اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در سرگذشت هر گونه سرمایه گذاری، وام ها نقش مهمی را در ایجاد فعالیت های اقتصادی ایفا کرده اند. وام دهندگان از سود به دست آمده برای توسعه کسب و کار خود بهره می برند و این در حالی است که وام گیرندگان از وام ها برای راه اندازی کسب و کار خود، تامین بودجه برای کسب و کارهای فعلی خود یا رفع نیازهای شخصی استفاده می کنند. در طی دهه های اخیر، صنعت وام دهی (Lending)، مسیر کسب و کارهای وام دهی را هموارتر و امن تر ساخته است.

این امر از زمانی که معاملات رمز ارزها معرفی شد، در زمان کوتاه تر و سریع تری اتفاق افتاد و اکنون سرمایه گذاران بسیاری کارکردهای خود را به سمت عصر نوین دیجیتال تغییر می دهند. سوالاتی وجود داشته است که آیا بازارهای وام دهی رمز ارزها می تواند محقق شود؟ و در صورت محقق شدن، چگونه می تواند اقتصاد را تحت تأثیر قرار دهد؟ سرمایه گذاران می بایستی این شیوه نوین وام دهی را امتحان می کردند.

وام دهی با پشتوانه رمز ارز چیست؟
وام دهی با پشتوانه رمز ارزها، وامی است که وثیقه آن دارایی هایی از نوع رمز ارزهاست؛ به طوری که برای حفظ امنیت، پول فیات خصوصا دلار آمریکا در ازای بیت کوین وام داده می شود. این شیوه ای سریع و مستقیم است و در حینی که بیت کوین در کیف پول وام دهنده ذخیره می شود، پول به حساب وام گیرنده هدایت می شود. برخلاف مدل وام­ دهی سنتی که باید بانک مرکزی یا واسطه ها در آن دخیل باشند، وام با پشتوانه رمز ارزها ویژگی های متمایزی دارد که آنها را قابل اعتماد می سازد. این ویژگی ها به شرح زیر هستند:

1. کاربرد
بازپرداخت وام های با پشتوانه رمز ارزها آسان ­تر است و می تواند در زمینه های مختلفی استفاده شود، که وام دهندگان سنتی از آنها دلسرد هستند. در وام دهی سنتی، وام گیرنده مجبور است با جزئیات تمام شرح دهد که پول دریافتی را صرف چه کاری خواهد کرد. در برخی از فعالیت ها وام دهی سنتی جواب نمی دهد و کمکی به آنها نمی کند. برخی از کاربردهای وام های با پشتوانه رمز ارزها عبارتند از:

  • تامین مالی مجدد بدهی ­ها
  • تنوع در سرمایه گذاری، خصوصا در سبد سهام سرمایه گذار
  • تامین مالی معامله تجاری دیگر
  • سرمایه­ گذاری در دارایی های واقعی
  • پرداخت هزینه های مسافرت با استفاده از رمز ارزها

2. تعهدات مالیاتی
به هنگام ثبت نام برای وام با پشتوانه رمز ارزها، این دارایی ها برای فروش و حراج در نظر گرفته نمی شوند و در نتیجه، مالیات ها در طول تراکنش ها حذف می شوند. در این صورت، وام گیرنده می تواند پول فیات را به عنوان وام دریافت کند و بهره کمتری نسبت به مالیات بر دارایی های سرمایه ای پرداخت کند. دو عامل می تواند منجر به تغییر در تعهدات مالیاتی مربوط به وام های با پشتوانه کریپتو گردد.

رمز ارزها می توانند به عنوان دارایی برای مالیات بندی شدن، تلقی شوند. در مقایسه با وام دهی سنتی که در آن اموال به عنوان وثیقه در نظر گرفته می شود، وام های مبتنی بر رمز ارزها شامل مالیات بر سرمایه نمی شوند. بسته به هدف وام، مالیات ها می توانند از سود به دست آمده برداشت شوند. برای نمونه وامی که برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات گرفته شده است، قابلیت این را دارد که مالیات از آنها کسر شود. این در حالی است که وام هایی با استفاده های شخصی، معاف از مالیات هستند.

3. فرآیند وام ­دهی
در وام های با پشتوانه کریپتو، وام گیرنده و وام دهنده هر کدام با نیازهای خود با یکدیگر مواجه می شوند؛ وام دهنده پول فیات را به حساب وام گیرنده واریز می کند و وام گیرنده نیز رمز ارزها را به کیف پول دیجیتال وام دهنده واریز می کند. با بهره توافق شده، وامی به ارزش 70 درصد قیمت بازار کریپتو به وام گیرنده ارائه می شود. با پایان یافتن دوره وام، وام گیرنده پول را به همراه سودش بازپرداخت می کند و در این حین نیز وام دهنده رمز ارز وثیقه گذاشته شده را به حساب وام گیرنده باز می­ گرداند.

علاوه بر این، در فرآیند وام دهی یک تیم دخیل است که کارکرد وام را بررسی کرده و در طی 24 ساعت به وام دهنده گزارش می دهند. این تیم به هر دو طرف وامی پیشنهاد می کند که در بر دارنده موارد زیر است:

  • شرایط و ضوابط توسط شخص تعیین می شود
  • نرخ های سود از 8 درصد شروع می شود
  • کارمزد ایجاد وام
  • نرخ درصد سالانه، ارزش کلی را در طول یک سال نشان می دهد
  • وام دهنده اطلاعات دقیق و اساسی کریپتو را در اختیار دارد تا بتواند بر علیه عدم بازپرداخت وام اعاده حق کند.

پس از این که تفاوت های تراکنش های وام های با پشتوانه کریپتو را متوجه شدیم، باید از خود بپرسیم که آیا این نوع از وام دهی به نفع هر دو طرف هست یا نه. در وام دهی سنتی، وام دهنده و وام گیرنده باید قراردادی را که توسط وکیل یا شخص ثالث امضا شده است را تنظیم کنند. در مورد وام کریپتو، این تراکنش در یک بازار دیجیتال انجام می شود و فقط پول فیات و کریپتو مبادله می شوند. با این وجود، وام هایی با پشتوانه کریپتو تفاوت های منحصر به فردی دارند که آنها را برای هر دو طرف وام گیرنده و وام دهنده سودمند می سازد.

مزایای این نوع وام دهی برای وام دهنده

  • از آنجا که در این روش بازپرداخت وام به طور کامل انجام می شود، برای وام دهندگان، ریسک از دست دادن پول بسیار ناچیز خواهد بود. این به سمت سیستمی خودکار عظیمی حرکت می کند که تراکنش های مستقیم بانکی را تضمین می کند. به خاطر این سیستم خودکار، نظارت وام دهنده بر نحوه استفاده از وام بسیار راحت تر خواهد شد.

  • یک سیستم شبکه ای جهانی وجود دارد و از این رو وام دهنده می تواند به وام گیرندگان در سراسر جهان دسترسی داشته باشد. این سیستم، وام با پشتوانه کریپتو را تبدیل به یک سرمایه گذاری بین المللی کرده است.
  • وام های کریپتو در قالب انواع ارزهای رایج وجود دارد. وام دهنده می تواند هر گونه ارزی را به حساب وام گیرنده واریز کند و بانک مورد نظر تبدیل آن ارز را تسهیل خواهد کرد.
  • هیچ سقفی برای مقدار وام وجود ندارد؛ به شرطی که بودجه لازم برای آن موجود باشد و وام گیرنده بتواند ضمانت کافی و مناسب ارائه دهد.
  • هر فرد یا شخص حقیقی و حقوقی می تواند در این بستر در نقش وام دهنده حاضر شود؛ زیرا هیچ گونه محدودیت در خصوص پیش نیازهایی مانند گواهی های تجاری وجود ندارد.

مزایای این نوع وام دهی برای وام گیرنده

  • در صورتی که وام گیرنده نتواند کل مبلغ وام و بهره آن را برای بازپرداخت جور کند، دارایی های کریپتویی می تواند توسط وام دهنده حفظ گردد. کریپتو نمی تواند توسط وام دهنده فروخته شود؛ چون اصلا چنین الزامی وجود ندارد.
  • در پیاده سازی ضوابط و شرایط وام، انعطاف پذیری وجود دارد تا شرایط برای هر دو طرف وام متناسب باشد.
  • هیچ گونه الزامات اجباری برای بررسی اعتبار وام گیرنده و سوابق بازپرداخت او وجود ندارد. این موضوع به نفع وام گیرنده است؛ زیرا آنها می توانند بسته به ارزش وثیقه خود به وام ها دسترسی داشته باشند.
  • وام گیرنده می تواند از رمز ارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم و لایت کوین به عنوان وثبقه برای وام استفاده کند.
  • تراکنش می تواند از طریق هر بانکی در جهان انجام شود. لزومی ندارد که وام گیرنده درباره نوع بانک برای واریز و برداشت نگران باشد.

جمع ­بندی
با افزایش روزافزون ارزش رمز ارزها در اقتصادهای جهانی، راهبردهای وام دهی جدید نیز در حال افزایش هستند. سرمایه گذاران به دنبال سرمایه گذاری در بازاری هستند که درآن هیچ گونه مداخله مستقیمی مانند مالیات و کنترل ارز وجود ندارد. همچنین سرمایه گذاران در جستجوی راهی هستند تا وام های هایی را اخذ کنند که در آن اعتبار یا سوابق بازپرداخت آنها بررسی نشود. وام دهی با پشتوانه کریپتو تبدیل به روندی رایج در اقتصاد جهان خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>