اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوشکاری استنلس استیل

جوشکاری استنلس استیل راهی برای ترکیب قطعات با هم برای تعمیر و پروژه های ساخت و ساز است. این کار با استفاده از الکترود جوشکاری استیل است. همانند سایر جوشکاری ها، قبل از این کار لازم است.که فولاد ضد زنگ تمیز باشد.

مساله مهم استفاده از ابزارها، مانند چکش ها و برس ها است. زیرا در فولاد ضد زنگ حضور هر فولاد کربنی اهمیت دارد. به عنوان مثال اگر از برس فولاد ضد زنگ برای تمیز کردن فولاد کربن استفاده کردید، از آن برس دوباره برای قطعات ضد زنگ استفاده نکنید.

همین امر برای چکش ها و انبرها نیز صادق است. چرا؟ زیرا مقادیر کم فولاد کربن می تواند روی فولاد ضدزنگ بنشیند و باعث زنگ زدگی شود. یکی دیگر از عوامل مهم در آماده سازی جوش، اطمینان از داشتن مواد پرکننده و الکترود جوشکاری فولاد زنگ نزن مناسب است.

درواقع باید مواد پایه جوشکاری را بشناسید. در بسیاری از موارد، فلز پرکننده همانند فلز پایه است. برای مثال، اگر دو فلز پایه L316 را به هم جوش می دهید، از L316 به عنوان فلز پرکننده استفاده کنید.

روش های جوشکاری استنلس استیل

فرآیند جوشکاری استیل، بسته به ضخامت و پوشش مواد تغییر می کند. در کنار روش های مختلف جوشکاری استنلس استیل، سه روش رایج وجود دارد. این روش ها TIG، نقطه ای و MIG است. جوش MIG یک راه ارزان برای جوش قطعات بزرگ تر است.

در حالی که جوش TIG برای جوش های ظریف تر و قوی تر مناسبتر است. اینکه چه نوع مشعل جوشکاری برای پروژه هایتان انتخاب می کنید مهم نیست. روش و دستگاهی که انتخاب میکنید، مهم ترین مساله هستند.

1- جوشکاری تنگستن با گاز یا TIG

TIG، که با کیفیت بالا، قابلیت انعطاف پذیری و طول عمر ارائه می شود، از فرآیند جوشکاری فولاد ضد زنگ استفاده می شود. این فرآیند جوشکاری، یک حرارت کم اولیه ایجاد می کند که برای مواد نازک مناسب می باشد.

گاز آرگون بسته به نیاز پروژه، اغلب با گازهای دیگر، از جمله هلیوم، هیدروژن و نیتروژن مخلوط می شود. برای جلوگیری از اکسیداسیون و افزایش مقاومت در برابر خوردگی، یک فرآیند جوش یک طرفه را می توان انجام داد. استفاده از گاز از جوش داخلی و خارجی محافظت می کند.

روش TIG در مقایسه با دستگاه های MIG کمی پیچیده تر است. ماشین های TIG دارای تنظیمات متعدد هستند، بنابراین مطمئن شوید که از نوع مناسب آن ها برای پروژه هایتان استفاده می کنید.

استفاده از مشعل TIG شما را مجبور می کند که آهسته تر کار کنید. زیرا با استفاده از دست دیگر خود یک الکترود جوشکاری استنلس استیل را به فلز مایع نزدیک میکنید.

2-جوش نقطه ای

جوش نقطه ای، یکی از ارزان ترین انواع جوشکاری است. تجهیزات جوشکاری نقطه ای RW همه کاره است. به این صورت که می توان آن را در هر دو نوع، پروژه کوچک و بزرگ استفاده کرد. جوش نقطه ای از جریان الکتریسیته استفاده می کند تا لبه های فلز ساییده شده را حرارت دهد و آنها را به هم وصل کند. این نوع جوشکاری با نقطه ذوب پایین روی فلز انجام می شودو از کج شدگی فلز جلوگیری می کند.

3-جوشکاری قوسی با گاز محافظ

جوشکاری استنلس استیل با روش قوسی با گاز محافظ که به آن MIG هم میگویند، یک فرایند نیمه اتوماتیک است. زمانی که این جوشکاری به درستی انجام شود، اتصال دو قطعه بسیار قوی می شود. این فرآیند از گاز محافظ غنی از آرگون و سیم الکترود استفاده می کند.

جوشکاری MIG بسیار محبوب است زیرا این امکان را می دهد که جوشکار از یک منبع جریان، استفاده کند. استفاده از منبع جریان در پروژه های استنلس استیل، سبب می شود نقاط به راحتی جوش داده شوند. مخلوط گازهای دیگر، شامل هلیوم، اکسیژن و دی اکسید کربن، برای ایجاد ثبات در قوس و بهبود کیفیت جوش استفاده می شوند.

جوشکاری MIG سریع است و نیاز به تجربه کمتری نسبت به جوشکاری TIG دارد. مشعل MIG یک الکترود جوشکاری فولاد زنگ نزن دارد. بنابراین می توان با یک دست جوش را انجام داد. اتصالات MIG نیز نسبتا سریع خنک می شوند، اما این مساله سبب می شود که شکننده تر باشند.

کدام روش جوشکاری استنلس استیل بهترین است؟

انتخاب روش مناسب برای جوشکاری فولاد ضد زنگ واقعا بستگی به کیفیت مورد نظر شما دارد. اگر شما به دنبال جوش ارزان تر هستید، جوش نقطه ای ممکن است بهترین گزینه برای کار باشد. اما اگر مواد مورد استفاده نازک باشند، جوشکاری قوس TIG یا گاز تنگستن ممکن است انتخاب بهتر باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>