اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بزرگ ترین تولید کنندگان مس در ایران

شرکت های تولید کننده مس در کشورمان از به ذخایر بزرگ صنعتی این مرز و بوم به شمار می آیند از این رو در این مقاله بررسی بهترین شرکت های تولید کننده لوله مسی در ایران می پردازیم محصولات هر یک از آن ها و کاربرد بررسی کرده و در نهایت راه های تهیه آن ها را نیز از گروه بازرگانی مکاکو مورد بررسی قرار می دهیم.

شرکت بابک مس ایرانیان

شرکت بابک مس ایرانیان در سال 1389 با سرمایه ای بالغ بر 10 میلیارد ریال از زیر مجموعه های شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه میدکو تأسیس شد. گروه بازرگانی مکاکو نماینده رسمی شرکت بابک مس ایرانیان و عرضه کننده تمامی محصولات این شرکت می باشد. محصولات شرکت بابک مس ایرانیان به شرح زیر می باشد:

کاتد
در شرکت بابک مس ایرانیان تولید کاتد مس به روش تانک بیولیچینگ صورت می گیرد. طبق این روش کاتد مس با استفاده از میکرو ارگانیسم های گرمادوست در محلول اسیدی و از طریق انحلال کنسانتره مس سولفیدی تولید می شود. در انتها با استفاده از روش مرسوم نطیر استخراج حلالی و الکترووینینگ درصد به دست می آید.

کویل
تولید کویل مسی به روش CAST & DRAW که یکی از جدید ترین و پیشرفته ترین روش تولید لوله مسی در دنیاست در شرکت بابک مس ایرانیان انجام می شود. در این روش فرایند تولید لوله کاهش میابد و در نتیجه قیمت تمام شده کالا مقرون بصرفه می شود.

کلاف
کلاف مسی نیز به روش CAST & DRAW که از جدید ترین و پیشرفته ترین روش تولید لوله مسی در دنیاست در شرکت بابک مس ایرانیان انجام می شود.در این روش سبب کاهش فرایند تولید لوله و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده کالا می شود.

شاخه
تولید شاخه لوله مسی در شرکت بابک مس ایرانیان به روش CAST & DRAW این روش پیشرفته ترین روش تولید لوله مسی در دنیا می باشد که با تغییرات تکنولوژی ایجاد شده، فرایند تولید لوله را کوتاه تر نموده و در نتیجه قیمت تمام شده کالا را کاهش می دهد.

صنایع مس شهید باهنر

شرکت صنایع مس شهید باهنر تولید کننده متنوع ترین محصولات مسی و آلیاژهای آن به صورت های مختلف از جمله: ورق که شامل کویل، تسمه و فویل، لوله به صورت شاخه، کویل و پن کیک و مقاطع شامل سه گوش، چهار گوش، شش گوش و میلگرد توپر و توخالی می باشد.

محصولات شرکت صنایع مس شهید باهنر مطابق استانداردهای روز دنیا بوده و همچنین این شرکت با بهره گیری از از نیروی انسانی ماهر و ماشین الات پیشرفته بهترین کالاهای مسی را عرضه می نماید. گروه بازرگانی مکاکو ارائه دهنده ی محصولات صنایع مس شهید باهنر می باشد.

شرکت صنایع مس شهید باهنر با توجه به نیازمندیهای صنایع، محصولات مسی خود را در قالب چهار آلیاژ TPC، DHP، DLP و CuSn ارائه می کند:

ورق و تسمه مسی با آلیاژ TPC
این محصول دارای هدایت الکتریکی و حرارتی بسیار خوب می باشد و کاربرد ویژه آنها در تأسیسات الکتریکی می باشد.

ورق و تسمه مسی با آلیاژ DHP & DLP
این محصول، مقاومت بالایی به هیدروژن تردی دارند و قابلیت جوشکاری مناسبی دارد. این گروه از محصولات بیشتر در صنایع برودتی-حرارتی و صنایع تهویه مطبوع کاربرد دارد.

ورق و تسمه مسی با آلیاژ CuSn
این که آلیاژ متشکل از قلع 0٫12 تا 0٫18 درصد وزنی قلع می باشد، خواص مکانیکی خود را تا دمای 300 درجه سانتیگراد حفظ می کند و در ساخت پره های رادیاتور خودرو کاربرد دارد.

تسمه و ورق برنجی
شرکت صنایع مس شهید باهنر بزرگ ترین تولید کننده انواع ورق و تسمه برنجی در ایران است. محصولات نوردی برنجی شرکت صنایع مس شهید باهنر با دو شکل ورق و تسمه با آلیاژهای مختلف عرضه می شود که شامل محصولات زیر می باشد:

ورق و تسمه برنجی با آلیاژ 63B
این محصول به دلیل بالا بودن مقدار روی و استحکام بالا برای برش و پانچ مناسب می باشد.کاربرد این محصول در تولید انواع کلید، پریز و سرسیم است.

ورق و تسمه برنجی با آلیاژ 65B
مصرف این گروه از محصولات در قطعات خودرو مخصوصا رادیاتور سازی می باشد.

ورق و تسمه برنجی با آلیاژ 70B
به دلیل بالا بودن درصد مس این آلیاژها، قابلیت گود کشی بسیار مناسبی دارند و بیشترین کاربرد آن ها در سماورسازی است.این شرکت ورق و تسمه های برنجی با آلیاژهای مختلف، بنا به درخواست مشتریان تولید می کند.

باسبار مسی
جهت انتقال جریان الکتریکی و توزیع قدرت از باسبارهای مسی استفاده می شود وعمده مصرف این محصولات در تابلوهای برق است. هدایت الکتریکی محصول بسیار اهمیت دارد چرا که جریان عبوری از باسبارها زیاد است.

مقاطع مسی
شرکت مس شهید باهنر نخستین تولید کننده مقاطع مسی در ایران می باشد. این شرکت، تولید و عرضه تولید کننده و عرضه کننده محصولات اکسترودی مسی با اشکال مقطع مختلف و آلیاژهای متفاوت، می باشد.

مقاطع مسی در آلیاژها و اشکال مختلف متناسب با نوع کاربرد آنها، توسط شرکت باهنر تولید می شوند.یکی از اصلی ترین کاربرد های مقاطع مسی برای تولید سیم تخت که در ساخت ترانسفورماتور کاربرد دارد. مورد مصرف دیگر مقاطع مسی در تولید پیچها و پرچهای مسی است که در صنایع الکتریکی کاربرد دارد.

مقاطع برنجی
برنجها، گروه آلیاژی حاصل از آمیخته شدن دو فلز مس و روی است. ولی برای بهبود تراش پذیری برنجها معمولا 2 تا 3 درصد سرب نیز به آن افزوده می شود. مقاطع برنجی که محصولات اکسترودی هستند شامل انواع اشکال در سطح مقطع می باشند.

مقاطع برنجی تولیدی شرکت صنایع مس شهید باهنر شامل دو گروه عمده هستند که عبارتند از مقاطع فورج و مقاطع تراش. مورد مصرف این گروه محصولی، در تولید شیرآلات آب و گاز می باشد. مقاطع فورج، مخصوص انجام فورج گرم هستند. ولی مقاطع تراش، برای انجام عملیات تراشکاری مورد مصرف قرار می گیرند.

صنایع مس قائم

صنایع مس قائم یکی از بزرگ ترین تولیدکننده انواع لوله ی مسی بدون درز در ایران است. تمام لوله های این شرکت از جنس آلیاژهای Cu-DHP و Cu-ETP و از کاتد با بهترین کیفیت و خلوص 99٫9 درصد تولید می شود. محصولات صنایع مس قائم شامل لوله مسی بدون درز را در انواع کویل، کلاف و شاخه تولید می باشد. گروه بازرگانی مکاکو عرضه کننده تمام محصولات صنایع مس قائم می باشد.

کویل مسی
لوله های مسی بدون درز کویل LWC یکی از مهم ترین تولیدات شرکت قائم است که مطابق با استانداردهای ASTM و EN تولید می شود. کاربرد لوله های LWC در سیستم های حرارتی و برودتی و مبدل های حرارتی می باشد. شرکت قائم بر اساس در خواست می توان لوله سخت، نیمه سخت و یا نرم را به این صورت تولید نماید.قرقره های چوبی یا مقوا جهت بسته بندی کویل مسی استفاده می شود همچنین بنا به درخواست مشتری بدون قرره نیز عرضه می گردد.

لوله مسی شاخه
لوله مسی به صورت شاخه ای در تهویه مطبوع، صنایع برودتی، تأسیسات الکتریکی و تجهیزات بیمارستاتی مورد استفاده قرار می گیرد لوله های مسی بدون درز دارای ابعادی بسیار دقیق بوده و داخل این لوله ها کاملا تمیز و عاری از هرگونه چربی و آلودگی می باشد و همچنین لوله ها دارای سطح خارجی شفاف می باشد که تضمین کننده هدایت الکتریکی و حرارتی آن هاست. شرکت مس قائم لوله های مسی شاخه ای در انواع سخت، نیمه سخت و نرم عرضه می کند.

لوله مسی کلاف
لوله های کلاف های مسی در صنایعی همچون تهویه مطبوع و تأسیسات حرارتی و برودتی جهت اتصالات و تعمیرات به کار می رود. کلاف های شرکت صنایع قائم مطابق با استانداردهای ASTM کدهای B88 و B280 و EN12735 و همچنین سایر استانداردهای معتبر تولید می شوند.

کلاف ها سطح داخلی تمیز و عاری از هرگونه چربی و براده دارند و دو سر آن نیز جهت حفظ این تمیزی درپوش قرار داده شده است. این محصول دارای قابلیت خم پذیری بالا می باشد که این خاصیت سبب می شود از آن در سیستم های لوله کشی، لوله های تأسیسات حرارتی و برودتی، سیستم های تهویه مطبوع خطوط انتقال گاز استفاده شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>