اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

معادن روباز تکنیکی در زمینه استخراج سنگ یا فلزات و مواد معدنی دیگر از دل زمین به حساب می آید. مخصوصا زمانی که کانی ها در نزدیکی سطح زمین قرار گرفته و گسترش زیادی دارند این شیوه بسیار کارآمد است.

پیامد استفاده از این روش زخم هایی است که بر چهره زمین نشانده می شود. زخم هایی که متأسفانه راهی برای درمان آن ها وجود ندارد. اما در عین حال همین آثار نیز شگفتی خود را دارند و باعث بهت و حیرت بسیاری می شوند.

معدن میرنی، روسیه

این معدن الماس در میرنی واقع در شرق سیبری قرار گرفته است و البته اکنون غیرفعال می باشد. این معدن بزرگ ترین معدن روباز الماس جهان و دومین گودال بزرگ حاصل از حفاری در جهان به شمار می آید. عمق آن در حدود 525 متر و قطر آن حدود 1200 متر تخمین زده می شود.

پرواز بر فراز این معدن برای هلیکوپترها ممنوع می باشد. این امر به دلیل حوادث متعددی است که به دنبال جریان هوای رو به پایین در قسمت فوقانی معدن رخ داده که در نهایت منجر به سقوط هلیکوپترها شده است.

معادن روباز جهان

معدن دره بینگام، آمریکا

این معدن روباز که در جنوب غربی شهر سالت لیک سیتی در ایالت یوتا قرار گرفته است به نام معدن مس کنی کات نیز شناخته می شود. نام بینگام به نام دو برادری که برای اولین بار این ناحیه را کشف کردند اشاره دارد.

این معدن بزرگ ترین و عمیق ترین گودال حاصل از حفاری حال حاضر جهان می باشد. برآورد شده است که تقریبا 9 کیلومتر عمق این معدن و 4 کیلومتر پهنای آن است. در سال 1966 این معدن به عنوان اثر تاریخی، دیدنی و ملی این کشور به ثبت رسیده است.

معادن روباز جهان

معدن طلای کالگورلای، استرالیا

معدن کالگورلای که گاهی به نام معادن کال جنوبی نیز شناخته می شود بزرگ ترین معدن طلای روباز کشور استرالیا به شمار می آید. این معدن که شکل کشیده ای دارد تقریبا 3.5 کیلومتر امتداد، 1.5 کیلومتر پهنا و 570 متر عمق آن می باشد. چنین ابعادی کافی است تا این معدن از فضا هم قابل رویت باشد.

معادن روباز جهان

گودال بزرگ، آفریقای جنوبی

این معدن که شامل یک معدن روباز و یک معدن زیرزمینی است در کیمبرلی در آفریقای جنوبی قرار گرفته است و ادعا می شود که بزرگ ترین گودال کنده شده توسط دست در جهان است. این معدن در سال 1871 افتتاح شده و در 1914 تعطیل شد.

عمر این معدن 43 سال بوده و حدود 50 هزار نفر در آن مشغول به کار بودند که با کمک بیل و کلنگ 22.5 میلیون تن از زمین را جابه جا کرده و 3 میلیون تن الماس را از دل زمین استخراج کردند.پهنای این معدن 463 متر و عمق آن 240 متر بود هر چند بعدها ریزش آوار منجر به پر شدن بخشی از معدن شده و عمق آن به 215 متر کاهش یافت. در حدود 40 متر آن با آب پر شده و هم اکنون 175 متر آن قابل مشاهده است.

معادن روباز جهان

معدن الماس دیاویک، کانادا

معدن الماس فعالی که به بزرگ ترین قطب اقتصادی این ناحیه تبدیل شده است. از مزایای این معدن می توان به ایجاد اشتغال برای 700 نفر اشاره کرد. معدن دیاویک به طور سالانه حدود 1500 کیلوگرم الماس تولید می کند. این معدن در یک جزیره کوچک 20 کیلومتر مربعی واقع شده که تنها 220 کیلومتر از مدار قطب شمال فاصله دارد و در طول زمستان آب های اطراف آن به طور کامل یخ می بندد.

معادن روباز جهان

معدن الماس اکاتی، کانادا

معدن ا کاتی اولین معدن سطحی و زیرزمینی الماس در کشور کانادا می باشد. این معدن در 310 کیلومتری شمال شرقی یلونایف و در 200 کیلومتری مدار قطب شمال قرار گرفته است.

معادن روباز جهان

معدن گرسبرگ، اندونزی

این معدن بزرگ ترین معدن طلای جهان می باشد در ضمن رتبه سوم در میان بزرگ ترین معادن مس جهان نیز از آن همین معدن است. در سال 1973 به بهره برداری رسیده و 19500 کارگر در حال حاضر در این معدن مشغول به کار هستند.

معادن روباز جهان

چوکویی کامات یا معدن چوکی، شیلی

بزرگ ترین معدن مس جهان با توجه به حجم حفاری های صورت گرفته معدن چوکی در کشور شیلی می باشد. عمق این معدن 850 متر بوده که از این نظر رتبه دوم را در میان معادن بزرگ و روباز جهان از آن خود کرده است.

معادن روباز جهان

معدن الماس اوداچنایا، روسیه

این معدن جزء بزرگ ترین معادن الماس کشور روسیه و نیز کل جهان به حساب می آید. این معدن در شمال شرقی کشور در ناحیه جمهوری ساخا یا یاکوتیا قرار گرفته است. تخمین زده می شود تا کنون این معدن 225.8 میلیون قیراط الماس تولید کرده و حجم تولید سالانه الماس آن 10.4 قیراط می باشد.

معادن روباز جهان

معدن اسکوندیدا، شیلی

این معدن مس در صحرای آتاکاما واقع در ناحیه آنتوفاگاستا در کشور شیلی قرار گرفته است. در اصل این معدن از دو معدن روباز جداگانه شکل گرفته است. عملیات بهره برداری از این معدن در سال 1990 شروع شده و سالانه یک میلیون تن مس از آن استخراج می شود.

معادن روباز جهان

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>