اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پیچ و مهره استیل

از کاربردهای پیچ و مهره استیل می توان به استفاده در مناطقی با آلودگی زیاد مانند داخل شهر و نزدیک مسیرهای اصلی ترافیک و نزدیک مناطق ساحلی که دارای رطوبت هستند مناسب است.

آیا می توان پیچ و مهره استیل را رنگ کرد؟

پیچ استنلس استیل معمولاً نیازی به رنگ ندارد، به خصوص اگر پوشش محافظ اضافی به آن اضافه شود. با این حال، در صورت لزوم، برای پنهان کردن پیچ و یا افزودن دوام و استحکام بیشتر می توان آنها را رنگ کرد. این پوشش باید با دقت انتخاب شود زیرا استفاده از ماده نادرست می تواند منجر به خوردگی موضعی شود. خوردگی موضعی یکپارچگی پیچ را در معرض خطر قرار می دهد.

آیا می توان از پیچ و مهره استیل در تجهیزات آلومینیومی استفاده کرد؟

یکی از کاربردهای بسیار خوب فولاد ضد زنگ این است که می توان از آنها در تجهیزات آلومینیومی استفاده کرد

آیا می توان از پیچ های استنلس استیل در مس استفاده کرد؟

یکی دیگر از کاربردهای پیچ استنلس استیل این است که می توان از آنها در قطعات مسی استفاده کرد. برخی از پیچ های استنلس استیل برای استحکام بیشتر با مس آبه کاری می شوند. در حالی که روند آبه کاری پیچ استیل با مس بسیار پیچیده است، اما بازهم برای مصارف عمومی مانند پروژه های ساختمانی، کی توان از پیچ استیل با مس استفاده کرد.

دلیل استفاده از پیچ و مهره استیل در ماشین آلات

پیچ و مهره استیل، ماشین آلات زیر مجموعه ای از پیچ ها هستند که برای اتصال قطعات ماشین آلات به یکدیگر استفاده می شوند. قطر آنها معمولاً باریک است و از بالا تا نوک دارای رزوه هستند. این پیچ ها در سوراخ های پیش ساخته قرار می گیرند.

پیچ ماشین آلات مانند سایر پیچ ها، انواع وسیعی از سر و شکل سر دارند. آنها همچنین در جنس های مختلفی از جمله فولاد ضد زنگ، فولاد کربن، فولاد با روکش روی و نایلون تولید می شوند.فولاد ضد زنگ به دلیل مقاومت فوق العاده در برابر خوردگی و توانایی مقاومت در دمای بالا شناخته شده است. در هنگام قرار گرفتن در معرض رطوبت، فولاد کربن معمولی زنگ می زند.

اما لازم است بدانید که فولاد ضد زنگ دربرابر رطوبت آسیب نمیبیند. برای ایجاد مقاومت در برابر زنگ زدگی، فولاد معمولی با سایر عناصر، به ویژه کروم مخلوط می شود. هنگامی که فولاد حاوی بیش از 10 درصد کروم است، به عنوان فولاد ضد زنگ طبقه بندی می شود.

هنگامی که پیچ و مهره استنلس استیل در معرض رطوبت باشد، به جای زنگ زدگی، کروم اکسید می شود. در این صورت یک لایه محافظ تقریبا نامرئی روی فلز تشکیل می دهد. ابتدایی ترین نوع فولاد ضد زنگ مخلوطی از آهن و کروم با ساختار کریستالی فریتی است. به همین دلیل به آن فولاد ضد زنگ فریتیک گفته می شود. به همین دلیل از پیچ و مهره استیل در ساخت ماشین آلات استفاده زیادی می شود.

گرید پیچ و مهره استیل

برای شناخت بهتر گرید پیچ استیل، مشخصات پیچ استیل با گریدهای 304 و 316 را در ادامه این قسمت خواهید خواند.

پیچ استیل 304

بسیاری از پیچ و مهره استیل ماشین آلات از استنلس استیل 18/8، یا همان استیل 304 ساخته شده اند. به این استیل، مانند اکثر انواع فولاد ضد زنگ، در بخشی از آن برای ایجاد یک ساختار بلوری آستنیت به جای فریت نیکل اضافه شده است.

فولاد ضد زنگ آستنیتی نشکن و مستحکم است. به علاوه، شکل دادن آن آسان است. به همین دلیل استیل 304 رایج ترین نوع فولاد ضد زنگ است. از آنجا که فولاد ضد زنگ 18/8 آنیل شده است، مغناطیسی نیست. نسخه کم کربن فولاد ضد زنگ 304 (به نام 304L) در محیط های مخصوصاً خورنده استفاده می شود.

پیچ استیل 316

اتصالات استیل 316 در طیف گسترده ای از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند که مقاومت در برابر خوردگی، افزایش مقاومت در برابر گسیختگی و جوش پذیری بالا ضروری باشد. برخی از صنایع که از پیچ استیل 316 بهره می برند، عبارتند از:

  • تجهیزات فراوری مواد غذایی
  • تجهیزات فرایندهای شیمیایی
  • نیمکت ها و تجهیزات آزمایشگاهی
  • ماشین آلات لاستیک، پلاستیک، خمیر و کاغذ
  • تجهیزات کنترل آلودگی
  • اتصالات قایق، و همچنین شیر و پمپ
  • مبدل های حرارتی
  • صنایع دارویی و نساجی
  • کندانسورها و مخازن

آلیاژهای منحصر به فرد برای واشر و پیچ و مهره استیل 316، به صورت زیر است:

  • ASTM A193 Gr.B8M
  • A276 نوع 316
  • A320 Gr. B8M
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مخفی کردن >>