اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اتصالات استیل

لوله ها، استوانه های توخالی هستند که عمدتاً برای انتقال مایعات مورد استفاده قرار می گیرند. جهت بهبود عملکرد این محصولات از گرید های اتصالات استیل استفاده می کنند.

در واقع اتصالات استیل، برای مواردی که نیاز به لوله های با دوام بیشتری است مورد استفاده قرار می گیرند. در متن زیر انواع اتصالات استیل متداول که برای لوله استفاده می شود، معرفی شده است:

  • اتصالات ساکت ولت
  • اتصالات رزوه ای: این اتصالات در بدنه خود دارای رزوه هستند که هنگام استفاده برای اتصال لوله ها مورد نیاز است.
  • اتصالات جوشی: همانطور که از نام این اتصالات مشخص است، برای استفاده از آن ها در سیستم لوله کشی به جوشکاری نیاز است.


ویژگی های لوله و اتصالات استنلس استیل

لوله ها و اتصالات از جنس استنلس استیل، به طور گسترده ای از آلیاژ کروم و فولاد ساخته شده اند.در نتیجه این آلیاژها یک فلز قوی و بادوام را تشکیل می دهند. این کروم است که باعث می شود فولاد، ضدزنگ باشد و در درجه اول از این فولاد در برابر خوردگی استفاده می شود.بنابراین، این محصولات درمدت زمان طولانی، به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند.

مزایای استفاده از لوله ها و اتصالات استنلس استیل

این موارد، در بسیاری از صنایع خصوصاً در فرآیندهای صنعتی بسیار مفید و مؤثر بوده است.با گذشت زمان و نوآوری بدون توقف، این لوله ها و اتصالات به بخش مهم و اساسی در زندگی مردم تبدیل شده اند؛ زیرا در اندازه ها و قطرهای مختلف قابل دسترس و بسیار کارامد می باشند.

از استنلس استیل، در مواردی که مقاومت بالایی برای تحمل فشار خارجی و داخلی در یک سیستم لازم باشد؛ استفاده می شود.این اتصالات، قادر به مقابله با تنش در کاربردهای مختلف لوله کشی می باشند.

همچنین، این اتصالات مستحکم بوده و در سخت ترین و ناگوارترین شرایط عملکرد خوبی ارائه می دهند.از استیل می توان برای ساخت و ساز و اتصالات صنعتی استفاده کرد؛ زیرا از مقاومت در برابر خوردگی و گرما بسیار بالایی برخوردار است.

اتصالات استنلس استیل، برای مصارف داخلی و خارجی بسیار مفید می باشند.تمیز کردن آن ها بسیار آسان بوده و در طول زمان به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند.فولاد ضد زنگ، به دلیل هسته سخت و کیفیت عالی، شناخته شده می باشد و به راحتی در صنایع مختلف قابل بازیافت است.این امر سبب استفاده از لوله ها و اتصالات استنلس استیل برای بسیاری از موارد لوله کشی می شود.

کاربردها و موارد استفاده از اتصالات استیل

در اینجا برخی از رایج ترین کاربردهای انواع اتصالات استیل معرفی شده است:

  • منازل و ساختمان ها: دودکش، لوله های آب و چوب پرده.
  • حمل و نقل موادی مانند آب گرم، مواد شیمیایی، نفت، گاز و گوگرد در صنایع مختلف.
  • صنعت خودرو: سیستم های جریان هوا و آب، سیستم های لوله کشی.
  • سیستم فاضلاب، خطوط آب صنعتی و شبکه های آب.
  • تجهیزات بخاری، تهویه و AC.
  • صنایع ساختمانی: کاربردهای ساختمانی و داربست ها.

گریدهای اتصالات استنلس استیل

L 304: که حاوی مقدار کربن کم می باشد؛ سرعت کارسختی را کمی کاهش می دهد و انعطاف پذیری را برای فورج سرد، کشش و غیره بهبود می بخشد.همچنین، این ماده دارای خاصیت جوشکاری عالی و مقاومت خوبی در برابر طیف گسترده ای از محیط های خورنده می باشد.

L 316: مقدار کربن آن مشابه L 304 است، اما مقاومت بیشتری در برابر خوردگی به ویژه در مقابل کلریدها و آب دریا دارد.

2205: این گرید از گرید های اتصالات استیل، از استحکام و خواص خوردگی بالایی برخوردار است که بهتر از L 304 یا L 316 می باشد.استیل 2205 برای خدماتی مانند مصارف دریایی، عملیات سفید کننده، خطوط فرآیند شیمیایی، تجهیزات فرآوری مواد غذایی، سیستم حلقه بسته و مبدل های حرارتی مناسب است.

اتصالات لوله به چه روشی متصل می شوند

انواع اتصالات استیل را می توان با جوش لب به لب، جوش سوکت یا پیچ دادن به لوله متصل کرد. جوش لب به لب و جوش سوکتی روش های دائمی هستند که که اتصال بهینه و کارآمدی را ارائه می دهند؛ در حالی که اتصالات رزوه دار به این معنی است که می توانید اتصال را برای تعمیر جدا کنید.

مزایا و کاربرد فلنج های ضدزنگ

گرید های اتصالات استیل به دلایل بسیاری در کاربردهای اقتصادی و خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.اتصالات ضدزنگ در برابر خوردگی و دما مقاوم بوده و ساخت آن آسان به نظر می رسد.فلنج های استیل، همه این مزایا و حتی موارد دیگر را در برمی گیرند.

فلنج های استیل ضدزنگ، به عنوان یکی از اتصالات حیاتی و مهم برای لوله کشی، شیرآلات و سایر تجهیزات، مانند صنایع گاز، حمل و نقل، آب، مواد غذایی و نوشیدنی و همچنین تولید برق و مواد شیمیایی عمل می کنند.در این صنایع، فلنج مزایای بسیاری دارد که عبارتند از:

  • کار کرد آسان جهت بازرسی، اصلاح و تمیز کردن لوله در کاربردهای صنعتی
  • هنگام استفاده از این محصول، دیگر به جوشکاری و نقاشی نیازی نیست.
  • ساخت این محصول آسان بوده و با سرعت متوسطی قابل تولید است.

علاوه بر این، فلنج را در جنس مس یا برنج هم می توان استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>