اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بازیافت طلا


بازیافت طلا چیست؟

شاید شما هم با مفهوم بازیافت طلا آشنا باشید و شاید هم جز آن دسته کسانی هستید که در معنای آن دچار شک و تردید شده اید. به طور کل بازیافت یک معنای کلی دارد و آن هم به معنای استفاده از موادیست که قبلا مصرف شده اند به این روش که آن ها را برای ساخت کالای دیگری مورد استفاده قرار می دهند.

حتی به معنی استفاده از مواد مصرف شده برای تولید و ساخت مجدد همان کالا یا کالای قابل استفاده دیگر است، برای مثال از کاغذ های باطله برای تولید کاغذهای جدید استفاده می کنند. حال بازیافت طلا به چه معناست؟ مگر می توان ماده به این ارزشمندی را مجددا بازیافت کرد؟

شاید در مبحث بازیافت طلا از این قبیل سوال ها نیز برای شما پیش بیاید. پاسخ ساده است. طلا نیز مانند سایر چیزهایی که قابلیت بازیافت دارند مجددا آب می شوند و برای ساخت اجسام جدید به کار می روند. این اجسام می توانند همان قطعه جواهر زیبایی باشند که شما در نظر دارید، یا حتی می توانند یک چیپ یا تراشه کامپیوتری باشند. جالب است بدانید که اغلب مردم نمی دانند که تراشه های موجود در کامپیوتر های آنهاست و چیپ های کوچک از جنس طلا هستند.

ذوب طلا یکی از کارهاییست که زمان بازیافت طلا انجام می گیرد. شاید شما هم جز ان دسته کسانی باشید که به کار بازیافت طلا علاقه مند هستند. جالب است بدانید که طلای ذوب شده را می توان برای تهیه آلیاژ ها نیز استفاده کرد.

جواهرسازی یکی از حرفه هاییست که از زمان ایران باستان به جا مانده است. این حرفه در واقع یکی از قدیمی ترین مشاغلیست که در ایران وجود داشته و در ابتدا مختص به طبقه ی خاصی بوده است و هم اکنون اینگونه است که توسط بسیاری انجام می گیرد.

شما می توانید با شرکت در کارگاه های جواهر سازی انواع طلاسازی را آموزش ببینید و سپس به تنها چیزی که نیاز دارید ابزار جواهرسازی است و یک قدرت خلاقیت نامحدود تا بتوانید طرح هایی را ایجاد کنید که هیچکس قبل از شما آن ها را طراحی نکرده است.

ذوب طلا؛ طلای آب شده چیست؟

طلای ذوب شده معمولا به طلایی گفته می شود که آب شده است، دیگر تفاوتی ندارند که شمش طلا باشد یا طلاس دست دوم و استفاده شده. این طلاهای آب شده معمولا ممکن است که مخلوطی از طلا و دیگر فلزات باشند و همچنین ممکن است که به دلایل مختلفی آب شده باشند تا به عیار دلخواه تبدیل شوند.

شماره پاکت ری گیری یا انگ چیست؟

برای اطمینان از عیار طلای آب شده و همچنین درستی در محاسبه تبدیل عیار، قطعه کوچکی از طلای مدنظر بر وزن نیم گرم را با یک قیچی دسته بلند برش می دهند و آن را به ری گیری می دهند، سپس روی قطعه مورد نظر آزمایش هایی انجام می گیرد که ری آن مشخص می شود. پس از ری گیری، این قطعه طلا را در پاکتی می گذارد و سپس رسید را از آن پاکت جدا می کند و بسته مورد نظر را به شما تحویل می دهند. همچنین یک شماره رسید و قبض روی پاکت وجود دارد که روی آن انگ زده شده است. زمانی که از شما می خواهند تا شماره را تحت عنوان انگ آبشده باید همان شماره ای را که روی آبشده درج شده است بخوانید.

استخراج طلا از تلفن های همراه

روش اول استخراج طلا از تلفن همراه نسبت به روش دوم اندکی سخت تر است اما اگر آن را بیاموزید می توانید روزانه 100 کیلوگرم طلا را از موبایل هایی که تبدیل به ضایعات شده اند استخراج کنید.اولین کاری که باید بکنید این است که برد موبایل را بسوزانید، سپس آن را تمیز کنید و بعد از آن از روش های بازیافت خازن های سرامیکی به صورت یکپارچه استفاده کنید. این روش همچنین به MILL recycling نیز معروف است.

بازیافت تلفن های همراه و استخراج طلا

روش نخستی که ذکر شد جز روش های معمول و عمومی استخراج طلا نیست. این عمل در واقع احتیاج به مقادیر زیادی از برد مدار دارد و همچنین برای افرادی قابل استفاده است که می خواهند کار بازیافت موبایل را به صورت صنعتی انجام دهند.اما روش دوم نسبت به روش اول همگانی تر است و می توان توسط آن گوشی خود را بازیافت کنید.

برای این کار نیاز است تا تمام چیزهایی که روی برد موبایل وجود دارد را بردارید. برای این کار می توانید از دست و یا لحیم استفاده کنید. برای برد مدار می توانید از روشی تحت عنوان روش انگشت طلایی استفاده کنید.

برای سنجاق کردن اتصال ها، کاور پلاستیکی که روی آن ها قرار دارد را از بین ببرید. سپس پین ها را بسوزانید و روکش روی آن ها را به خاکستر تبدیل کنید. سپس می توانید با استفاده از روشی که از آن برای بازیافت برد مدار استفاده کرده اید برای پین های اتصال نیز استفاده کنید. دقت داشته باشید که شاید بهترین روش در نظر شما این روش باشد اما یک راه حل مجزای دیگر نیز برای بازیافت پین های اتصال وجود دارد.

تلفن های همراه و به ویژه مدارهای مجتمع آنها مقادیر قابل توجهی طلا دارند. شما می توانید حدود 3 الی 12 گرم طلای خالص را از یک کیلوگرم مدار مجتمع موبایل به دست آورید. مدار های مجتمع روشی متفاوت برای استخراج دارند.جالب است بدانید که این خازن های سرامیکی علاوه بر طلا، پلاتین و نقره نیز دارند. بازیافت خازن ها به مراتب راحت تر از بازیافت برد ها هستند ولی آن ها نیز همانند مدارهای مجتمع روش های به خصوصی دارند که شما می توانید آن ها را در اینترنت پیدا کنید.

روشی برای بازیافت قطعات الکترونیکی

اینکه شما رایانه ها و ابزارآلات قدیمی را با توجه به ظرفیت اندک و همچنین سرعت کمتر در زمینه پردازش اطلاعات، به بی مصرف بودن بشناسید و آنها را از چرخه مصرف خارج کنید در نهایت باعث می شود تا شما ابزار و وسایل الکترونیکی را به عنوان منبعی کوچک برای مقادیری طلا شناسایی نکنید. اینکه رایانه های قدیمی و همچنین ضایعات آن ها از کاربرد خارج شده اند و در گوشه یک سمساری خاک میخورند امر عجیبی نیست.

این امر در حالی اتفاق می افتد که بسیاری از قطعات رایانه ها مقادیری از فلزات گرانبها نظیر طلا و نقره را در خود جای داده اند. آنگونه که کارشناسان در این باره می گویند که تعداد فلزات به کار رفته در قطعات کامپیوتر ها به حدی زیاد است که مقادیر طلا در این میزان رقمی گم و کم است. ولی از آنجایی که مراحل استخراج، مراحلی سخت و پیچیده است، برخی اوقات افرادی که به غیر از فعالان در این حوزه هستند دلیلی برای تلاش برای استخراج نمی بینند.

بازیافت طلا از کامپیوتر

طلا را همچنین می توان از قطعات کامپیوتر استخراج کرد. جالب است بدانید که برخی از قطعات کامپیوتر و موبایل با یکدیگر مشترک هستند مانند برد ها. برد ها در واقع قطعاتی هستند که روی آن ها تمامی قطعات یک دستگاه نصب می شود. شما می توانید همچنین قطعات طلا را از این برد ها استخراج کنید اما دقت داشته باشید که کار استخراج کار آسانی نیست و اغلب با مشکلات بسیار زیادی همراه است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>