اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجارت با چین

اهمیت تجارت با کشور چین: 
کشور چین امروز یکی از قطب‌های اصلی دنیا می‌باشد که اقتصاد جهان از آن تأثیر می‌گیرد و نحوه تجارت با آن و اینکه به چه شکل توانست به این مرحله برسد بسیار حائز اهمیت است تا بدانیم.

چین به عنوان کشور بسیار مهمی در دنیا برای صادرات مطرح است و کار با آن حائز اهمیت است. اگر در کشور چین خواهان فعالیت باشید می‌توانید برند یا شرکتی را ثبت کنید و کار خود را آغاز کنید.

تجارت با چین

میزان واردات چین:
بخاطر اینکه محل تولد شما ایران است اجازه حساب‌های دلاری را ندارید اما یوان می توانید در چین حساب داشته باشید و معاملات خود را با یوان انجام دهید.

در صورتی که پولی را در صادرات به کشور چین با داشتن شرکت در آن جا به دست می‌آورید چینی‌ها هم راحت‌تر با شما معامله می‌کنند و هم راحت تر می‌توانید پول را در آن کشور نقد کنید.

در تجارت‌ها و معاملات بین صرافی‌ها دو نوع یوان مطرح است یوان کونلون و یوان آزاد.

یوان

یوان آزاد:
یوانی است که از تجارت شخصی در شرکت شخصی خود به دست آورده‌اید و در آن جا می‌توانید معامله داشته باشید.

با این شرایط هم می‌توانید صادرات کنید و هم جذابیت آن در این است که اگر مشتری دیگری در کشور دیگری داشته باشید می‌توانید به آن‌ها بفروشید و با یوان از شما بخرند.

تجارت با چین

پایگاهی برای صادرات:
چین با 2134987265000 دلار به عنوان یکی از بزرگ‌ترین وارد‌کننده دنیا شناخته می‌شود. به عنوان مثال میزان صادرات نفت ایران 60 میلیارد دلار بوده است عدد تراکنشی که برای چین وجود دارد نشان می‌دهد چه اختلافی در مجموع با هم دارند.

آغاز فعالیت و تغییرات حاصل شده:
چین حدودا سال 1987 فعالیت خود را آغاز کرد و از زمانی که تجارت باز را شروع کرد در ده سال اول میزان صادرات ناخالص چین از ایران کمتر بوده است.

در 40 سال گذشته تغییراتی در اقتصاد، رفتار، تفکر خود داده است و توانسته منجر به این شود که امروز با این چنین عدد بزرگی در دنیا از او یاد شود.

میزان رشد واردات:
میزان رشد چین از 2014 تا 2018 سه درصد بوده است. سه درصد 2000 میلیارد دلار عدد خیلی بزرگی است و این روند طی 5 سال ادامه داشته است. این چنین رشدی در بازار و واردات چین وجود داشته است.

تجارت چین

چند درصد از واردات دنیا سهم چین است؟
در بازار جهانی 10 درصد از کل واردات دنیا سهم چین است. همیشه فرصت‌های تجاری برای چین وجود داشته است. کشوری نیست که کالایی تولید نکند و به چین صادر نشود. کشورهای افریقایی هم محصولات و کالاهایش را چینی‌ها می‌خرند.

نحوه وارد کردن از کشورهای آفریقایی:
کشورهای آفریقایی که به صورت قبیله‌ای اداره می‌شود و قابلیت معدنی دارد ولی نمی‌توانند و قابلیت استخراج، اکتشاف را نداشتند چین به این کشورها می‌رود و به اصطلاح آب و غذا داده تا این مواد را استخراج کنند و تا گمرک آن را اسکورت می‌کند.

وقتی مورد بررسی قرار می‌گیرد نمایان می‌شود اسم کشورهایی در لیست کشورهای صادر‌کننده به چین بوده است که شاید اصلا به ذهن خطور نکند.

روند رو به رشد چین چون مردم این کشور از نظر سطح رفاهی بالاتر رفته، تنوع طلبی و خواسته‌های آن‌ها عامل شده است که محصولات دیگری از کشورهای مختلف دنیا وارد کنند.

قبلا چینی‌ها تنها تصورشان این بود که بتوانند کالا را بخرند در حدی که آن روز را سپری کنند به اصطلاح بتوانند آن روز نان بخورند اما امروزه در شهرهای سطح بالا 5 وعده غذا می‌خورند.

واردات چین

رتبه چین در واردات:
چرخه اقتصادی چین در دنیا توانسته است ورودی خوبی بگیرد در دنیا به عنوان دومین وارد کننده است. در اکثر کالاها چین در رتبه نخست قرار دارد.

بعد مسافت کشورهای وارد کننده با چین:
فاصله بین تامین کننده‌ها تا محلی که کالا به چین می‌رسد متوسط 6326 کیلومتر است. چینی‌ها برای وارد کردن کالاها به دورترین نقاط دنیا هم می‌روند و خرید می‌کنند.

بزرگ‌ترین تامین کننده‌های چین کشورهایی مثل تایپه، کره، استرالیا، آمریکا، برزیل و … هستند. در این شرایط چینی‌ها از دورترین نقاط دنیا واردات داشته‌اند.

از نظر حجم واردات اگر مورد بررسی قرار گیرد:

  • کره، ژاپن، چین تایپه، آمریکا، آلمان، استرالیا، برزیل، ویتنام …. این کشورها بزرگ ترین وارد کننده به چین هستند.

بخاطر اینکه مواد اولیه بسیار زیادی که دارد بخواهد به کشورهای دیگر صادر کند نیاز دارد که حمل ونقل آماده شود و به چین انتقال داده شود.

چین بخاطر سرمایه‌گذاری که در صنعت حمل و نقل کرده است کشتی‌ها و اقیانوس پیماها مسافت را طی می‌کنند و فرصت‌های تجاری فراهم می‌شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>