اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فلز روتینم

تاریخچه روتنیوم

این عنصر در سال 1844 توسط کارل کارلویچ در روسیه کشف شد. نام این عنصر از کلمه لاتین روتنیا به معنی روسیه گرفته شده است. وی روتنیوم را از قسمتی از پلاتینیوم خام که در محلول آبی رجیا مخلوط اسید هیدروکریک و اسید نیتریک غیر قابل حل بود به دست آورد.

این احتمال وجود دارد که خیلی قبل تر از آن در سال 1807 این عنصر توسط یک شیمی دان لهستانی به نام اسنیادکی از کانی پلاتینیوم جدا شده باشد ولی کار او به دلیل انصراف وی تصویب نشد. او این عنصر را وستیوم نامگذاری کرده بود.

خواص اتمی، فیزیکی و شیمیایی روتنیوم

روتنیم

ایزوتوپ های روتنیوم

روتنیوم

کاربردهای روتنیوم

از مقادیر اندک روتنیوم برای سخت کردن آلیاژهای پلاتینیوم و پالادیوم استفاده می شود. همچنین می توان این عناصر را آلیاژسازی کرد و در ساخت اتصالات الکتریکی با مقاومت بالا به کار برد. افزودن %0.1 روتینیوم مقاومت به خوردگی تیتانیم را صد برابر بهبود می بخشد. روتینیوم خاصیت کاتالیزوری نیز دارد.

اثر روتنیوم بر سلامتی انسان

به ندرت ترکیبات روتینیوم در تماس با افراد قرار می گیرند. همه ترکیبات روتینیوم را باید سمی و سرطان زا قلمداد کرد. ترکیبات روتینیوم باعث لکه دار شدن پوست و آسیب های جدی به آن می شوند. در صورت مصرف روتینیوم، این عنصر در استخوان ها نشست می کند. اکسید روتینیوم بسیار سمی و فرار بوده و حتما باید از آن دوری کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>