اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

Bitmain، کمپانی چینی تولید کننده سخت افزار استخراج، در ماه مارس اعلام کرد که یک ایسیک Antminer E3 برای اسیک های مخصوص اتریوم طراحی کرده است. استفاده از این اسیک ها تا حد زیادی فشار را از بازارهای پردازشگرهای گرافیکی GPU کم می کند. اما در عین حال این روند ممکن است به متمرکز شدن استخراج اتریوم مانند بیت کوین بی انجامد که باعث نگرانی های زیادی در بین کاربران این بازار شده است.

استخراج توسط GPU
در ابتدای سال گذشته، زمانی که قیمت اتریوم بالا رفت، بازار GPU شروع به رشد زیادی کرد و قیمت آن از اواسط سال گذشته به شدت افزایش داشت. این امکان وجود دارد که بیت کوین را با کامپیوتر های خانگی استخراج کنیم، اما امروزه با احتساب دشواری کار و هزینه ای که می کنیم، سود خوبی نخواهد داشت. بازار استخراج بیت کوین در حال حاضر توسط ماینرهای ASIC کنترل می شود، که فقط برای انجام یک کار مهندسی شده اند: استخراج بیت کوین. این دستگاه های تخصصی قدرتمندتر هستند و منطقا در ماینینگ، کارآمدتر از کارت های گرافیکی و پردازنده ها کار می کنند.

اما استخراج در شبکه اتریوم متفاوت بود و ماینرها تمایل داشتند از پردازشگرهای گرافیکی در کامپیوترهای شخصی خود استفاده کنند. Bitmain هنوز جزئیات دقیقی راجع به Antminer E3 اعلام نکرده و هنوز مشخص نیست چگونه می خواهد این مشکل را برطرف کند. اما چیزی که احتمالا اتفاق می افتد این است که ماینرهای این کوین باید کم کم به سمت استفاده از اسیک ها پیش روند.

مشکل دیگر برای علاقه مندان به ارزهای رمزنگاری شده و بازار استخراج، قیمت GPUها است که بسیار بالا رفته، کمپانی Bitmain برای رفع این مشکل قیمت بسیار پایینی برای محصول جدید خود اعلام کرده است. برای هر یونیت این سخت افزار فقط هزینه 800 دلار باید پرداخته شود که تقریبا چند هزار دلار ارزان تر از سخت افزارهای GPU در بازار است. این شرکت اعلام کرده سری اول محصولات خود را در بازه بین 16 تا 31 جولای روانه بازار خواهد کرد.

آیا این روش استخراج منجر به ایجاد یک فورک می شود؟
Piper Merriam، یکی از توسعه دهندگان اتریوم، راجع به پذیرش اسیک و رقابت آن با GPU برای استخراج نوشت: من اعتقاد دارم استخراج با استفاده از اسیک ها در مقایسه با پردازشگرها، موضوع استخراج اتریوم را متمرکزتر خواهد کرد. آیا برای این دو دسته شدن ماینرها، ایجاد یک فورک سخت لازم است؟ یا بهتر است در آینده این اتفاق بی افتد؟

این ها فعلا فقط بحث هایی است که به نظر می رسد در حد پیشنهاد هستند و جامعه باید به زودی تصمیمی بگیرد که آیا خطرات متمرکز شدن استخراج را می پذیرد یا به سمت فورک سخت حرکت می کند. اگر نظرسنجی های اولیه اغلب به ایجاد فورک منتهی شود، پس باید منتظر این رویداد در آینده نزدیک باشیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>