اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خالط سازی فلز پلاتین

خالص سازی فلز پلاتین

فلز پلاتین به صورت آزاد و ترکیب در طیعت وجود دارد که در صورت ازاد بودن بهمراه ناخالصی های فلزی و غیر فلزی می باشد.در استخراج فلزات نیکل و مس از سنگ معدنی، فلز پلاتین به عنوان یک محصول جانبی به دست می آید.

در فرایند الکتروفاینینگ مس، فلزات نوبل مثل نقره، طلا و گروه فلزات پلاتین مثل سلنیوم و تلرونیم به صورت لجن اندی در کف سل ته نشین می شوند.جهت جداسازی پلاتین از این لجن به روش های زیر می توان عمل کرد:

1- روش الکترومغناطیس

با توجه به اینکه فلز پلاتین، یک فلز پارامغناطیس می باشد، به راحتی با روش مغناطیسی از فلزات فرومغناطیس مثل آهن و نیکل قابل جداسازی می باشد.

2- حرارت دهی

نقطه ذوب پلاتین 1768 درجه سلسیوس می باشد و اکثر ناخاصی های فلزی در دمای پایتنر از این دما می سوزند و بخشی از فلزات دما پایین هم قبل از رسیدن به نقطه ذوب پلاتین، ذوب شده از آن جدا می شوند.

3 -اسید شوئی

فلز پلاتین به اسیدهای معدنی مثل اسید کلریدریک و اسید سولفوریک مقاوم است پس بخشی از فلزات ناخالص که به راحتی در این اسیدها حل می شوند را می توانیم با اسید شوئی از فلز پلاتین جدا کنیم.

4- فرآیند محلول سازی با aqua regia

یکی از روش های مناسب خالص سازی پلاتین از مخلوط فلزات طلا، نقره و گروه پلاتین استفاده از ماده aqua regia می باشد. در این فرایند طلا و پلاتین در ماده مذکور حل شده و ناخالصی هائی مثل اسمیم، ایریدیم، روتینیوم و رودیم به صورت واکنش نکرده باقی می مانند.

طلا با افزایش کلرید آهن از محلول طلا و پلاتین به صورت رسوب جدا شده و با فیلتراسیون از محلول حذف می گردد. پلاتین نیز از محلول خود با افزایش کلرید امونیوم به صورت رسوب آمونیوم کلرو پلاتینات جدا شده، بعد از فیلتراسیون می توان با حرارت دهی فلز پلاتین را از نمک تشکیل شده آزاد نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>