اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مواد معدنی



رودیوم

رودیوم یک عنصر نادر سفیدنقره ای و در برابر خوردگی مقاوم است. این عنصر یکی از نادرترین عناصر به شمار می آید و در مبدل های کاتالیزور، ساخت شیشه و ساخت جواهرات استفاده می شود. بیشترین ذخایر رودیوم در افریقای جنوبی، رشته کوه های اورال روسیه و امریکای شمالی یافت می شود.

پینیت

پینیت، سنگ جواهری شش ضلعی و قرمز رنگ است. این سنگ را یک زمین شناس انگلیسی به نام آرتورسی دی پِین در سال 1329 خورشیدی در میانمار کشف کرد و با استناد به نام خود، آن را پینیت نام داد. این سنگ تنها در این منطقه پیدا می شود و پیدا کردن محل قرارگیری ذخایر آن بسیار سخت است.

عقیق سیاه

عقیق های سیاه از سایر عقیق های گران قیمت کمیاب ترند و با بدنه تیره و رنگین خود شناخته می شوند. همه عقیق های سیاه جهان در استرالیا استخراج می شوند. از استرالیا نه تنها عقیق سیاه، بلکه 90درصد از کل عقیق های جهان نیز استخراج می شود.

یشم سلطنتی

یشم در رنگ های گوناگون پیدا می شود؛ از سفید و سبز گرفته تا بنفش کمرنگ و ارغوانی روشن.اما یشمی که رنگ سبز زمردی دارد و «یشم سلطنتی» نامیده می شود، کمیاب ترین و گرانبهاترین نوع است. چینی ها در سراسر تاریخ خود، یشم را می ستوده اند و در ساخت جواهرات و خلق آثار هنری از آن استفاده می کرده اند.درحال حاضر ذخایر یشم در میانمار، نیوزیلند و ژاپن پیدا می شود.

طلا

طلا بی شک یکی از شناخته شده ترین مواد معدنی گرانبها در جهان است و نه تنها در عصر حاضر بلکه در سراسر تاریخ نیز همواره ماده ای گرانبها به شمار می آمدهاست.با این حال گرانبهاترین ماده معدنی جهان نیست اما محل امنی برای سرمایه گذاری به شمار می آید.این فلز همچنین زیبایی چشمگیری دارد. طلای زرد، رایج تر از طلای سفید، طلای قرمز و طلای صورتی است.

لیتیوم

لیتیوم، سبک ترین فلز و عنصر جامد به شمار می آید که نرم و سفیدنقره ای است. در سطح جهان، ذخایر چشمگیری از لیتیوم وجود دارد اما شمار کمی، آن قدر بزرگ و حجیم هستند که استخراج آنها از نظر تجاری مقبول باشد. در عصر حاضر تقاضا برای لیتیوم زیاد است چون در ساخت باتری های لیتیوم یونی استفاده می شود که در خودروهای الکتریکی و تلفن های موبایل کاربرد دارند. شیلی و استرالیا، بزرگ ترین تولیدکنندگان لیتیوم جهان هستند.

الماس

در عرصه تجارت مواد معدنی، الماس شناخته شده ترین ماده گرانبهاست و این شهرت برآمده از جایگاهی است که این سنگ در تجارت جواهرات دارد. الماس از نظر سفتی و سختی، درخشندگی و گوناگونی رنگ نیز سنگ متمایزی به شمار می آید.

اواسط قرن بیستم میلادی بود که استفاده از الماس در حلقه های ازدواج مرسوم شد و این اتفاق به لطف استخراج آن از سوی شرکت انگلیسی دی بِرز رخ داد. ذخایر الماس در ده ها کشور از جمله افریقای جنوبی، روسیه و استرالیا پیدا می شود.

گارنت آبی

بیشتر گارنت ها قرمز هستند اما می توان آنها را در هر رنگی پیدا کرد. گارنت در صنعت جواهرات، سنگ شناخته شده ای به شمار می آید. پیش تر گفته می شد که گارنت در هر رنگی به غیر از آبی وجود دارد تا اینکه گارنت آبی نیز در دهه 1990 میلادی (1369 خورشیدی) در ماداگاسکار یافت شد. گارنت آبی گران قیمت ترین نوع گارنت بوده و تاکنون در روسیه، ترکیه و امریکا استخراج شده است.

یاقوت سرخ

یاقوت در طیفی از رنگ های صورتی تا قرمز خونی یافت می شود و سنگ جواهری بسیار قیمتی به شمار می آید که هواداران زیادی دارد. یاقوت سرخ همانند آمیتیست، یاقوت کبود، زمرد و الماس از جمله سنگ هایی است که از گذشته تا کنون همواره به عنوان سنگ های قیمتی، شناخته شده هستند. قرن ها میانمار منبع اصلی ذخایر یاقوت سرخ بود اما این سنگ در کشورهایی از جمله برزیل و اسکاتلند هم استخراج می شود.

پلاتین

پلاتین فلزی نقره ای است که نقش مهمی در تجارت جواهرات دارد. شکل گیری اولیه آن به دوران ماقبل تاریخ در افریقای جنوبی برمی گردد. نام آن نیز از واژه اسپانیایی پلاتینا به معنای نقره کوچک می آید. علاوه بر کاربرد رایج پلاتین در جواهرسازی، این فلز در مبدل های کاتالیزوری و دیگر مصارف صنعتی نیز استفاده می شود. روسیه و افریقای جنوبی بزرگ ترین تولیدکننده های پلاتین هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>