اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

استیل 420

استنلس استیل گرید 420 یک فولاد با کربن بالا با حداقل کروم و مقدار 12٪ است. مانند هر فولاد ضد زنگ دیگر، این گرید از طریق عملیات حرارتی می تواند سخت شود. در حالت آنیل، مقاومت در برابر خوردگی آلیاژ 420، خاصیت مقاومت خوبی در برابر خوردگی را ایجاد می کند. این گرید بیشترین سختی در بین سایر گریدهای استنلس استیل را داراست.

گریدهای استنلس استیل که مشابه فولاد زنگ نزن گرید 420 است شامل فولادهای مارنزیتی، دارای وانادیوم، گوگرد و مولیبدن در ترکیبات خود می باشند. گرید غیر استاندارد 420C دارای کربن است که کمی بالاتر از گرید 420 است.

فولاد ضد زنگ مارنزیتی از سختی و کربن بالا برخوردار هستند. این فولادها با استفاده از روش هایی ساخته شده اند که به عملیات های سخت کاری و حرارتی نیاز دارند. شرایط عملیاتی که فولادهای مارنزیتی در آن قرار می گیرند، تحت تأثیر از بین رفتن استحکام در دماهای بالا و کاهش شکل پذیری در دماهای منفی می باشد.

برای رسیدن به بالاترین سطح سختی استیل 420 ممکن، این استیل باید تحت عملیات حرارتی قرار بگیرد. عملیات حرارتی این استیل معمولاً با آنیل کردن آغاز می شود و با سخت شدن ادامه می یابد. آنیل کردن فرآیندی است که شامل گرم کردن فولاد بین 840 درجه تا 900 درجه سانتیگراد می شود. در ادامه به آرامی در کوره تا حدود 600 درجه سانتیگراد خنک می شود و در نهایت فلز در هوا خنک شود.

ترکیب شیمیایی استیل 420
ترکیب استیل گرید 420 به صورت زیر است:

13% کروم، 1% منگنز، 1% سیلیس، 0.2% کربن، 0.04% فسفر و 0.03% سولفور.

خصوصیات مکانیکی استیل 420

  • نقطه ذوب: 2649 - 2750 درجه فارنهایت 
  • چگالی: 7.73 g/cm3
  • مدول الاستیسیته در تنش: 200 گیگا پاسکال

مقاومت در برابر خوردگی

در شرایط سخت کاری، فولادهای گرید 420 در برابر آب، قلیایی ها، هوا، غذاها و اسیدهای خفیف مقاوم هستند. گریدهای فولادی با سطح صاف، عملکردی بسیار عالی دارند. خواص مقاومت در برابر خوردگی استنلس استیل 420 در شرایط آنیل تمایل به کاهش دارند. مقاومت در برابر خوردگی گرید 420 نسبت به آلیاژهای گرید 430 فریتیک با 17٪ کروم، فولادهای گرید 410 و سایر گریدهای آستنیتی پایین تر است.

مقاومت در برابر حرارت

از خواص استیل 420 مقاومت در برابر پوسته شدن تا دمای حداکثر 650 درجه سانتیگراد است. با این حال، دمای بالاتر از دمای استاندارد برای این گرید مناسب نیست.

ماشینکاری استیل 420

ماشینکاری استیل 420 مشابه ماشینکاری فولادهای با کربن بالا است. این ورقها را می توان به راحتی در حالت آنیل ماشین کاری کرد.

جوشکاری

به دلیل خصوصیات سخت شدن این آلیاژ در هوا به صورت معمول جوش داده نمی شود. جوشکاری این گرید بعد از پیش گرم کردن آن تا دمای 300-400 درجه فارنهایت انجام می شودبرای اتصال فولادهای ضد زنگ 420 با استحکام بالا از میله های جوش، با روکش فلزی گرید 420، استفاده می شود. در طی این فرآیند، این استیل تا دمای 150 تا 320 درجه سانتی گراد گرم می شوند. پس از پیش گرم شدن، در دمای 610 تا 760 درجه سانتیگراد جوش انجام می گیرند.

کاربرد آلیاژ 420

این فولاد به دلیل خصوصیاتی که دارد کاربرد گسترده ای نیز دارد. از مهم ترین کاربرد استیل گرید 420 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تیغ های برش
  • ولوهای سوزنی
  • تجهیزات جراحی

در مواردی که به مقاومت در برابر خوردگی و سختی بالا مورد نیاز است، این آلیاژ ایده آل می باشد. این گرید در ساخت کارد و چنگال، دریچه ها، چرخ دنده ها، شفت ها، لولا و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین ممکن است در دماهای تقریبا بالا برای قطعات دریچه و فنرها نیز استفاده شود. در دماهای زیر صفر که فشارهای زیاد در آنجا وجود دارد استفاده شود.

از خواص استیل 420 می توان به نرمی و در عین حال سختی آن اشاره کرد. البته این گرید یکی از تیغه هایی است که تیز کردن آن بسیار ساده می باشد. این آلیاژ به دلیل نرم شدن سریع و از بین رفتن مقاومت در برابر خوردگی آن، معمولاً در دماهای بالاتر از 800 درجه فارنهایت استفاده نمی شود.

برای حفظ سلامت و خصوصیات مثبت یک محصول از جنس استنلس استیل 420، کاربران باید دستورالعمل های خاص نگهداری و مراقبت را رعایت کنند. در صورت عدم رعایت نکات نگهداری این گرید، ممکن است در برابر تغییر رنگ، زنگ زدگی یا تأثیر مواد خورنده تسلیم شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
سیدمحمدمقدسی:
سلام.اگر امکانش هست مراحل دقیق سختکاری فولاد استیل ۴۲۰ بگیر برای چاقو رو توصیح بدید متشکرم.
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>