اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کانی های اصلی طلا

1- کالاوریت Calaverite:

با فرمول Au Te2 این کانی طلا در سیستم مونوکلینیک متبلور شده و به صورت منشورهای تیغه ای و شیار دار، غالبا دوقلو و توده های دانه ای پیدا می شود. رنگ این کانی از زرد برنزی تا سفید نقره ای متغیر است. خط اثرش خاکستری مایل به زرد تا خاکستری متمایل به سبز است. سختی اش 5/2 تا 3 و وزن مخصوصش 31/9 می باشد. کالاوریت فاقد رخ بوده و کدر و شکننده است.

این کانی دارای جلا ی فلزی می باشد. در اسید نیتریک گرم حل می شود و طلای فلزی در محلول قرمز آزاد می سازد. اختلاف آن با پیریت، سختی کمتر و داشتن بلورهای طویل است. قابل ذکر است که مقدار طلای کالاوریت تا 44% می رسد. این کانی معمولا در رگه های هیدروترمال حرارت پائین تشکیل می شود.

کانی های اصلی طلا

2- سیلوانیت Sylvanite:

با فرمول Te2 این کانی نیز همانند کالاوریت در سیستم مونو کلینیک متبلور شده و به صورت منشورهای کوتاه و ضخیم، که برخی دوقلواند و نیز به شکل ستون، چوب بست یا دانه ای پیدا می شوند.سیلوانیت احتمالا هم ساخت کالاوریت است ولی برخی از محلهای فلزی توسط نقره اشغال شده است. رنگ این کانی از خاکستری فولادی تا سفید نقره ای متغیر است و رنگ خاکه آن خاکستری متمایل به زرد است.

سختی آن 5/1 تا 2 و وزن مخصوصش 11/8 است. سیلوانیت دارای جلای فلزی درخشان، کدر و شکننده است. سطح شکست آن ناصاف بوده و دارای کلیواژ کامل می باشد. سیلوانیت در اسید نیتریک حل می شود و طلای فلزی آزاد می سازد. اختلاف آن با کالاوریت در داشتن رخ و سختی کمتر است. ضمنا مقدار طلای سیلوانیت 30% است.این کانی نیز در رگه های هیدروترمال حرارت پائین تشکیل می شود.

کانی های اصلی طلا

3- کرنریت Krennerite

با فرمول Te2 این کانی در سیستم ارتو رمبیک متبلور می شود.سختی کرنریت 5/2 وزن مخصوصش 62/8 است. مقدار طلای کرنریت معمولا کمتر از کالاوریت است و حداکثر به 44% می رسد. نسبت طلا به نقره در این کانی 4:1 می باشد کرنریت گسترش زیادی دارد ولی از لحاظ استخراج طلا اهمیت زیادی ندارد.

کانی های اصلی طلا

4- پتزیت Petzite

با فرمول Te2 سختی این کانی 5/2، وزن مخصوصش 13/9 می باشد و مقدار طلای آن تا 25% می رسد. رنگ این کانی خاکستری تا سیاه است و جلا ی فلزی دارد رخ این کانی مکعبی و شکست آن مختصری صدفی است.

کانی های اصلی طلا


5- مونت برایتیت Montbrayite

با فرمول َAu2 Te3 این کانی دارای سختی 5/2 و وزن مخصوص 9/9 می باشد. مقدار طلای مونت برایتیت تا 50% می رسد. این کانی یک تلوروید کمیاب است.

6- ناژیاژیت Nagyagite

با فرمول Pb5 Au 4 S -8 سختی این کانی 1 تا 5/1 و وزن مخصوص آن 5/7 می باشد. مقدار طلای ناژیاژیت تا 7/12 % می رسد. یک کانی نادر بوده و اکثرا در کانسارهای ساب ولکانیک-گرمابی تشکیل می شود.

کانی های اصلی طلا

7- مالدونیت Maldonite

با فرمول َAu2 Bi سختی این کانی نا مشخص و وزن مخصوص آن 7/15 می باشد. مقدار طلای آن 65% است.جزء کانی های نادر بوده و در کانسارهای حرارت بالا تشکیل می شود.

کانی های اصلی طلا

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>