اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنگ

سنگ های ساختمانی
سنگ ها از مواد سخت و مقاومی با تنوع رنگ و جنس بسیار بالا هستند که از قدیم به عنوان یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی مورد استفاده بود. این ماده علاوه بر اینکه نقش مهمی در مقاوم سازی ساختمان ایفا می کند به عنوان عنصری تزئینی برای زیباتر کردن بناهای مختلف کاربرد دارد. سنگ ها قابلیت های ویژه ای دارند که آن ها را از سایر مصالح ساختمانی متمایز می کند. دوام و مقاومت بسیار بالا، جلا پذیری مطلوب، مقاومت سایشی و ضربه ای بالا، قابلیت برش و صیقل خوردن، قابلیت شستشو، ثبات رنگ، مقاومت در برابر حرارت و رطوبت، مقاومت خمشی، غیرقابل نفوذ بودن، مقاومت در برابر تغییرات جوی، پایداری در برابر مواد اسیدی و قلیایی و غیره ازجمله ویژگی های منحصر به فرد انواع سنگ های ساختمانی است. با وبلاگ آدرس همراه باشید تا با بعضی از پرکاربردترین انواع سنگ های ساختمانی و کاربرد آن ها آشنا شوید. به طور حتم تصاویر انواع سنگ های ساختمانی در شناخت آن ها به شما کمک خواهند کرد که در این مطلب به آن نیز پرداخته شده است.

انواع سنگ های ساختمانی و کاربرد آنها

گرانیت


سنگ گرانیت
سنگ گرانیت یکی متداول ترین انواع سنگ های ساختمانی از دسته سنگ های آذرین است این سنگ به رنگ های قرمز، سیاه، قهوه ای، شکلاتی، صورتی، آبی و سبز وجود دارند با استفاده از این سنگ به راحتی می توان در فضا هارمونی و هم خوانی ایجاد کرد. گرانیت بسیار سخت و بادوام با قابلیت صیقل پذیری بالا است. در برابر نفوذ آب و ضربه مقاوم است.

گرانیت

یکی از ویژگی های خاص سنگ گرانیت قابلیت استفاده در کنار سایر مصالح نظیر فولاد، چوب و شیشه است. این قابلیت سبب شده که از این نوع سنگ به راحتی برای بیشتر بخش های ساختمان استفاده شود.

گرانیت

مقاومت در برابر حرارت و نفوذ آب ویژگی است که باعث می شود بتوانید به راحتی این سنگ را دکوراسیون آشپزخانه، سینک روشویی، سینک آشپزخانه، کانتر و کف پوش استفاده کنید.

گرانیت

استفاده از گرانیت به عنوان یکی از انواع سنگ های ساختمانی که در برابر ساییدگی و خوردگی مقاوم است، برای راه پله انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

گرانیت

گرانیت در مقایسه با سایر سنگ ها از قیمت مناسب تری برخوردار است زیرا منابع آن به وفور در کشور یافت می شوند. همچنین هزینه های مربوط به نگهداری آن هم پایین است.

تراورتن

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن نوعی سنگ رسوبی ساخته شده از کلسیت کریستال است و در رنگ های کرم، سفید و خاکستری برای دکوراسیون داخلی و خارجی کاربرد دارد. این سنگ یکی از پرکاربردترین انواع سنگ های ساختمانی در نماهای مدرن و همچنین نماهای کلاسیک است. تراورتن دارای بافتی متخلخل و رنگ های متنوع و نواری شکل است که تنوع رنگی آن به علت اختلاف در ترکیباتی است که در زمان رسوب گذاری در عناصر سنگ وجود دارند.

تراورتن

سنگ تراورتن خاصیت صیقل پذیری و برشکاری بالایی دارد که درخشندگی بالایی به وجود می آورد و آن را برای استفاده در نماهای حجمی مناسب می کند. از سنگ تراورتن در نماهای رومی استفاده می شود که می تواند انواع حجم های لازم را با استفاده از آن به دست آورد.

تراورتن


وجود تخلخل در این سنگ باعث شده مقاومت آن برابر عواملی مانند انبساط، یخ زدگی، انقباض، گرما و غیره بالا باشد. به علت تخلخل بالای سنگ تراورتن این سنگ از انواع سنگ های ساختمانی مناسب برای کف پوش ساختمانی است زیرا مانع از سر خوردن می شود.

تراورتن

سنگ تراورتن در مقایسه با سنگ گرانیت قیمت مناسب تری دارد از این رو استفاده از آن رایج تر است.

کوارتزیت

سنگ کوارتزیت
سنگ کوارتزیت نوعی سنگ دگرگونی بسیار سخت است که در اثر دگرگونی ماسه سنگ در اثر فشار و گرمای بسیار زیادی در لایه های زمین به وجود آمده است. این سنگ سطحی زبر و سخت و در عین حال بلوری دار دو در رنگ های قرمز، خاکستری و قهوه ای موجود است. کوارتزیت از انواع سنگ های ساختمانی با ظاهری شبیه مرمریت ولی مقاومت بالاتر و مشابه گرانیت ولی سخت تر از آن است. قیمت سنگ کوارتزیت نسبت به سایر سنگ ها پایین تر است.

کوارتزیت

به علت مقاومت در برابر هوازدگی سنگ کوارتزیت برای پوشش دیوارها، نماکاری ساختمان، مرمت دیوارها، کفپوش ها گزینه مناسبی است. همچنین در دکوراسیون داخل خانه مثل آشپزخانه، پذیرایی و سرویس بهداشتی کوارتزیت کاربرد دارد.

مرمر

سنگ مرمر
سنگ مرمر نوعی سنگ آهکی است که تحت فشار و حرارت به واسطه تبلور مجدد هنگام دگرگونی سنگ های آهکی ایجاد می شود. این نوع سنگ هم به صورت یکدست و هم با رگه هایی به رنگ های متنوع یافت می شود. این رگه ها به دلیل ناخالصی هایی است که در سنگ آهک اولیه وجود داشته است. مرمر با رنگ هایی متمایز از دیگر سنگ های طبیعی دیده می شود. رنگ هایی مانند قرمز، زرد، سفید، خاکستری، ارغوانی و سبز.

مرمر

سنگ مرمر از قابلیت صیقل پذیری بالایی و سطحی آینه ای دارد. به دلیل جلای بالا و رنگ های زیبا از انواع سنگ های ساختمانی است که برای دکوراسیون داخلی، کف پوش، ستون ها، پله ها و تزئینات داخل ساختمان استفاده می شود. سطح درخشان و نگهداری و تمیز کردن آسان سنگ مرمر آن را مناسب کاربرد در آشپزخانه می کند.

مرمر

البته قیمت سنگ مرمر در مقایسه با سایر سنگ هایی که در دکوراسیون داخلی ساختمان به کار می روند بالاتر است.

مرمریت

سنگ مرمریت
یکی دیگر از انواع سنگ های ساختمانی سنگ مرمریت یا ماربل است. این سنگ، سنگی آهکی رسوبی است. مرمریت گاهی با مرمر اشتباه گرفته می شود اما در واقع هیچ شباهتی به سنگ مرمر ندارد چون سنگ مرمر از دگرگونی سنگ آهک به وجود آمده ولی مرمریت رسوبی است. این سنگ به سه دسته سنگ چینی، سنگ کریستال و سنگ ابری دسته بندی می شود. سنگ مرمریت چینی بافتی ریزدانه و بلورین دارد که به سه نوع چینی سفید، چینی کریستال و چینی خاکستری تقسیم می شود. سنگ مرمریت کریستال بافتی دانه درشت و بلورین دارد و سنگ مرمریت ابری نیز از نوارهای غیر موازی حاصل از تجمع کانی های روشن و تیره تشکیل می شود.

مرمریت

این سنگ نسبت به سایر سنگ ها سبک تر اما پایدارتر است. سنگ مرمریت آب را جذب نمی کند اما در برابر هوازدگی و باران های اسیدی مقاومت کمی دارد. همین مقاومت کم باعث شده که این سنگ بیشتر در داخل ساختمان مثل کف پوش و دیوار پوش استفاده شود. مرمریت همچنین برای استفاده در دیوار پارکینگ و دیوار های راه پله مناسب هستند.

ماسه سنگ

ماسه سنگ
ماسه سنگ حاصل ته نشینی ماسه ها در کف رودخانه یا جویبار است. این سنگ جزء سنگ های رسوبی است و از پیوند دانه های سیلیسی حاصل می شود. ماسه سنگ به رنگ های سفید، خاکستری، قهوه ای مایل به قرمز، زرد، قرمز و قهوه ای وجود دارد و به دلیل تطبیق پذیری بالا یکی از انواع سنگ های ساختمانی است که در داخل و خارج ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

ماسه سنگ

از ماسه سنگ می توان در کف پوش، دیوار پوش، پوشش سقف، بالکن ها، استخرها و پاسیوها استفاده کرد.

آنتیک

سنگ آنتیک
سنگ آنتیک از کنار هم قرار دادن خرده سنگ های تراورتن با مواد چسبنده ساخته می شود. سنگ های تراورتن به طور طبیعی و یا در حین فرآیند استخراج از معدن ممکن است شکسته و خرد شوند. معماران و طراحان از این ضایعات با نام سنگ آنتیک برای زیباسازی نمای داخلی و بیرونی ساختمان، کفپوش ها، محوطه سازی اماکن تفریحی، باغ ها و ویلاها استفاده می کنند.

آنتیک

سنگ های آنتیک در مقایسه با سایر انواع سنگ های ساختمانی نرم تر و انعطاف پذیرتر هستند. وجود تخلخل در سنگ های آنتیک امکان چسبندگی این سنگ ها بر روی هر نوع دیواری (گچی، سیمانی، سرامیکی و…) ممکن می کند.

آنتیک

سنگ های آنتیک نسبت به تغییرات محیطی، یخ زدگی، رطوبت، فشار، خراش، سائیدگی و آتش مقاوم هستند. به علت مقاومت بالا در برابر گرما از آن برای زیبا سازی فضای خارجی شومینه ها استفاده می شود.

اسلب

سنگ اسلب طبیعی
سنگ اسلب طبیعی محصولی طبیعی است که صفت مشخصه آن نوع و ترکیب مواد معدنی تشکیل دهنده آن است. این سنگ یکی از انواع سنگ های ساختمانی است که هیچ گونه آلاینده ای مضر برای سلامتی ندارد. به همین دلیل از آن می توان در محیطی هایی مانند آشپزخانه به راحتی استفاده کرد. سنگ اسلب آتش زا نیست و به هنگام آتش سوزی هیچ ماده خطرناکی مضر برای سلامتی، تولید نمی کند. همچنین نیازی به پوشش های شیمیایی، مواد اشباع کننده و یا انواع روکش ها ندارد. این سنگ ساختمانی در انواع رنگ ها، ساختارها و بافت های مختلف در دسترس است؛ بنابراین معماران با طیف وسیعی از انتخاب روبرو هستند تا آن را برای هر نوع فضا و یا نمایی به کار ببرند. از موارد کاربرد و استفاده این نوع سنگ می توان به عنوان سنگ تزئینی در دیوارها و به عنوان کف پوش ساختمان نام برد.

اسلب

غیر از انواع سنگ های ساختمانی که در این متن معرفی شدند، سنگ های ساختمانی زیادی وجود دارند که هر کدام خصوصیات و کاربردهای مختلفی دارند. سنگ هایی مانند لاشه، اسلب، توف، قواره، پلاک، مالون، گیوتین، ازاره، دیوریت و غیره. در این متن به معرفی انواع سنگ های ساختمانی پرکاربرد پرداخته شده که امیدواریم مفید واقع شده باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
حسن نورپوری:
با سلام. چند متر سنګ ګرانیت می خواستم
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>