اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نقره عیار925



مفهوم 925 روی نقره چیست؟

امروزه نقره و زیورآلات ساخته شده از فلز نقره طرفداران بسیار زیادی دارد چرا که علاوه بر قیمت مناسب تر و زیبایی و درخشندگی که دارد اصالت را نیز با خود به همراه دارد.

عیار 925 به چه معنی است ؟

عیار واحد اندازه گیری خلوص آلیاژهای طلا و دیگر فلزات گران بها است.البته برای دیگر فلزات و مواد نیز به کار می رود ولی در حالت کلی برای فلزات گرانبهایی همچون طلا و نقره به کار می رود. عیار طلا معمولاً از واحد کامل 24 و عیار نقره معمولا از واحد کامل 925 بیان می شود.

پس در واقعا میزان خلوص و خالص بودن نقره را عیار نقره می گویند. همانطور که در مقاله ویژگی های جالب نقره بیان شده است زیورآلات ساخته شده از فلز نقره مانند انگشتر نقره یا دستبند یا غیره نمی توانند از فلز نقره خالص باشند چرا که نقره نیز مانند طلا یک فلز کاملا نرم و انعطاف پذیر است و به راحتی خم می شود و به همین دلیل برای افزودن استحکام و دوام بیشتر برخی ناخالصی ها به آن اضافه می شود.

حالا که با مفهوم کلی عیار آشنا شدید بهتر است بدانید که مفهوم عدد 925 حک شده بر روی انگشتر یا دستبند یا سرویس شما نشان دهنده عیار آن است.

جواب سوال عیار 925 به چه معنی است این است که 92.5 درصد از فلز به کار رفته در این زیور از نقره خالص است و 7.5 درصد آن از دیگر فلزات تشکیل شده است تا به استحکام آن بیافزاید.

آشنایی با عیار زیورآلات نقره

از فلز نقره با خلوص مختلف در ساخت زیورآلات استفاده می شود که همانطور که قبلتر اشاره شد خلوص آن معمولا روی زیورآلات حک می شود. شاید جالب باشد که بدانید نقره 925 تنها عیار مورد استفاده در دنیای زیورالات نیست و عیار هایی مانند عیار 958 که مفهوم آن وجود 95.8 درصد نقره خالص در ساخت آنهاست یا نقره 950 یا 947 و 875 و830 و 800 و 835 در ساخت زیورآلات استفاده می شود که در ایران عیار 925 به عنوان بالاترین عیار نقره معروف شده است و به دلیل کیفیت بالایی که دارد از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>