اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فلز نقره

ویژگی های نقره

نقره بسیار شکل پذیر، نرم و چکش خوار، عنصری تک ظرفیتی با درخشش بالا و دارای قابلیت پرداخت بسیار است. خاصیت رسانایی الکتریکی آن از تمامی فلزات حتی از مس هم بالاتر است، اما به دلیل قیمت بالا و تشکیل لایه ی اکسید بر روی آن، این فلز به اندازه ی مس در صنایع الکتریکی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

در جنگ جهانی دوم به علت کمبود مس، 13، 540 تن از این فلز به منظور غنی سازی اورانیوم در الکترومغناطیس ها مورد استفاده قرار گرفت. نمونه قابل ذکر دیگر، کاربرد این فلز در کابل های بسیار گران بها در محصولات صوتی است.

در بین فلزات، نقره ی خالص دارای بالاترین خاصیت رسانایی گرمایی است غیر فلزاتی نظیر الماس و ابر سیال هلیوم Π  دارای خاصیت رسانایی گرمایی بالاتری هستند. نقره همچنین دارای پایین ترین مقدار مقاومت کنتاکت می باشد. نقره در هوا و آب خالص به حالت پایدار است اما در صورت وجود ازن یا سولفیدهیدروژن لایه ای مشکی از سولفید نقره بر روی آن تشکیل می شود. این ماده را می توان به کمک اسید هیدروکلریک رقیق از سطح آن پاک کرد.

ترکیبات نقره

فلز نقره به آسانی در اسید نیتریک  حل می شود و نیترات نقره، کریستالی جامد و شفاف پدید می آید که در برابر نور حساس و دارای قابلیت بالای انحلال در آب است. نیترات نقره، نقطه ی آغاز ساخت بسیاری از دیگر ترکیبات نقره نظیر داروهای ضد عفونی و رنگ زرد مورد استفاده در شیشه های رنگی می باشد. فلز نقره با اسید سولفوریک واکنش نشان نمی دهد در نتیجه از این اسید در جواهرسازی به منظور زدودن اکسید مس از روی قطعات ساخته شده استفاده می شود.

این ماده هنگام لحیم کاری یا سرد و گرم کردن فلز بر روی آن تشکیل می شود. این در حالی است که، نقره به سهولت با سلفور یا سولفید هیدروژن H2S واکنش نشان می دهد و سولفید نقره که ترکیبی تیره رنگ است را پدید می آورد این ترکیب به طور معمول بر روی سکه ها و اشیاء نقره قابل رؤیت است.

هنگامی که اتصالات الکتریکی نقره در محیطی دارای سولفید هیدروژن مورد استفاده قرار می گیرند، سولفید نقره موجب شکل گیری ویسکرهای نقره می شود. ویسکرهای نقره، رشته هایی با ساختار بلوری کامل و اغلب بدون نقص هستند. این امر باعث می شود که استحکام آن ها در برابر تنش به استحکام تئوری به دست آمده از مکانیک های محیط های پیوسته نزدیک باشد. لازم به ذکر است که از یدید نقره Silver iodide به منظور بارورسازی ابرها و تولید باران استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>