اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجارت

اصول مهم تجارت:
مهم‌ترین اصل تجارت شامل سه کلید اصلی است که باید دقیقا به ترتیب رعایت کنیم تا بتوانیم مشتری را به سوی خود جلب کرده، اعتمادش را جذب کنیم و به او کالایمان را بفروشیم.

در این مقاله در مورد سه کلید اصلی تجارت صحبت می‌کنیم، موقعیت‌های ایجاد شده برای تاجران وابسته به نحوه نگاه آن‌ها و با توجه به برنامه‌ای که برای آینده خود دارند، به وجود می‌آیند.

تجارت

مروری بر روند معاملات تجاری: 
اگر تاجران مشتریان خود را در محلی نامناسب جستجو کنند یا ایده و آرمانی داشته باشند که برای آن‌ها مفید نیست، پیشرفتی نخواهند کرد و در نهایت با صرف هزینه‌های بیهوده شکست خواهند خورد.

به عنوان مثال در سراسر دنیا انواع کالا و محصولات تولید می‌شوند و همه ما محصولاتی دیده‌ایم که با ظاهری زیبا و با اصالت جلوه می‌کنند ولی بدون کیفیت و مزه هستند.

همچنین محصولاتی داریم که ظاهر چندان زیبایی ندارند اما با کیفیت هستند.

یک تاجر خوب هم باید به غیر از اینکه عملکرد خوبی دارد، دارای ذهنی فعال باشد و متناسب با اهداف به خوبی پیش برود، در غیر این صورت نمی‌تواند به نتیجه مطلوب برسد.

پس در این مورد باید الگوی خود را تعیین کنید که با چه راه و روشی تصمیم به حرکت دارید و به تمامی جزئیات دقت داشته باشید و برای توسعه کار از آن‌ها استفاده کنید.

راه حل برطرف کردن مشکلات اصلی که امروزه سر راه افراد در کار تجارت ایجاد می‌شود نهفته در مسائل کوچک و جزئیات است و کلید اصلی راه حل مشکلات، با توجه و دقت در این جزئیات قابل جستجو می‌باشد.

در مورد کار تجارت، کلیاتی در ذهن افراد هست که اهمیت زیادی دارند ولی از این سو به بعد جزئیات اهمیت پیدا می‌کند و رعایت آن‌ها باعث می‌شوند که نتیجه بهتری بگیرید.

سه اصل مهم یک تجارت موفق:
این اصول در بازار داخلی، خارجی، بازار بین الملل، صادرات و واردات و … مهم است و در تمامی امور تجاری جوابگو و موثر هست.

تجارت

دسترس پذیر بودن (دیده شدن):
اولین اصل، دسترس پذیر بودن و دیده شدن است و ما باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا به خوبی دیده شویم.

نکته مهم در این قسمت این است که اگر شما دیده شوید و به خوبی شناخته نشوید، نه تنها برایتان سودمند نیست بلکه می تواند برایتان اثر منفی داشته باشد.

کسانی که سایت و محتوایشان، بهتر و قوی‌تر و جامع‌تر باشد، تعداد تقاضاهای قوی بیشتری دریافت می‌کنند. کسانی که سایت جامع و کاملی نداشته‌اند، قطعا درخواست‌های خرید کمتری دریافت کرده‌اند.

به عنوان مثال دو نفر با یک موضوع، با تعداد مشتری یکسان و با یک طرح، کیفیت‌های متفاوتی از مشتری را دریافت می‌کردند، چرا که مشتریان قدیمی به سایت مراجعه و مشاهده می‌کردند که کیفیت، محتوا و موضوع آن سایت با اهدافشان هم خوانی زیادی ندارد.

کسانی که معرفی خوبی از خود انجام نداده اند و کمپانی پروفایلشان آماده نیست و اطلاعات کاملی قرار نداده‌اند و در کل سایت ناقصی دارند، مشتریانی ضعیف‌تر و با مبالغی کمتر درخواست می‌دادند.

اما در صورتی که سایت و محتوایی کامل داشته باشند، مشتریان قوی تر و بیشتری مراجعه می‌کنند.

 اعتبار و اعتماد:
شما برای تجارت کردن به امکاناتی احتیاج دارید تا موفق شوید، زمانی که توسط مشتریان دیده شوید، در گام بعدی باید اعتبار و اعتماد آن‌ها را کسب کنید.

قیمت:
پارامتر قیمت را به عنوان اصل سوم قرار داده‌ایم، دلیل آن این است که افراد زیادی بوده‌اند که می‌گویند مشتری داشته‌اند و مذاکره کرده و قیمت ارائه داده‌ایم ولی مشتری ناپدید شد.

چرا که شما فقط قیمت داده‌اید و هیچ کاری برای اینکه جلب اعتماد کنید انجام نداده‌اید، پس در صورتی که هنوز شما را به عنوان یک صادرکننده و تامین کننده معتبر که می‌توانید قابل اعتماد و اطمینان باشید، باور نکرده‌اند، نباید قیمت بدهید.

تجارت

چطور ممکن است بدون جلب اعتماد، قیمت ارائه کنید؟
در صورتی که بعد از اصل اول یعنی دیده شدن بدون جلب کردن اعتماد مشتریان، فورا قیمت بدهید امری اشتباه است. پس در صورتی که قیمت پارامتر دوم باشد، هر قیمتی که ارائه دهید، رد می‌شود و اصلا به شما توجه نمی‌کنند.

یک تاجر حرفه‌ای وقتی درخواست و پیامی برای تامین کالا و محصولی دریافت می‌کند، ابتدا اطمینان حاصل می‌کند که قادر به تامین آن کالا هست یا خیر، مکاتبه و مذاکره‌های ابتدایی باید صورت بگیرد و به مشتری اطمینان دهید که قادر به تامین هستید و سپس قیمت ارائه دهید.

به عنوان مثال وقتی مشتری کالایی را درخواست می‌کند، تماس و ارتباط را قطع کرده و پس از مدتی درخواست تماس تصویری می‌دهیم و در محل کارخانه و انبار حضور پیدا می‌کنیم و کالا را به نمایش می‌گذاریم تا مشتری کاملا از حرفه‌ای بودن شما اطمینان حاصل کند.

برای جلب بهتر نظر مشتری می‌توانید به عنوان مثال وقتی مشتری کالایی را درخواست می‌کند نام مشتری را در کاغذی بنویسید و در کنار کالا قرار داده و فیلمی بگیرید و برایشان ارسال کنید، که مشتری صد در صد مطمئن شود که شما کلاهبردار نیستید.

پس رعایت این سه اصل باید به ترتیب انجام شود، اگر شما بهترین و معتبرترین تاجردر کل دنیا باشید ولی دیده نشوید، هیچ فایده‌ای ندارد.

اگر شما ابتدا روی اعتماد و اعتبار کار کنید و سپس برای دیده شدن وقت بگذارید و هزینه کنید، اشتباه است. همان طور که این اصل ها به ترتیب است، باید به ترتیب هزینه کنید تا بهترین نتایج را به دست آورید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>