اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

معادن طلا در جهان

تولید طلا در سال 2015 با 1.8 درصد رشد به بالاترین سطح رسید. در حال حاضر میزان ذخایر طلای جهان 3211 تن است که بخش عمده آن را کشور مکزیک تولید کرده است. میزان تولید طلا در مکزیک با 18 درصد رشد از 112 تن در سال 2014 به 133 تن در سال 2015 رسید.

میزان تولید طلا در اندونزی و قزاقستان به ترتیب 20 و 29 درصد در سال گذشته میلادی رشد داشته است.بهای جهانی طلا از سه سال گذشته روند صعودی خود را آغاز کرده است. این رویه کارگران معدن را در شرایط مناسب و سودآوری قرار داده است. در ادامه با 10 معدن بزرگ طلای جهان آشنا می شویم که بیشترین ذخایر تولید طلا را دارند.

موریونتائو

معدن طلای موریونتائو در سال 1958 در صحرای خشک قزل قوم ازبکستان کشف و بهره برداری از آن در سال 1967 آغاز شد. معدن موریونتائو بزرگ ترین معدن روباز جهان است که بیش از 580 متر عمق دارد پنجمین معدن عمیق جهان محسوب می شود. علاوه بر طلا این معدن شامل ذخایر فیروزه و آرسنیک نیز است. بسیاری از زمین شناسان معتقدند موریونتائو بزرگ ترین معدن طلای جهان است. گفته می شود حجم ذخایر طلای این معدن بین 2500 تا 5300 تن است.

گراسبرگ

بالای یک کوه در منطقه زلزله خیز پاپوآ، نشست زمین به کشف یکی از بزرگ ترین معادن طلای جهان منجر شد. این معدن علاوه بر حجم بالای ذخایر طلا، دومین ذخایر مس جهان را در خود جای داده است.این سایت شامل دو معدن روباز و یک معدن زیرزمینی است و تقریباً 18 هزار نفر در آن مشغول به کار هستند. همه طلای معدن گراسبرگ تا سال 2021 استخراج می شود.

گلداسترایک

در سال 1987 شرکت آمریکایی باریک این معدن را در شمال نوادای آمریکا خریداری کرد. معدن گلد استرایک بزرگ ترین معدن طلا در شمال آمریکا است و حدود 1700 نفر در آن مشغول به کار هستند.

کورتز

معدن طلای کورتز در مرکز ایالت نوادا قرار دارد و حدود 4 هزار معدنچی در آن مشغول به کار هستند. با کشف طلا در ایالت نوادا، شرکت باریک فعالیت گسترده خود را در ایالت شمالی آمریکا آغاز کرد.این شرکت با پرداخت 153 میلیون دلار امتیاز استخراج طلای ایالت نوادا را تا سال 2020 کسب کرده است. این شرکت سالانه 300 هزار اونس طلا از معادن ایالت نوادا استخراج می کند.

پوئبلو ویجو

معدن پوئبلو ویجو روی تپه ای سبز در 60 مایلی شمال سانتودومینگو پایتخت جمهوری دومینیکن واقع شده است. دو شرکت کانادایی با پرداخت 610 میلیون دلار امتیاز استخراج طلای این معدن را کسب کرده اند.

یاناکوچا

معدن یاناکوچا در ارتفاع 4572 متری از سطح دریا و در شمال پرو واقع شده است. این معدن به مساحت 860 کیلومترمربع بزرگ ترین معدن در آمریکای لاتین محسوب می شود. بهره برداری از این معدن در ماه اوت سال 1993 آغاز شد و در حال حاضر تحت نظارت بانک جهانی کنترل می شود.

کارلین

معدن کارلین در ایالت نوادا حدود 75 درصد طلای امریکا را تولید می کند. این معدن متشکل از 3 گودال روباز و 4 حفره زیرزمینی است. این معدن بیش از 50 سال عمر دارد و همچنان در آن طلا یافت می شود.

پناس کوئینتو

این معدن روباز در استان ساکاتکاس مکزیک واقع شده است و بزرگ ترین معدن روباز در مکزیک محسوب می شود. پناس کوئینتو بزرگ ترین ذخایر نقره جهان را نیز در خود جای داده است.

در سال 2010 سایت جدیدی از روی و سرب نیز در این منطقه کشف شد. شرکت کانادایی گلدکورپ با دریافت 25 درصد از ذخایر نقره این معدن، روند استخراج از این معدن را بر عهده گرفته است.

لهیر

این معدن در جزیره پاپوآ گینه نو در سال 1982 کشف شد و در سال 1997 به بهره برداری رسید. معدن لهیر یک منبع سرشار گوگرد نیز است. شرکت استرالیایی نیوکرست امتیاز بهره برداری از آن را به دست آورده است.

بادینگتون 

معدن طلا و مس بادینگتون در جنوب شرقی شهر پرث استرالیا واقع شده است و بزرگ ترین معدن طلای این کشور به شمار می آید. از سال 2011 تاکنون بیش از یک میلیون انس طلا از این معدن استخراج شده است. میزان ذخایر این معدن 19.5 میلیون اونس تخمین زده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>