اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

1-از کیف پول سخت افزاری استفاده کنید.
یکی از امن ترین و ساده ترین راه برای ذخیره اتر، ETC، BTC و بسیاری از کوین های دیگر Ledger Nano S یا TREZOR است. هر دوی آنها کیف پول های سخت افزاری هستند و با MyEtherWallet.com کار می کنند و هزینه کمتر 100 دلار دارند.

اگر تمایلی ندارید از این دستگاه ها استفاده کنید، حتما از روش ذخیره سازی سرد (cold storage) برای اکثریت پس انداز خود استفاده کنید.

2-وبسایت های کریپتو که از آن ها استفاده می کنید را نشانه دار (Bookmark) کنید.
سایت ها را بوکمارک کنید و همیشه از همین ها استفاده کنید.

3-نرم افزار EAL Chrome Extension یا MetaMask Chrome Extension را نصب کنید.
اگر به لینک های جعلی یا فیشینگ متصل شده باشید، این نرم افزار ها به شما هشدار می دهد.

4- از MEW محلی یا آفلاین استفاده کنید.


5- به پیام ها، آدرس ها یا نشانی های اینترنتی ارسال شده از طریق پیام خصوصی اعتماد نکنید، همیشه اطلاعات را از طریق یک منبع ثانویه بررسی کنید.

  • هرگز بر روی لینک هر ایمیل در رابطه با کریپتوکارنسی، پول، بانکداری یا سرویس هایی مانند Dropbox، GoogleDrive یا Gmail کلیک نکنید.
  • هرگز کلیدهای خصوصی، رمزهای عبور و اطلاعات حساس را در وبسایت که از طریق پیام ارسال شده است، وارد نکنید.

6- 2FA را برای همه چیز روشن کنید.

  • اینکار را هرچه سریعتر انجام دهید. از Google Authenticator استفاده کنید و مطمئن شوید شماره تلفن شما به حساب گوگل شما متصل نشده است.
  • MyEtherWallet طرف مشتری است، به این معنی که 2FA در مورد ما کاری انجام نخواهد داد. 2FA برای اطمینان از امنیت رمز عبور شما بر روی یک سرور است.
  • فراموش نکنید که کلمات پشتیبان خود را که برای رمز ساخته اید، ذخیره کنید. اگر گوشی خود را به هر دلیلی از دست بدهید، این موضوع برای شما مشکل ساز خواهد شد.


7- برای فروش توکن به هیچ آدرسی به جز آن که در سایت رسمی ارسال شده اعتماد نکنید.
URL وبسایت را قبل از فروش بوکمارک کنید و هنگام خرید از همان سایت استفاده کنید. به هیچ منبع دیگری اعتماد نکنید (خصوصا یک ربات تصادفی در Slack)


8-URLهای ذخیره شده و گیت هاب را چندین بار چک کنید.

  • URL را بررسی کنید سپس، قبل از ورود هرگونه اطلاعات، آن را دوباره بررسی کنید. این کار به خصوص برای هر سایتی که نیاز به نام کاربری، رمز عبور، آدرس ایمیل، کلید خصوصی و هر گونه اطلاعات شخصی دیگر دارد مهم است. گواهینامه SSL به این معنی نیست که یک سایت قابل اعتماد می باشد، فقط یک SSL Certification است که می توان آن را خریداری کرد. در مورد URL درست مطمئن نیستید؟ می توانید از مرجع Reddit، توییتر، Github، Slack و هر جایی که پروژه در آن تعریف شده استفاده کنید.
  • فعالیت پروژه ها در گیت هاب می تواند جعلی باشد. پس فقط به آنها اکتفا نکنید. از مراجع دیگری مانند توییتر استفاده کنید که می توانید صفحات شخصی افراد درگیر پروژه را دنبال کنید.

9-همیشه مطمئن شوید سایتی که از آن استفاده می کنید قانونی باشد.
به خصوص اگر می خواهید از کلید خصوصی خود استفاده کنید یا برنامه ای را دانلود کنید. منظور از قانونی بودن این است: سرویسی که مردم برای یک دوره مناسب با نتایج خوب از آن استفاده کرده اند. اگر وبسایت تازه راه اندازی شده، احتیاط حکم می کند که تا مدتی از آن استفاده نکنید.

10- نام سرویس + «کلاهبرداری» یا «بررسی» را در گوگل سرچ کنید.
سایت های کلاهبرداری به ندرت دوام می آورند. نظرات افراد واقعی در یک وبلاگ می تواند معیار خوبی برای ارزش گذاری باشد. درک اینکه خدمات قانونی هستند یا نه می تواند از ترکیب بررسی های مثبت و منفی در طول یک دوره به دست آید. معمولا هیچ کس در مورد سایت های کلاهبرداری صحبت نمی کند و همه راجع به اینکه چگونه آنها دزدی کرده اند حرف می زنند.

11- هرگز از نرم افزار دسترسی از راه دور استفاده نکنید (به عنوان مثال TeamViewer)


12- از مغزتان به عنوان کیف پول استفاده نکنید.
این به این معنی است که کلمه یا عبارتی که برای رمز استفاده می کنید، توسط شما انتخاب شود. مغز انسان توانایی بالایی ندارد. عبارتی که شما انتخاب می کنید، حتی اگر به نظر نادر یا تصادفی باشد، برای استفاده در MyEtherWallet امن نیست و می تواند توسط میلیون ها نفر هم استفاده شود.

13- Adblocker را نصب کنید و Google Bing Ads را خاموش می کند.


14- بر روی آگهی تبلیغات کلیک نکنید.

اگر adblocker هم نصب نکرده اید، اصلا روی تبلیغاتی که برای شما باز می شود کلیک نکنید.

15- اگر به طور تصادفی یک سایت مخرب را بازدید کرده اید یا چیزی در آن تایپ کرده اید، تاریخچه اخیر خود را پاک کنید.


16- هیچکس به شما اتر رایگان نخواهد داد (حتی برای پر کردن نظرسنجی)


17- نرم افزار MEW Chrome Extension را دانلود کنید.


18- فقط هنگامی که می خواهید یک معامله را ارسال کنید، کیف خود را باز کنید. حساب خودتان را می توانید از طریق https://etherscan.io/، https://ethplorer.io/ بررسی کنید.


19- راجع به کاری که می کنید فکر کنید.

به جای احتمالات، خوب فکر کنید. کورکورانه مطلبی را نپذیرید، راجع به آن تحقیق کنید. اگر موضوعی به نظر شما درست نیست یا احساس می کنید جایی از کار ایراد دارد، حتما مشکلی وجود دارد پس پیگیری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>