اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فلز پلاتین

پلاتین یکی از کمیاب ترین فلزات است حتی کمیاب تر از طلا. مقادیر زیادی از پلاتین در دنیا وجود ندارد و تنها در نواحی خاصی از سیاره زمین یافت می شود. پلاتین، فلزی محکم و متراکم بوده که شرایط را برای استفاده متنوع از آن فراهم می سازد.

علاوه بر جواهر سازی، برای ساخت مبدل های کاتالیزوری نیز مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین در زمینه پزشکی - بخاطر مقاومتش در برابر اکسیداسیون - کاربرد دارد. پلاتین به عنوان یک ماده مناسب در ضربان سازی، نه تنها جواهرات زیبایی را به وجود می آورد، بلکه به نجات جان افراد نیز کمک می کند.

پلاتین علی رغم استقامت بالا، ماده ای بسیار انعطاف پذیر و کارآمد برای ساخت طرح های پیچیده است و ظریف کاری روی آن بسیار ساده تر از طلا می باشد. جواهراتی که از پلاتین خالص ساخته می شوند- بخاطر خلوص بالا برای افرادی که نسبت به طلا حساسیت دارند، بسیار مناسب اند.

حساسیت برخی از افراد نسبت به طلا اغلب بخاطر آلیاژهایی است که در روند ساخت جواهر دخالت دارند. از آنجائیکه جواهرات پلاتینی حاوی آلیاژهای بسیار کمی هستند، انتخاب خوبی برای کسانی است که نسبت به فلزات حساسیت دارند.

جواهرات پلاتینی از پلاتین بسیار خالص ساخته می شوند. در مقایسه با طلا، پلاتین در گستره بین 18 عیار تا 24 عیار قرار می گیرد که پلاتین 18 عیار تقریبا 75 درصد خالص بوده و 24 عیار خالص ترین آنهاست. از آنجائیکه جواهر 18 عیاری 75 درصد خالص است بدین معنا که 25 درصد باقیمانده آن یک آلیاژ مثل نقره، روی یا مس است - این معنی ساده را در خود دارد که پلاتین، برای ساخت جواهر پلاتینی، به آلیاژ بسیار کمی برای ترکیب شدن نیاز دارد.

جواهر پلاتینی بسیار محکم و انعطاف پذیر است که این خواص، آن را برای استفاده هر روزه ایده آل می سازد. جواهرات ساخته شده از پلاتین نیز مانند سایر جواهرات فلزی ممکن است خراشیده شوند اما این خراشیدگی، آسیبی که به سایر فلزات ارزشمند وارد می کند را به پلاتین نمی زند.

جواهر پلاتینی رنگ، درخشندگی و وزن خود را حتی در صورت خراشیدگی نیز از دست نمی دهند در حالی که سایر فلزات ممکن است درخشش خود را از دست بدهند یا تغییر رنگ دهند و معیوب شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>