اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

معادن نقره در جهان

نقره فلزی سفیدرنگ و براق است هم به صورت خالص و هم به صورت آلیاژ طبیعی همراه با طلا و دیگر فلزات و هم در برخی از سنگ های معدنی یافت می شود. بیشترین تولید نقره جهان به عنوان محصول جانبی از استخراج مس، نیکل، سرب و روی به دست می آید.

بزرگ ترین معدن نقره جهان در مکزیک قرار دارد. کشور لهستان نیز دارای سه معدن بزرگ در جهان است، کشورهای بولیوی، ترکیه، پرو و استرالیا نیز چهار کشور بزرگ دارنده ذخایر نقره در جهان هستند. در این گزارش سعی داریم تا شما را با 10 معدن بزرگ نقره در جهان آشنا کنیم.

پناسکویتو - مکزیک

پناسکویتو واقع در شمال شرقی ایالت زاکاتکاس مکزیک بزرگ ترین معدن نقره جهان است است. میزان ذخایره نقره اثبات شده و احتمالی این معدن در دسامبر 2012 در حدود 911.8 میلیون اونس تخمین زده شده است. میزان نقره موجود در سنگ معدن نیز 869.52 اونس تخمین زده می شود. در حالی که میزان نقره فرآوری شده در فرآیند لیچینگ به 42.28 میلیون اونس می رسد.

این معدن که به صورت پلی متال است حاوی عناصر دیگر معدنی همچون طلا، نقره و سرب و روی بوده و مالکیت آن بر عهده شرکت معدنی GoldCrop است. این معدن که کار برداشت از آن از سال 2010 آغاز شده دارای دو بخش روباز معدنی است که در کنار هم بزرگ ترین معدن روباز در حال بهره برداری در مکزیک به شمار می روند. ظرفیت فرآوری سنگ معدن در آن روزانه 130 هزار تن است. پیش بینی می شود استخراج از این معدن تا 22 سال دیگر نیز ادامه یابد.

پولکویز، سیروزویز - لهستان

معدن پولکویز، سیروزویز در کمربند مس Legnica-Glogów واقع شده و در واقع دومین معدن بزرگ نقره در جهان به شمار می رود. این معدن در سال 2012 بیش از 14 میلیون اونس نقره تولید کرده است. کل ذخایر این معدن 775 میلیون انس است.

سان کریستوبال- بولیوی

معدن سان کریستوبال بولیوی یک معدن سرب و روی و نقره است که در 500 کیلومتری شهر لاپاز واقع شده است. ذخایر نقره این معدن در سال دو هزار و یازده 533.38 میلیون اونس تخمین زده شده و آن را سومین معدن بزرگ نقره جهان می نامند. کریستوبال یک معدن رو باز است. از این معدن سالانه 600 هزار تن کنسانتره نقره و سرب و روی استحصال می شود.

پیتاریلا- مکزیک

این معدن در ایالت دورنگو مکزیک به عنوان چهارمین معدن بزرگ نقره جهان شناخته می شود. ذخایر احتمالی این معدن در دسامبر دو هزار و دوازده 478.7 میلیون اونس تخمین زده شده است.

هزینه راه اندازی این معدن 741 میلیون دلار تخمین زده شده است و عملیات استخراج از این معدن نیز به صورت روباز و با استفاده از دامپتراک و شاول خواهد بود. برای فرآوری سنگ در این معدن از لیچینگ و فلوتاسیون استفاده خواهد شد. پیش بینی می شود در 18 سال اول تولید 15 میلیون اونس نقره تولید شود. همچنین پروژه استخراج از این معدن نیز 32 سال خواهد بود.

لوبین - لهستان

معدن نقره لوبین لهستان در 347 کیلومتری جنوب غربی پایتخت این کشور قرار دارد. این معدن به عنوان پنجمین معدن بزرگ نقره در جهان به شمار می رود. در دسامبر دو هزار و یازده تخمین زده شده که این معدن دارای 442.4 میلیون اونس نقره باشد که از این میزان 254.8 میلیون تن ذخیره اثبات شده و 187.6 میلیون تن آن ذخیره احتمالی باشد.

این معدن که در سال 1968 به بهره برداری رسیده یک معدن زیرزمینی است و عملیات معدن کاری در عمق 610 تا 850 متری انجام می گیرد و سنگ معدن استخراج شده از آن به کارخانه فرآوری منتقل می شود. سالانه تقریبا 13 میلیون اونس نقره از این معدن استخراج می شود.

رودنا- لهستان

معدن رودنا در لهستان یک مدن مس و نقره است که در کمربند مس Legnica-Glogów قرار دارد و ششمین معدن بزرگ نقره در جهان به شماره می رود. در دسامبر دو هزار و یازده میزان نقره این معدن را 357 میلیون اونس نقره برآورد شده است که از این میزان 242.8 میلیون اونس آن ذخایر اثبات شده و 114.2 میلیون اونس آن نیز ذخیره احتمالی تخمین زده شده است.

این معدن که در سال 1974 به بهره برداری رسیده تا سال 2011 بیش از 21 میلیون اونس نقره از آن استخراج شده است.این معدن یک معدن زیرزمینی است و عملیات معدن کاری در آن در عمق 950 تا 1150 متر انجام می شود.

گوموسکوی- ترکیه

معدن نقره گوموسکوی در غرب ترکیه و در استان Kutahya قرار دارد و با داشتن 335 میلیون اونس نقره به عنوان هفتمین معدن نقره در جهان به شمار می رود. در سال 2011 از این معدن 11.2 میلیون اونس نقره استخراج شده است. محصولات استخراج شده این معدن به کارخانه Gumuskoy ارسال و در آنجا میله شمش نقره تولید می شود.

فرنشیلو - مکزیک

معدن فرنشیلو در 60 کیلومتری شمال غربی زاکاتکاس مکزیک قرار دارد و هشتمین معدن بزرگ نقره در جهان محسوب می شود. در دسامبر دو هزار و دوازده تخمین زده شده که این معدن دارای 308.47 میلیون اونس دخیره نقره است که از میزان 78.81 میلیون اونس ذخیره اثبات شده و 229.65 میلیون اونس ذخیره احتمالی باشد. تاریخچه عملیات معدن کاری در این معدن نیز به سال 1554 میلادی باز می گردد.

آنتامینا- پرو

این معدن که در 200 کیلومتری شهر هواراز قرار داشته و یک معدن مس و روی به شماره می رود. میزان ذخایر اثبات شده این معدن در دسامبر دوهزار و دوازده 285.7 میلون اونس عنوان شده است. بهره برداری از این معدن در اختیار چند شرکت بزرگ معدنی است. این معدن روباز بوده و تولید تجاری این معدن از سال 2001 آغاز شده است.

کانینگتون، استرالیا

معدن کانینگتون استرالیا در شمال غربی کوئینزلند به عنوان دهمین معدن بزرگ نقره در جهان شناخته می شود. در ماه ژوئن دو هزار و سیزده تخمین زده شده که این معدن دارای 217.9 میلیون اونس نقره باشد که از این میزان 193.23 میلیون آن ذخیره اثبات شده و 24.7 میلیون تن آن جز ذخایر احتمالی است. در سال منتهی به ژوئن دو هزار و سیزده 31.62 میلیون اونس نقره از این معدن استخراج شده است.

این معدن که متعلق به شرکت BHP Billiton است در سال 1990 به بهره برداری رسیده و تولید تجاری آن نیز از سال 1997 آغاز شده است همچنین این معدن دارای ذخایر سرب و روی بوده و عمر این معدن 11 سال تخمین زده شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>