اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بازیافت نقره



بازیافت نقره

بازیافت این فلز به دلیل این که یکی از فلزات گرانبها محسوب می شود و در بسیاری از صنایع کاربرد دارد مورد توجه اکثر صنایع بوده است. البته این فلز از نظر قیمتی با طلا فرق می کند و قیمتی پایین تر از طلا دارد. اما همچنان یک فلز گران قیمت محسوب می شود و بازیافت آن در بیشتر موارد سود قابل توجهی دارد.

منابع نقره

  • قطعات الکتریکی
  • لجن آندی
  • آلیاژ نقره
  • ابزار آبه کاری شده
  • عکس و فیلم رادیولوژی

قطعه الکترونیکی

بردهای الکترونیکی، لحیم های بدون سرب نقره دار، خازن های تانتالیوم، خازن های نصب سطحی، آی سی ها، سی پی یوها، مایلرهای کیبورد، سوییچ ها و کلیدهای حرارتی و حتی پین ها از جملع قطعات الکترونیکی هستند که حاوی نقره هستند.

لجن آندی

لجن آندی که توسط کارخانه های تولید مس کاتدی یا شمش روی و سرب تولید می شود نیز یکی دیگر از مواردی است که می توان از آنها نقره استخراج نمود. همچنین لجن سلول نقره نیز حاوی مقداری نقره می باشد.

آلیاژ نقره

آلیاژ نقره که در جواهرسازی و ساعت سازی کاربرد دارد یا ظروف و سکه های نقره یا حتی آلیاژهای نقره - کادمیوم و نقره تنگستن که در صنایع مختلفی کاربرد دارند نیز یکی از منابع اصلی نقره به شمار می روند. و برای بازیافت گزینه ی خوب و حائز اهمیتی است.

مخصوصا آلیاژهایی که در ساخت جواهرات کاربرد دارد به دلیل فراوانی آنها و میزان خلوصی بالایی که دارند، گزینه عالی و راحتی برای بازیافت نقره محسوب می شوند.

ابزار آبه کاری

وسایل و ابزاری که با نقره آبه کاری شده اند نیز یکی دیگر از منابع نقره هستند.که می توانید از آنها این فلز گرانبها را بازیافت کنید برای مثال ظروف مسی یا لوازم تزئینی و دکوری که با نقره آبه کاری شده اند از این دست می باشند. البته نکته مهمی که وجود دارد این است که میزان نقره در این موارد بسیار کم است.

عکس و فیلم رادیولوژی

این فیلم ها نیز به دلیل این که روی سطح خود نیترات نقره دارند، از مواردی هستند که مورد توجه بازیافت کنندگان نقره می باشند. همچنین محلول ثبوت که در فرآیند عکسبرداری استفاده می شود نیز حاوی مقداری نقره است که می توان آن را از محلول استخراج نمود.

بازیافت نقره

نقره موجود درضایعات معمولا پس از جداسازی اولیه که ممکن است به صورت مکانیکی یا شیمیایی انجام شود، توسط اسید نیتریک حل می گردد و بعد به روش های مختلفی از محلول رسوب داده می شود.

چگونه از ضایعات فیلم رادیولوژی نقره استخراج کنیم

نقره کاملا در اسید نیتریک HNO3 حل می شود.خوراک اولیه را کاملا توسط بالبینگ آسیاب کرده و پودر به دست آماده را داخل بشر ریخته و اسید نیتریک را روی آن میریزیم و روی حرارت غیر مستقیم قرار میدهیم.واکنش خورندگی شروع می شود و گاز خرمایی رنگ به نام گاز no2 متساعد می شود قاعدتا بعد از حدود نیم ساعت این واکنش دود زا به حداقل می رسد و محلول کاملا تیره می شود.

بعد از آن محلول را کنار گذاشته تا کاملا سرد شود، و بعد از آن به محلول اسید نیتریک آرام آرام توسط اسید کلریدریک کلرید نقره را احیاء میکنیم و با ریگشور کردن به خالص سازی کلرید نقره اقدام می کنیم.حتما باید محلول نیتریک که حاوی نقره می باشد را باید ریگشور کنیم تا کلرید نقره ما به صورت خالص و نقره شاخدار در آید در غیر اینصورت عیار نقره ما به شدت پایین می آید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>