اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد فولاد در صنعت خودروسازی

در گذشته، تنها جایگزین فلزات معمول، فلزات سبک بود. اما این مواد در هزینه و جوش پذیری مشکلاتی دارند. در عوض جوشکاری استنلس استیل، خواص مکانیکی سخت کاری و شکل پذیری آن فوق العاده است. این روزها شاهد تقاضای رو به رشد استفاده از فلزات ایمن، مستحکم و سبک وزن هستیم. به دلیل تامین این شرایط، استفاده از فولاد ضدزنگ در طراحی خودرو در صدر قرار گرفته است.

هنگامی که صحبت ایمنی می شود، متوجه می شویم که این فلز به دلیل دوام، کارایی و هزینه پایین در مرکز توجه خودروسازان می باشد. با توجه به مقاومت در برابر خوردگی استنلس استیل، مشکل فعلی سیستم های اگزوز خورده و پوسیده شده و مبدل های کاتالیزوری با استفاده از فولاد ضد زنگ برطرف می شود. کاربرد فولاد ضد زنگ در صنعت خودرو، 45 تا 50 درصد در سیستمهای اگزوز است. اگر می خواهید بدانید که فلز بدنه خودرو چیست این مطلب را تا انتها بخوانید.

کاربرد فولاد ضد زنگ در خودرو

در طول دهه گذشته وزن متوسط خودروهای متوسط از 1400 کیلوگرم به 1150 کیلوگرم کاهش یافته است.این خاصیت منجر به کاهش 18٪ وزن کل خودرو شده است.انتخاب مواد اولیه برای هدایت صنعت خودرو به سمت وزن های کم تر و است.

به همین دلیل استنلس استیل به منظور بهینه سازی مصرف سوخت و انتشار کمتر مواد از داخل اگزوز و بهبود ایمنی خودرو در کاهش صدمات و تلفات جاده ای انتخاب مناسبی می باشد.فولاد ضد زنگ به دلیل خاصیت خنک کننده، مقاومت در برابر خستگی، جوش پذیری، مقاومت در برابر خوردگی، استحکام و مقاومت در برابر خوردگی، انتخابی معتبر در مقایسه با فولادهای C، HSS و آلیاژهای آلومینیوم است

کاربرد فولاد ضد زنگ در سیستم اگزوز

کاربرد فولاد ضد زنگ در اگزوز: دراین قطعات، باید از فلزاتی استفاده شود که در برابر حرارت بالا و گازهای خورنده، سخت باشد و مقاومت در برابر خوردگی بالایی از خود نشان دهد. در غیر این صورت، سیستم اگزوز دچار زنگ زدگی و خزش می شود.فولاد ضد زنگ یک راه حل عالی برای این موارد است. مهم ترین کاربرد فولاد ضد زنگ در خودرو همین گرینه می باشد.در کاربرد فولاد ضد زنگ در خودرو لازم است به گریدهای خاصی توجه شود.

مثلا سیستم اگزوز به چندین نوع فولاد ضد زنگ نیاز دارد:

برای انتهای داغ سیستم نیاز است.در واقع ماده ای مورد نیاز است که هم قادر به تحمل در برابر اکسیداسیون باشد و هم خزش.انتهای خنک اگزوز مجبور است شرایط اکسیداسیون شدیدتری تحمل کند.به دلیل عواملی که برای از بین بردن برف و یخ در جاده ها استفاده می شود، شرایط اکسیداسیون شدیدتر است.

گزینه های رایج برای انتهای گرم اگزوز، شامل، گریدهای آلیاژی مانند گرید آستنیتی 309 یا 310 است. در عوض، انتهای خنک آن، به گریدهای آستنیتی 304 یا فریتی 409 نیاز دارد.گریدهای استیل رایج مورد استفاده در سیستم اگزوز شامل SS 409L, SS 432, SS 436L, SS 439, SS 441 می باشد.

کاربردهای استنلس استیل در صنعت خودرو

  • کاربرد فولاد ضد زنگ در خودرو، به عنوان ماده اولیه سبک برای اجزایی مانند مخزن سوخت، ضربه گیر یا شاسی است.
  • فلز بدنه خودرو شامل چارچوب داخلی درب ها، درب های صندوق عقب و کاپوت از دیگر کاربردهای استیل است.
  • دیگر کاربرد فولاد ضد زنگ در خودرو، استفاده در اجزای اتومبیل ها مانند مخزن سوخت، ضربه گیر یا شاسی است.
  • چارچوب داخلی درب ها، درب های صندوق عقب و کاپوت از دیگر کاربردهای استیل است.
  • فولاد ضد زنگ علاوه بر فلز بدنه خودرو، در بخش هایی از قبیل گیره شیلنگ، واشر سر سیلندر، بدنه پمپ، سپر حرارتی، برف پاک کن شیشه جلو، ظروف تورم کیسه هوا و فنرهای کمربند ایمنی استفاده می شود.
  • در میان این کاربردها، تولید واشرهای سرسیلندر شاید جالب ترین باشد. ممکن است کاربرد فولاد ضد زنگ در خودرو در آینده ای نه چندان دور بسیار گسترده تر ازاین موارد باشد.

مزیت استفاده فولاد ضد زنگ در خودرو

  • یکی از مزیتهای استفاده از فولاد ضد زنگ در خودرو، کاهش آلودگی است.
  • برای درک بهتر این موضوع ابتدا به یک سوال باید پاسخ داد.
  • چگونه می توان کنترل آلودگی، وزن وسیله نقلیه و استفاده از فولاد ضد زنگ را به هم مرتبط کرد؟
  • به عنوان یک اصل، کاهش 10 درصدی وزن وسیله نقلیه به طور خودکار 5 درصد مصرف سوخت را کاهش می دهد.
  • در نتیجه مصرف کمتر سوخت، آلودگی هوا را نیز کاهش می دهد.
  • استنلس استیل به عنوان فلز بدنه خودرو، هم دارای وزن کم و استحکام بالاست که این مزیت را برای صنعت خودرو فراهم می کند.
  • در نتیجه یکی از علل کاربرد فولاد ضد زنگ در خودرو همین عامل می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>