKB افزایش می یابد. در صورت افزایش کاربرد این توکن در برنامه های غیرمتمرکز و دیفای، ما شاهد رشد چشمگیر توکن OKB و صرافی صادر کننده آن خواهیم بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>