اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موناکوین (Monacoin) یک ارز دیجیتال است که برای تراکنش های دیجیتالی همتا به همتا (P2P) مخصوص شهروندان ژاپنی طراحی شده است. این کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال ژاپن شناخته می شود و تا حدودی به جایگزینی برای بیت کوین یا لایت کوین در ژاپن تبدیل شده است. این یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین و هارد فورکی از لایت کوین است (مثل دوج کوین)، که بر اساس یک میم (Meme) محبوب در اینترنت ساخته شده است. ایده این پروژه در دسامبر سال 2013 از یک کاراکتر گربه مانند به نام مونا شکل گرفت. این کاراکتر در اواخر سال 1990 خلق شد و در ژاپن محبوبیت یافت. پس از انتشار، این ارز دیجیتال در مجامع اینترنتی ژاپن در لیست علاقه مندی ها قرار گرفت.

موناکوین در برابر اسیک (Asic) مقاوم است. این کوین الگوریتم ماینینگ خود را از Skrypt به Lyra2Rev2 تغییر داد تا با اسیک هایی که سازگار با الگوریتم Skrypt هستند، مقابله کند؛ درست مثل کاری که VertCoin کرد. عرضه کل این ارز دیجیتال، 105 میلیون و 120 هزار کوین است و زمان هر بلاک آن 1 دقیقه و 30 ثانیه است (برخلاف لایت کوین که هر بلاک آن 2 و نیم دقیقه طول می کشید).

هاوینگ موناکوین تقریبا هر 3 سال اتفاق می افتد؛ سختی شبکه با هر بلاک تنظیم می شود و ماینینگ آن هنوز هم با CPU و GPU امکان پذیر است. این کوین در میان تقریبا 100 ارز دیجیتالی قرار دارد که فعالانه در برابر اسیک مقاومت می کنند. SegWit با یک سافت فورک در بلاک شماره 937440، بر روی این کوین اجرا شد. همچنین این ارز در حال توسعه برای سازگاری با شبکه لایتنینگ است. با این امکان، موناکوین به راحتی با ارزهای دیجیتال دیگر مثل لایت کوین، بیت کوین و دوج برابر می شود (از نظر ویژگی و نه لزوما قیمتی).

موناکوین در برابر لایت کوین
ویژگی مقاومت در برابر اسیک، مخصوص یک تیم توسعه فعال است که می خواهند به طور پیوسته الگوریتم های ماینینگ را تنظیم کنند؛ و موناکوین این ویژگی را دارد. موناکوین با الگوریتم Skrypt لایت کوین شروع به فعالیت کرد؛ اما بعد به Lyra2Rev2 سوئیچ کرد، که توسط و برای ورت کوین (Vertcoin (VTC نوشته شده بود.

این کوین از لایت کوین سریع تر است و یک راه آسان برای تبدیل هر ارزی به پول فیات ژاپن است. با تمام این ها، این ارز سعی نمی کند تا پلتفرم بزرگ بلاک چین بعدی باشد؛ این فقط یک ارز دیجیتال کوچک است که به عنوان پول دیجیتالی استفاده می شود. موناکوین با دیگر ارزهای دیجیتال تفاوت چندانی ندارد؛ اصلی ترین فرق آن، کیفیت خدماتی است که ارائه می دهد. صنعت بلاک چین پروژه های زیادی دارد که خدمات مختلفی ارائه می دهند. تا زمانی که موناکوین چیز جدیدی برای ارائه ندارد، اساسی ترین سرویس بلاک چین را ارائه می کند که البته روش کارآمدی است.

الگوریتم سختی شبکه
سختی شبکه با هر بلاک تغییر می کند تا مطمئن شود اوضاع تحت کنترل است. این کار با استفاده از الگوریتم Dark Gravity Wave V3 انجام می شود.

خلاصه تاریخچه موناکوین
ایده اولیه موناکوین در دسامبر سال 2013 شکل گرفت و به صورت رسمی در اول ژانویه 2014 خلق شد. در همین تاریخ، فروم BitcoinTalk جزئیاتی درباره انتشار این کوین و خصوصیات آن منتشر کرد. در بلاک شماره 937440، یک سافت فورک ایجاد شد و سگویت بر روی موناکوین اجرا شد تا با بیت کوین، لایت کوین و ورت کوین (VertCoin) و دیگر ارزهای دیجیتال متمرکز بر پرداخت هم راستا شود.

الگوریتم اجماع موناکوین
موناکوین از الگوریتم اجماع POW مقاوم در برابر اسیک استفاده می کند، که به کاربران امکان می دهد تا بر روی توزیع و پیاده سازی های خود در تمام مراحل تغییرات شبکه، کنترل داشته باشند. کاربران همچنین می توانند تراکنش ها را تایید کنند.

موناکوین چگونه به دست می آید؟
به عنوان هارد فورکی از لایت کوین، موناکوین به دنبال ارتقای مدل اصلی خود یعنی لایت کوین است؛ این کوین قادر است تا تراکنش ها را سریع تر انجام دهد. به علاوه، این کوین دارای عرضه بیشتری (105/120/000 مونا) است و از الگوریتم هش متفاوتی استفاده می کند. ویژگی کلیدی این ارز دیجیتال، مقاومت در برابر اسیک است. دقیقا مانند ورت کوین، موناکوین نیز از اسکریپت برای افزایش مقاومت در برابر ماینینگ با اسیک استفاده می کند. این تا زمانی ادامه پیدا می کند که یک اسیک قبول کننده اسکریپت، بتواند سد ایجاد شده توسط این الگوریتم را بشکند.

تیم سازنده موناکوین و نقشه راه
موناکوین در اصل توسط یک فرد با نام مستعار Mr.Watanabe (بدون شک در تبعیت از ساتوشی ناکاموتو) ساخته شده است. به غیر از این نام، باقی اعضای تیم سازنده کاملا ناشناس هستند. به علاوه، این پروژه نقشه راه مشخصی را در وب سایت خود یا هیچ جای دیگری در اینترنت ثبت نکرده است. به نظر می آید که تیم سازنده، تنها مایل به آپدیت و ارتقای این ارز دیجیتال باشند؛ شما می توانید روند توسعه موناکوین را در صفحه رسمی آن در گیت هاب دنبال کنید.

نقاط قوت و ضعف موناکوین

نقاط قوت:

  • در کشور توسعه دهنده خود یعنی ژاپن، بسیار محبوب است.
  • از الگوریتم های Lyra2Rev2 و Dark Gravity Wave v3 برای ایجاد فرصت های ماینینگ منصفانه، نرخ موفقیت و درجات سختی پروسه ماینینگ استفاده می کند.
  • کارآمدتر شدن سیستم موناکوین از زمان اجرای سگویت بر روی آن.
  • افراد می توانند هم تراکنش های عمومی و هم تراکنش های خصوصی را با آن انجام دهند.

نقاط ضعف:

  • این کوین چیزی بیشتر از یک توکن کریپتو برای تریدینگ را ارائه نمی دهد.
  • در خارج از ژاپن محبوبیت چندانی ندارد.

رقابت
اگر کارایی موناکوین را تنها به عنوان یک ارز در نظر بگیریم، رقبای آن را می توان بیت کوین، لایت کوین، ورت کوین و گروستل کوین (GroestleCoin) در نظر گرفت. البته کوین های بسیار زیادی می توانند با این ارز رقابت کنند، اما ورت کوین و گروستل کوین از نظر ویژگی مقاومت در برابر اسیک، رقبای سرسخت تری نسبت به بقیه هستند؛ اما موناکوین به عنوان یک ارز دیجیتال غیررسمی ژاپنی، از بقیه رقبای ژاپنی خود جلوتر است.

از کجا موناکوین بخریم؟
محبوب ترین مکان برای خرید موناکوین، صرافی های ژاپنی هستند. هر دو صرافی BitBank و Zaif به سرمایه گذاران اجازه می دهند تا مونا را با یِن ژاپن یا بیت کوین معامله کنند. حجم معاملات این کوین در این دو صرافی، تقریبا 70 درصد کل حجم معاملاتی این کوین است. به غیر از این صرافی ها، صرافی های LiveCoin، UpBit و بیترکس (Bittrex) نیز BTC/MONA را برای ترید به صورت جفت ارز ارائه می دهند.

موناکوین را در کجا ذخیره کنیم؟
وب سایت موناکوین کیف پول های مخصوص نگهداری این کوین را معرفی کرده است. به علاوه، کیف پول های Core برای ویندوز، مک و لینوکس موجود هستند. کیف پول های الکتروم و کوینومی (Coinomi) در اندروید نیز قابلیت ذخیره موناکوین را دارند.

غرور و افتخار ژاپن
ژاپن به خاطر فرهنگ غنی و تولید کالاهای اقتصادی بومی، به خود افتخار می کند؛ بنابراین طبیعی است که تریدرهای ژاپنی به موناکوین علاقه شدید داشته باشند. این کوین در فروشگاه های متعددی در ژاپن، به عنوان روش پرداخت هم نقدی و هم دیجیتالی پذیرفته شده، و در چندین صرافی ارز دیجیتال معامله می شود.

این کوین توسط آژانس خدمات اقتصادی ژاپن تایید شده و در صرافی های بیشتری به منظور افزایش حجم معاملاتی، لیست شده است. البته حجم معاملاتی موناکوین بسیار کمتر از اتریوم و بیت کوین است؛ کمی به خاطر جدید بودن نسبت به این دو، و دیگری به دلیل متمرکز بودن در ژاپن.

موارد استفاده موناکوین
موناکوین بیشتر به عنوان پرداخت انعام در یک اپلیکیشن موبایل واسطه استفاده می شود. این ارز را می توان در اپلیکیشن Monappy ذخیره و معامله کرد. این یک پلتفرم آنلاین است که هودل کننده های این کوین، می توانند آن را با دارایی های دیجیتالی مثل کوپن، لوازم الکترونیکی و غیره معامله کنند. وب سایت Monappy همچنین به ناشران بازی های آنلاین، امکان دریافت موناکوین به عنوان انعام را می دهد. با این که موناکوین ارتباط بسیار قوی با ژاپن دارد، اما به منظور تبدیل شدن به ارز ملی این کشور طراحی نشده است. پذیرش و استفاده از ارزهای دیجیتال در ژاپن (به لحاظ یک روش پرداخت قانونی)، از نظر مقرراتی بسیار راحت تر انجام می گیرد؛ کشور ژاپن دارای دستگاه های خودپرداز فراوان برای تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر است.

موناکوین به عنوان اولین ارز دیجیتال در نوع خود در ژاپن، توانست به محبوبیت خوبی در این کشور دست یابد؛ به قدری محبوب، که شبکه تلویزیونی توکیو (WBS) در سال 2014، ترتیب مصاحبه با مردی را داد که یک زمین را با پرداخت موناکوین خریداری کرده بود. پس از این اتفاق و به لطف اینترنت، خرده فروشان و رستوران های متعددی در ژاپن، این ارز را به عنوان روش پرداخت پذیرفتند؛ البته چون ما در ژاپن زندگی نمی کنیم، نمی توانیم صحت و سقم این قضیه را اثبات کنیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>