اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فلز ایریدیم

یکی از گرانبهاترین فلزات گروه پلاتین ایریدیوم است. این فلز یکی از بالاترین نقاط ذوب را در بین فلزات دارد و مقاوم ترین فلز در برابر خوردگی و پوسیدگی به شمار می رود. آفریقای جنوبی بزرگ ترین تولید کننده این فلز است. ایریدیم فلزی سخت و شکننده است و برای ماشینهای سخت و کارهای سنگین از این عنصر استفاده می شود.


از این عنصر برای ساخت تجهیرات و لوازم آزمایشگاهی ولوازمات درجه حرارت بالا کاربرد دارد. همچنین از این عنصر برای اتصالات الکتریکی استفاده می شود، ایریدیوم که در ساخت شمع و شیشه خودرو استفاده می شود، امسال 12 درصد رشد قیمت داشته و عملکرد بهتری نسبت به اکثر فلزات از نیکل گرفته تا طلا، داشته است.

این فلز نادر به عنوان دومین عنصر متراکم و یکی از فلزاتی که بالاترین نقطه ذوب را دارد، با تقاضای بالایی برای تولید شمع و شیشه روبرو است.فراوانی این فلز در پوسته زمین کم است ولی در شهاب سنگ ها فراوانی بیشتری دارد. تولید جهانی سالیانه این فلز تنها 3 تن است

ایریدیوم که در ساخت شمع و شیشه خودرو استفاده می شود، امسال 12 درصد رشد قیمت داشته و عملکرد بهتری نسبت به اکثر فلزات از نیکل گرفته تا طلا، داشته است.این فلز نادر به عنوان دومین عنصر متراکم و یکی از فلزاتی که بالاترین نقطه ذوب را دارد، با تقاضای بالایی برای تولید شمع و شیشه روبرو است.

ایریدیوم در بازار معامله نمی شود و عمدتا بین تامین کنندگان و کاربران صنعتی مبادله می شود، طبق اعلام شرکت پالایشی جانسون ماتی، این فلز به 1090 دلار در هر اونس رسید که بالاترین قیمت از سال 2001 تاکنون بود.طبق اعلام انجمن بازار شمش لندن، این فلز نادرترین فلز از هفت فلز ارزشمند اصلی است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، روتنیوم که برای پوشش هارد دیسک ها استفاده می شود، فلز دیگری در گروه فلزات ارزشمند است که 29 درصد رشد قیمت داشته و به بالاترین قیمت در هشت سال اخیر صعود کرده است در حالی که رودیوم 20 درصد رشد قیمت داشته و نزدیک به بالاترین قیمت خود از سال 2011 ایستاده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>