اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربردهای استنلس استیل

استنلس استیل به عنوان یکی از آلیاژهای مهم فولاد، کاربردهای گسترده ای در صنایع مختلف دارد. از یک زیپ کوچک تا بزرگ ترین آسمان خراش ها، فولاد زنگ نزن اساس زندگی مدرن انسان ها شده است. این فولاد در بیش از 150 گرید آلیاژی و در مقاطع ورق، لوله، میلگرد ساخته می شود. قیمت روز استنلس استیل در گریدها و مقاطع مختلف را در وبسایت آیرومارت دنبال کنید.

استحکام بالای استیل، مقاومت در برابر خوردگی و هزینه نگهداری پایین از مهم ترین مزیت های این آلیاژ است. همچنین طول عمر بالای این فلز و قابلیت بازیافت آن، این آلیاژ را مناسب برای طیف گسترده ای از کاربردها کرده است.در این مقاله مروری بر مهم ترین کاربردهای استیل در صنایع مختلف خواهیم داشت:

معماری و ساخت و ساز

فولاد زنگ نزن برای اولین بار در دهه های 1920 و 1930 میلادی، برای کاربرد در معماری برجسته شد. استفاده از استیل در قسمت بالایی ساختمان کرایسلر را می توان اولین کاربرد استیل در معماری دانست. 

امروزه به دلیل خواص مکانیکی مناسب و ظاهر زیبای فولاد زنگ نزن، از آن در نمای بیرونی و دکوراسیون داخلی ساختمان ها استفاده می شود. به همین دلیل استیل دکوراتیو در مقاطع مختلف یکی از پر فروش ترین محصولات استیل است. قیمت روز استیل دکوراتیو در مقاطع مختلف را در وبسایت آیرومارت دنبال کنید.

اتومبیل سازی و صنایع حمل و نقل

استیل برای اولین بار توسط شرکت فورد برای ساخت اجزای خودرو به کار گرفته شد. امروزه استفاده از استیل در ساخت قطعات مختلف خودرو رو به رشد است. به طور معمول برای ساخت اگزوز خودروها از این فولاد استفاده می شود.

در حال حاضر با گسترش نگرانی های محیط زیستی و تصویب قوانین جهانی در این زمینه، تولید کنندگان به استفاده از استیل برای ساخت سایر بخش های خودرو ترغیب شده اند. استیل صنعتی در مقاطع و آلیاژهای متنوع در خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت روز استیل صنعتی در مقاطع مختلف را در وبسایت ما مشاهده کنید.

صنایع پزشکی و داروسازی

استیل برای استفاده در محیط های پزشکی فوق العاده است، چرا که قابلیت استریل کردن و مقاومت به خوردگی بسیار مناسب دارد.از استیل در ساخت وسایل جراحی و دندان پزشکی، ظروف و میز مربوط به عمل های جراحی و سایر تجهیزات پزشکی استفاده می شود. در برخی موارد برای ساخت مفاصل مصنوعی نیز از این فلز کمک گرفته می شود.همچنین در پلنت های داروسازی تمامی تجهیزات از جمله لوله ها، مخازن نگه دارنده از جنس فولاد زنگ نزن هستند.

انرژی و صنایع سنگین

در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی معمولا دمای کاری بالا است و مواد شیمیایی خورنده و آلوده حضور دارند. از این رو از گریدهای بسیار متنوعی در ساخت تجهیزات این صنایع استفاده می شود. تجهیزاتی همچون مخازن ذخیره، لوله، اتصالات و شیرآلات از موارد ر مصرف استیل هستند.

فولاد زنگ نزن در ساخت سکوهای نفتی درون دریایی نیز ضروری هستند. استحکام بالا، مقاومت به خوردگی بالا و ورن مناسب این فلز را ایده آل برای ساخت سکوهای نفتی کرده است.در مبحث انرژی های نو مثل، انرژی خورشیدی، زمین گرمایی، بادی و آبی هم استیل کاربردهای گسترده ای دارد.

صنایع غذایی و آشپزخانه

شاید استیل در لوازم آشپزخانه را بتوان یکی از مواردی دانست که هر کسی روزانه در دفعات متعددی با آن روبرو می شود. از کاربردهایی چون قاشق، چنگال و کارد گرفته تا سینک ظرفشویی و بدنه برخی لوازم آشپزخانه مثل اجاق گاز، یخچال از استیل استفاده می شود.

در کارخانجات تولید مواد غذایی مختلف هم راهی جز استفاده از استیل برای ساخت تجهیزات وجود ندارد. لوله و اتصالات و مخازن انبار و نگه داری همگی از جنس فولاد زنگ نزن تولید می شود.بنابراین در صنعت امروز استنلس استیل یکی از پرمصرف ترین فلزات است. قیمت روز استیل در گریدهای بگیر، نگیر، نسوز را در وبسایت آیرومارت دنبال کنید و از کارشناسان ما مشاوره بگیرید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>