اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

عسل صادراتی ایران به روسیه و عراق: 
عسل صادراتی ایران بیشتر به عراق ارسال می‌شود اما بازار روسیه نیز می تواند یک جامعه هدف وسیع برای صادرات عسل مرغوب با ساکاروز بین 1.5 تا 2.5 باشد.

همان طور که می‌دانید عسل یکی از لذیذترین مواد غذایی در تمام دنیا محسوب می‌شود و از آن برای تولید داروهای زیادی استفاده می‌شود و به عنوان یکی از مواد غذایی مهم در خانواده‌ها مورد مصرف قرار می‌گیرد.

عسل

ایران هم یکی از تولیدکنندگان بزرگ عسل در دنیا است.
استان‌های اردبیل، لرستان، کردستان، همدان و زاهدان از مهم‌ترین تولیدکنندگان عسل در کشور هستند.

عسل ایران از مرغوب‌ترین عسل‌ها در جهان محسوب می‌شود و علاوه بر مصرف داخلی مازاد این محصول به کشورهای مختلف منطقه صادر می‌شود.

کشورهای واردکننده عسل ایرانی:
ایران 96 میلیون دلار صادرات عسل دارد که به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، امارات و کشورهای دیگری در منطقه صادر می شود؛ در این میان اسمی از روسیه نمی‌بینید.

عسل

چرا ایران صادرات عسل به روسیه ندارد؟
این یکی از مهم‌ترین سوال ها برای صادرکنندگان است. علیرغم اینکه روسیه از ایران 50 مدل محصول به کشورش وارد می‌کند اما عسل ایران تا کنون به کشور روسیه صادر نشده است.

این نشان دهنده این است که تبلیغات تجار ایرانی برای صادرات عسل به روسیه بسیار کم بوده و فعالیت موثری در بازارهای این کشور نداشتند.

پس بهتر است بازرگانان ایرانی تلاش شان را برای معرفی محصولات ایرانی به ویژه عسل در بازارهای روسیه افزایش دهند تا بتوانند از مبالغ زیاد واردات عسل به روسیه کشور ایران هم سهمی داشته باشد.

میزان صادرات و واردات عسل روسی:
روسیه از مهم ترین صادرکنندگان عسل در دنیا محسوب می شود و 449 میلیارد دلار صادرات عسل به کشورهای چین، آمریکا و هند و سایر کشورهای دنیا دارد.

علاوه بر این روسیه 238 میلیارد دلار هم واردات عسل دارد و مهم‌ترین تامین کنندگان این محصول در روسیه کشورهای قرقیزستان، گرجستان و قزاقستان هستند و کشورهای استرالیا و ایتالیا در رده‌های بعدی قرار دارند.

عسل

قواعد صادرات عسل به کشور روسیه:
برای فعالان عسل بسیار مهم است که بدانند قواعد صادرات عسل به روسیه چه چیزهای است. روسیه کشور پهناوری است که 12 مرز زمینی دارد و از طریق 5 دریا با کشورهای متعددی در ارتباط است.

روسیه بازار مصرفی بزرگی محسوب می‌شود که برای کار کردن در بازارهای این کشور باید توجه داشته باشید که روس‌ها به بسته‌بندی و تمیزی بار حساسیت و وسواس بسیار زیادی دارند.

اگر طرف تجاری شما در روسیه یک ایرانی است حتما خوشنامی او و تضمین‌هایی که برای قرارداد به شما می‌دهد را قبل از هر گونه اقدامی بررسی کنید.

قبل از ارسال بار با تجار روسی تسویه حساب کنید و تا زمانی که پول کالایتان را به صورت کامل از آن‌ها دریافت نکردید، بار را صادر نکنید.

اهمیت وسیله ارسال بار:
کانتینری که بارتان را با آن به روسیه ارسال می‌کنید باید مناسب با آب و هوا آن کشور باشد. اگر با کانتینرهای یخچال دار ارسال کالا انجام می‌دهید باید به این نکته توجه داشته باشید که در نقاط شمال روسیه به دلیل نزدیک شدن به قطب دمای داخلی کانتینر را تنظیم کنید تا محصولات شما یخ نزنند.

زمان‌های طلایی صادرات به روسیه:
برای صادرات به روسیه زمان‌های طلایی وجود دارد که باید به این زمان‌ها توجه ویژه کنید؛ مثلا از اول اردیبهشت تا بیست خرداد زمانی است که هنوز گلخانه‌های روسیه محصولاتی مثل گوجه فرنگی را به بازار عرضه نکرده‌اند و بازار روسیه نیاز شدیدی به این محصولات دارد؛ در نتیجه شما اگر در این زمان طلایی اقدام کنید، می‌توانید با قیمت بسیار زیادی محصول تان را در بازار روسیه به فروش رسانید.

مزیت های صادراتی عسل:
یکی از عواملی که باعث اهمیت صادرات عسل می‌شود (مزیت‌های صادراتی عسل) است.

برخی از مزیت های صادراتی عسل عبارتند از:

  •  عسل فاسد نمی شود.
  •  حمل و نقل آن راحت است.
  •  قیمت مشخصی ندارد.

با توجه به کیفیت عسل قیمت آن در بازارهای جهانی متفاوت است؛ یعنی قیمت مشخصی برای این محصول وجود ندارد و شما می‌توانید سود خوبی از صادرات این محصول دریافت کنید. اگر بسته‌بندی زیبا و شکیلی داشته باشد، بازار خوبی در کشورهای همسایه دارید.

بایدها و نبایدهای تولید عسل:

  1.  نباید از دارو در تولید عسل استفاده شود.
  2. نباید تغذیه‌های مصنوعی مثل شکر به زنبور داده شود.
  3.  نباید عسل تولید شده زیر نور خورشید یا گرما قرار داده شود.
  4.  باید ساکارز عسل بین 1/5 تا 2/5 باشد.

در بازار ساکارز تا 5% هم خرید و فروش می شود اما نمی‌توان گفت عسلی که ساکارزش 5% است، عسل طبیعی است.

عسل

عراق بزرگ ترین واردکننده عسل ایران:
در میان کشورهایی که ایران صادرات عسل به آنها دارد، عراق نیمی از عسل ایران را به کشورش وارد می‌کند.

عراقی‌ها به کیفیت عسل و بسته‌بندی آن اهمیت نمی دهند و ساکارز عسلی که به عراق صادر می‌شود در مواردی بیش از 5% است.

زمانی که عراقی‌ها عسل با ساکارز بالا از ایران خرید می‌کنند، چرا شما این بازار را از دست بدهید؟

شما باید تلاش کنید کیفیت خدمات و سرویس هایتان را حتی برای کشور عراق هم افزایش دهید و بدانید که وقتی بازار بزرگی در این کشور دارید اگر به درستی عمل نکنید در آینده ممکن است شرایط کاریتان با مشکلاتی مواجه شود و این بازار بزرگ را از دست بدهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>