اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فلز ریزتوربینه

ریزتورینه یک ساختار پلیمری سلول باز سه بعدی است که از لوله های فلزی کوچک تو خالی ساخته شده و نشانگر یک الگوی مورب ضربدری با فضاهای باز بسیار کوچک است.

فیلم جدید بوئینگ، نمونه جالبی از عملکرد احتمالی این ماده را به نمایش می گذارد که برای مثال می توان از آن به عنوان اجزای ساختاری جدید در صنعت هوافضا استفاده کرد. ریزتورینه می تواند تا میزان زیادی در وزن صرفه جویی کرده و هواپیماهای با بهره وری سوخت بالا را ارائه کند.

این فلز 100 برابر سبک تر از یونولیت است اما در عین حال مانند فلزات سخت و مقاوم است، و این به آن معنی است که تنها به ایستادن روی تارهای یک قاصدک خلاصه نمی شود و می توان از این ساختار جدید در سیستم های هوانوردی استفاده کرد، جایی که دو فاکتور استحکام و سبکی حرف نخست را می زنند.

در ساخت این ماده از ساختار استخوان الهام گرفته شده است که مهم ترین ویژگی آن استحکام بیرونی و وجود انبوه منافذ درونی است. وجود انبوهی از منافذ ریز و درشت در این ماده جدید موجب شده تا بتوان به جرأت گفت 99.99 درصد آن از هواست.

شبکه ریز موجود در این ماده از لوله های توخالی فلزی شبکه ای از جنس نیکل ساخته شده است. دیواره هر یک از این لوله ها 100 نانومتر است، یعنی هزار برابر باریک تر از موی انسان. سلول های باز در این ساختار قابلیت فشرده سازی قابل توجهی به ریزشبکه می بخشد، یعنی این فلز می تواند حجم زیادی از فشار را تحمل کند.

گفتنی است فلز یاد شده به قدری سبک و جاذب نیرو است که چنانچه تخم مرغی را داخل آن گذاشته و آن را از طبقه بیست و پنجم ساختمانی به پایین بیندازید تخم مرغ سالم خواهد ماند. به گفته بوئینگ استفاده از این ماده امکان ساخت هواپیماهای بسیار سبک را برای بوئینگ فراهم کرده و کاهش وزن باعث کم مصرف شدن هواپیماها خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>