اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد فلز روی در پزشکی

روی در پزشکی به میزان قابل توجهی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا این ماده معدنی از خواص و ویژگی های بسیار منحصر به فردی برخوردار می باشد. به طور معمول روی در پزشکی، برای درمان کمبود روی و پیشگیری از بیماری در کسانی که در معرض خطر هستند استفاده می شود.

سولفات روی همچنین بخش مهمی از تغذیه سالم است. استفاده پزشکی از سولفات روی در اوایل دهه 1600 شروع شد. سولفات روی به عنوان یک داروی عمومی در دسترس است. با کاربردهای روی در پزشکی آشنا شوید.

استفاده از روی در پزشکی

استفاده از مکمل های سولفات روی همراه با تجویز خوراکی مجدد، کاهش تعداد حرکات روده و زمان را تا زمانی که کودکان در معرض اسهال به حالت طبیعی برسند، کاهش می دهد. به طور کلی استفاده از این وضعیت در نتیجه سازمان بهداشت جهانی توصیه می شود.در دوران بارداری و شیردهی ممکن است زنان نیاز به روی بیشتر داشته باشند، زیرا روی برای یک سیستم ایمنی سالم و رشد سالم در دوران کودکی و بهبود زخم حیاتی است.

برخی از مزایای روی در پزشکی عبارتند از:

1- روی و تنظیم عملکرد سیستم ایمنی

طبق مجله اروپایی ایمونولوژی، بدن انسان نیاز به فعال شدن لنفوسیت دارد.

سلول های T به دو روش به بدن کمک می کند:

  • کنترل و تنظیم پاسخ های ایمنی
  • حمله به سلول های آلوده یا سرطانی

کمبود روی می تواند عملکرد سیستم ایمنی را به شدت تحت تأثیر قرار دهد.بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، افرادی که دارای کمبود روی هستند، حساسیت بیشتری نسبت به انواع مختلف بیماری ها را تجربه می کنند.

2- روی برای درمان اسهال

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، اسهال هر ساله 1.6 میلیون کودک زیر 5 سال را از بین می برد. قرص های روی ممکن است به کاهش اسهال کمک کنند.یک مطالعه PLoS پزشکی، که به دنبال کمپنی بهداشت عمومی در سراسر کشور برای افزایش استفاده از روی برای اسهال دوران کودکی در بنگلادش، تایید کرد که یک دوره 10 روزه از قرص های روی در درمان اسهال موثر است و همچنین کمک می کند تا جلوگیری از وقوع آن در آینده گردد.

3- اثر روی در یادگیری و حافظه

تحقیقات انجام شده در دانشگاه تورنتو و منتشر شده در مجله Neuron نشان داد که روی در پزشکی نقش مهمی در تنظیم اینکه چگونه نورون ها با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند، می گذارد این که چگونه خاطرات شکل می گیرد و چگونه ما یاد می گیریم.

4- روی برای درمان سرماخوردگی

در مطالعه ای که در مجله پزشکی تنفسی منتشر شده است، مصرف روی دوره سرماخوردگی را به میزان 40 درصد کاهش می یابد.علاوه بر این، بررسی Cochrane نتیجه گیری کرد که مصرف روی در کاهش مدت و شدت سرماخوردگی در افراد سالم مفید است، زمانی که به مدت 24 ساعت پس از شروع علائم مصرف می شود.

5- نقش روی در بهبود زخم

روی در پزشکی در حفظ یکپارچگی پوست و ساختار آن نقش دارد. بیماران مبتلا به زخم یا زخم های مزمن اغلب متابولیسم کمبود روی و سطوح پایین قند خون را دارند. روی اغلب در کرم های پوستی برای درمان بثورات پوشک یا سایر تحریکات پوست استفاده می شود.

مطالعات سوئدی که موضوع زخم را تجزیه و تحلیل کرد، نتیجه گرفت که روی موضعی باعث بهبودی زخم شده توسط افزایش مجدد اپیتلیالیزاسیون، کاهش التهاب و رشد باکتری ها می شود. هنگامی که روی روی زخم ها اعمال می شود، نه تنها کمبود روی را اصلاح می کند، بلکه از نظر فارماکولوژیک نیز روی آن اثر دارد. با این حال، تحقیق به طور پیوسته نشان داده است که استفاده از سولفات روی در بیماران مبتلا به زخم ها و زخم های مزمن در بهبود بهبودی موثر است.

6- روی و کاهش خطر ابتلا به بیماری مزمن

مطالعه ای از محققان دانشگاه ایالتی اورگان نشان می دهد که مصرف روی از طریق رژیم غذایی و مکمل ها می تواند خطر بیماری های التهابی را کاهش دهد. برای دهه ها شناخته شده است که روی در ایمنی بدن نقش مهمی دارد. کمبود آن به افزایش التهاب در بیماری های مزمن و ایجاد فرآیندهای التهابی مرتبط است.

7- روی برای جلوگیری از انسداد ماکولا

بر اساس یک مطالعه منتشر شده در Archives Of Ophthalmology، روی از آسیب سلولی در شبکیه جلوگیری می کند، که به تأخیر در پیشرفت AMD و از دست دادن بینایی کمک می کند.

9 - روی و باروری

مطالعات متعدد و آزمایشات، وضعیت روی را با کیفیت اسپرم ارتباط می دهند. به عنوان مثال، یک مطالعه در هلند نشان داد که افراد بعد از رویارویی با سولفات روی و مکمل اسید فولیک دارای تعداد بیشتری اسپرم هستند. در مطالعه دیگری محققان نتیجه گرفتند که مصرف کم روی می تواند عامل خطر برای کیفیت پایین اسپرم و ناباروری باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>